Proposta de comunicacions

1.- Un programa de construcció de casos. Competències bàsiques i alumnat amb TDAH. Eines de suport per a les pautes d’intervenció a l’aula i protocol de coordinació interprofessional.

Amb el suport de CERADAI-Institut Cooperant i APYDA

2.- El programa TREC: Tallers i la Ràdio Entorn Cooperant del camp de Tarragona

3.- La pràctica reflexiva cooperant CORALITZAR per al foment de l’oralitat a les aules

II CONGRÉS EDUCACIÓ AVUI: LA PRÀCTICA INNOVADORA

  20, 21 i 22 de novembre de 2008 Facultat de Ciències de l’Educació i PsicologiaUniversitat Rovira i VirgiliTarragona  PRESENTACIÓ  Després de l’èxit assolit en la primera edició, us presentem el programa del II Congrés d’Educació Avui: La pràctica innovadora. L’objectiu principal d’aquest Congrés és aprofundir en el coneixement del món de l’educació des d’una perspectiva innovadora molt propera als escenaris on es produeixen els processos d’ensenyament i aprenentatge.  Aquesta és la conseqüència lògica d’entendre l’acció educativa com una realitat viva i dinàmica que necessita la reflexió de tota la comunitat per caminar cap a la millora. En definitiva, aquest Congrés pretén generar un conjunt de reflexions, de línies estratègiques i d’orientacions pràctiques que puguin contribuir a millorar el dia a dia dels professionals de l’educació.  INDICADORS TEMÀTICS  1. Organització i gestió. Inclou totes les experiències en les quals les estratègies organitzatives siguin l’eix vertebrador: autonomia de centres, coordinació entre etapes, zones educatives,  funció directiva, funció docent, funció assessora, etc.

2. Currículum. S’abordaran els nous currículums, les competències bàsiques i innovacions metodològiques. En aquest apartat també es tractaran les tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement (TAC).
3. Atenció a la diversitat. Es parteix de la concepció d’una escola inclusiva i s’analitzaran les actuacions que donen resposta a les noves realitats i situacions que presenta l’escola: USEE, UEC, Aules Obertes, Aules d’Acollida, i altres diversificacions curriculars.

4. Educació i comunitat. Es tracta d’analitzar les accions educatives des de la perspectiva de corresponsabilitat entre tots els agents implicats: treball en xarxa, pla educatiu d’entorn, aprenentatge-servei, educació contínua, etc.
5. Convivència, orientació i tutoria. En aquest bloc s’inclou el conjunt d’accions educatives que es duen a terme en els centres en les dimensions: personal, acadèmica, professional, socio-familiar, materialitzades  en el pla d’acció tutorial, plans de convivència, servei de  mediació, ….  ORGANITZACIÓ Serveis Territorials d’Educació a Tarragona.Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya Departament de Pedagogia. Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia. Universitat Rovira i Virgili   PRE-PROGRAMA Dijous 20 de novembre16-17 Lliurament del material17-17.30 Inauguració17.30-18.30 Conferència inaugural: “Competència versus competitivitat”. Antoni Zabala Vidiella (Director de la Revista Aula d’ Innovació Educativa).18.30-19 Pausa i cafè19-20.30 Presentació oral d’ experiències1. Organització i gestió2. Currículum 3. Atenció a la diversitat4. Educació i comunitat 5. Convivència, orientació i tutoria Divendres 21 de novembre9.30-11 Taula rodona: “Sistema educatiu: nous canvis, nous reptes”. Jaume Graells (Dtor Gral d’Educació Bàsica i Batxillerat),  (pendent de confirmar dos ponents)11-11.30 Pausa i cafè11.30-12 Presentació visual d’experiències12-13.30 Presentació oral d’ experiències15.30-17 Presentació oral d’experiències   17-18.30 Taula rodona: “Alfabetització multimodal: un     món dissenyat  PER o PER A        l’ estudiant?  Mercè Gisbert (URV), Daniel Cassany (UPF) i J.L. Rodriguez Illera (UB).18.30-19 Presentació visual d’ experiències 19 Copa de cava i avellanes  Dissabte 22 de novembre10-11.30 Conferència de clausura: “Reptes de l’educació en la societat del coneixement” (pendent confirmació).11.30-12.30 Conclusions i cloenda del Congrés12.30 Piscolabis de clausura  COMUNICACIÓ  D’EXPERIÈNCIES   Tots els inscrits al Congrés podran presentar comunicació d’experiències. Hi haurà dos formats de presentació d’ experiències: A. OralB. Visual El termini màxim de recepció serà el dia 15 de setembre de 2008. Es comunicarà a l’autor l’acceptació, prèvia acceptació del Comitè Científic, abans del 15 d’octubre de 2008. Totes les comunicacions acceptades seran publicades en CD Rom ( tindran codi DL -Dipòsit Legal-) Heu d’adjuntar la següent informació amb cada experiència (oral i/o visual):§        Títol. §        Eix temàtic proposat en el que es vol incloure. §        Nom, adreça postal i correu electrònic de l’autor/s. §        Nom de les institucions d’origen.  A. Presentació oral d’experiències La presentació oral d’experiències inclou projectes, metodologies, materials…, utilitzats en el món de l’educació des d’una perspectiva innovadora. Els autors/es les hauran d’identificar amb algun dels indicadors temàtics del congrés. El Comitè organitzador podrà reorganitzar la distribució de les experiències presentades. La presentació escrita ha de tenir el següent format:o       Extensió màxima 10 pàgines DIN A-4 incloent notes gràfics, figures i bibliografia. Document Word, lletra: Times New Roman a 12 punts i 1,5 interlínies. Marges: 2,5 cm. (superior i inferior) i 3 cm. (dreta i esquerra). o       Els gràfics i els diagrames hauran de ser enviats amb fitxers independents amb format TIF/ JPG. o       Resum màxim de 10 línies. El temps d’exposició oral serà de 20 minuts.  B. Presentació visual d’experiències La presentació visual d’experiències inclou pòsters, audiovisuals ( DVD, pàgina web, video,…) i altres materials i recursos: jocs, maquetes, contes, còmics,…  Totes les experiències en format visual han d’anar acompanyades de: o       Descripció entre dues i cinc pàgines per a la seva publicació, amb aquestes especificacions: DIN A-4 incloent notes gràfics, figures i bibliografia. Document Word, lletra: Times New Roman a 12 punts i 1,5 interlínies. Marges: 2,5 cm. (superior i inferior) i 3 cm. (dreta i esquerra) o       Requeriments tècnics: infrastructura, material de suport, espais, …  Les experiències visuals estaran exposades el divendres 21 de novembre (veure programa) i es podran comentar amb els autors.   INSCRIPCIONS   

QUOTES Abans del 30/09/08 Després del 30/09/08
Professionals 45  € 55 €
Estudiants 30  € 40 €
En la quota d’inscripció s’inclou el CD Rom i el material del congrés

  Per formalitzar la inscripció cal anar a la pàgina web del congrés: http://pedagogia.fcep.urv.es/congres2008 Departament de Pedagogia: sdpeda@urv.net Ctra. de Valls s/n43007 TARRAGONATelèfon 977 55 80 77Fax 977 55 80 78  CERTIFICATS Es lliuraran els certificats següents amb caràcter individual (és requisit imprescindible estar matriculat al Congrés): Certificat d’assistència al CongrésCertificat de presentació de comunicació d’experiències LLOC DE REALITZACIÓ DEL CONGRÉSFacultat de Ciències de l’Educació i PsicologiaCtra. de Valls s/n43007 TARRAGONA