
ACOLLIDA DE L’ALUMNAT NOUVINGUT.
Davant el xoc emocional que en aquest alumnat pot representar l’arribada a un entorn social i cultural completament nou, el centre preveu mesures específiques per tal que pugui sentir-se ben acollit i percebre el respecte envers la seva llengua i cultura.
ACOLLIDA I INTEGRACIÓ.
L’acollida i la integració escolar de tot l’alumnat ha de ser una de les primeres responsabilitats i dels primers objectius del centre educatiu i dels professionals que hi treballen.
Per aconseguir aquest objectiu, particularment pel que fa a l’alumnat nouvingut, el centre educatiu ha de atendre les necessitats afectives, emocionals i relacionals derivades dels processos migratoris i reforçar la tutoria per potenciar l’autoestima i proporcionar l’orientació escolar i/o laboral necessària.
L’AULA D’ACOLLIDA.
L’aula d’acollida ha d’esdevenir un punt de referència i un marc de treball obert amb una constant interacció amb la dinàmica del centre, que permeti una atenció emocional i curricular personalitzada i un aprenentatge intensiu de la llengua catalana.
La metodologia de l’aula d’acollida ha de tenir en compte l’organització dels aprenentatges de manera globalitzada, l’existència d’activitats funcionals, el foment del treball cooperatiu i l’establiment de relacions personals positives.