Professorat

professor

PROFESSORAT TUTOR DE L’AULA D’ACOLLIDA.

El tutor/a de l’aula d’acollida ha de ser el referent més clar per a l’alumnat nouvingut, però la resposta que s’ofereix a aquest alumnat per a la seva plena integració al centre és responsabilitat de tota la comunitat educativa.

El tutor de l’aula d’acollida ha de dur a terme les funcions següents:

  1. Coordinar l’avaluació inicial i col·laborar en l’elaboració del plans individualitzats i, si escau, de les adaptacions curriculars, d’acord amb les necessitats educatives de cada un dels alumnes respecte al seu procés d’ensenyament i aprenentatge.
  2. Gestionar l’aula d’acollida: planificar recursos i actuacions, programar les seqüències d’aprenentatge, aplicar les metodologies més adequades i avaluar processos i resultats.
  3. Aplicar metodologies i estratègies d’immersió lingüística per a l’adquisició de la llengua.
  4. Facilitar, en la mesura que sigui possible, l’accés de l’alumnat nouvingut al currículum ordinari.
  5. Promoure la integració de l’alumnat nouvingut a les seves aules de referència.
  6. Col·laborar en la sensibilització i introducció de l’educació intercultural en el procés educatiu de l’alumnat nouvingut.
  7. Coordinar-se amb el coordinador/a de llengua, interculturalitat i cohesió social del centre i amb els professionals especialistes (LIC, EAP…).
  8. Participar en les reunions dels equips docents, comissions d’avaluació…, per coordinar actuacions i fer el seguiment dels alumnes a fi d’assegurar la coherència educativa.