
PROFESSORAT TUTOR DE L’AULA D’ACOLLIDA.
El tutor/a de l’aula d’acollida ha de ser el referent més clar per a l’alumnat nouvingut, però la resposta que s’ofereix a aquest alumnat per a la seva plena integració al centre és responsabilitat de tota la comunitat educativa.
El tutor de l’aula d’acollida ha de dur a terme les funcions següents:
- Coordinar l’avaluació inicial i col·laborar en l’elaboració del plans individualitzats i, si escau, de les adaptacions curriculars, d’acord amb les necessitats educatives de cada un dels alumnes respecte al seu procés d’ensenyament i aprenentatge.
- Gestionar l’aula d’acollida: planificar recursos i actuacions, programar les seqüències d’aprenentatge, aplicar les metodologies més adequades i avaluar processos i resultats.
- Aplicar metodologies i estratègies d’immersió lingüística per a l’adquisició de la llengua.
- Facilitar, en la mesura que sigui possible, l’accés de l’alumnat nouvingut al currículum ordinari.
- Promoure la integració de l’alumnat nouvingut a les seves aules de referència.
- Col·laborar en la sensibilització i introducció de l’educació intercultural en el procés educatiu de l’alumnat nouvingut.
- Coordinar-se amb el coordinador/a de llengua, interculturalitat i cohesió social del centre i amb els professionals especialistes (LIC, EAP…).
- Participar en les reunions dels equips docents, comissions d’avaluació…, per coordinar actuacions i fer el seguiment dels alumnes a fi d’assegurar la coherència educativa.