Guia didàctica

Títol de la programació:  Coneixem el cos humà?

Nivell educatiu al qual s’adreça: 3r de primaria

Objectius didàctics:

  • Diferenciar semblances i diferències amb els animals.
  • Identificar els aliments segons al grup de nutrients al que pertany.
  • Relacionar els aliments amb la funció que tenen vers als nostre cos.
  • Reconèixer els elements necessaris per mantenir una dieta sana i equilibrada.
  • Identificar els ossos més importants del cos.
  • Identificar els músculs més importants del cos.

Competències i relació amb el currículum:

Com ja sabem quan ens treballem de manera globalitzada estem fent alhora un treball competencial, on es desenvolupen i fomenten totes les competències, encara que aquestes són les que són més rellevants en aquesta unitat de programació.

1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual.

3. Tractament de la informació i competència digital.
5. Competència d’aprendre a aprendre.

D’aquestes compentències és desprenen uns objectius generals d’on nosaltres com a docents contextualitzem i situem a l’aula en el que entenem continguts d’aprenentatge,  durant aquesta unitat didàctica aquest són els continguts a treballar:

  • Interès pels textos escrits i audiovisuals com a font d’informació i d’aprenentatge.
  • Interès i curiositat per mirar o llegir contes o llibres de coneixements sobre l’alimentació i el cos humà, amb un mitjà audiovisual i a Internet.
  • Iniciació a cerques d’informació a Internet, utilització de l’hipertext i dels enllaços.
  • Reconeixement de la morfologia externa del cos.
  • Identificació dels sistemes que participen en la funció de relació: locomotor (ossos i músculs).
  • Identificació i justificació d’hàbits d’higiene, de descans, d’exercici físic i l’alimentació variada i equilibrada per a una vida saludable.
  • Identificació de missatges i pràctiques que no afavoreixen el bon desenvolupament personal i la salut.

Criteris i sistema d’avaluació:

L’avalució serà continua, a través de l’observació directa i sistemàtica de l’alumnat i a partir del recull de les produccions individuals o en grup de les activitats destinades a l’avaluació. El recull d’aquesta informació es farà amb una graella.

Seqüència d’activitats proposades:

ACTIVITAT 1: Semblances i diferències amb els animals!

Durant el segon trimestre hem treballat els animals com a èssers vius, nosaltres els humans també ho som, quines semblances i diferències tenim…

Una semblança es l’alimentació, necessària per l’activitat diària, el bon funcionament del cos així com per crèixer sans i forts. Així que hem de conèixer molt bé com ha de ser aquesta per poder alimentar-nos bé.

ACTIVITAT 2: Què has esmorzar avui?

A través d’un document Google Drive, fer un buidatge dels diferents esmorzars dels nens/es de l’aula. A partir d’aquí generar la curiositat d’investigar, si allò que mengem és sa i equilibrat pel nostre cos.

ACTIVITAT 3: Investiguem sobre l’alimentació.

Per poder valorar el nostre esmorzar hem de conèixer quina seria la pauta para una dieta sana i equiliabrada, ens trobem amb la piràmide alimentària (article publicat a la pàgina principal). A partir d’aquí per parelles s’elaboraran esmorzars tenint en compte els diferents nutrients i la seva importància segons la piràmide. En gran grup composarem un esmorzar saludable a patir de les aportacions dels companys a partir d’una taula.

Feu click al títol de l’activitat per veure el resultat!!!!

ACTIVITAT 4: Treballem els aliments i la piràmide alimentària (Activitat d’avaluació)

Mitjançant uns documents de NoteBook farem una avaluació d’allò que hem anat treballant al llarg de les altres activitats.

JUGUEM AMB LA PIRÀMIDE

ELS ALIMENTS

ACTIVITAT 5: Coneixem el cos per dins.

A partir d’un document NoteBook es farà l’introducció dels diferens ossos del cos humà alhora que una activitat d’introducció per situar-los.

ACTIVITAT 6: Necessitem més informació.

A partir del treball dels ossos i del cos humà, comencen a generar-se a l’aula moltes preguntes que necessiten respostes, així que per parelles formularan una o dues preguntes i cercaran la seva resposta a internet. Després farem una explicació en veu alta sobre les nostres preguntes i les respostes que hem trobat, així tota la classe gaudirà de més informació.

Educació inclusiva. Heu d’escriure un breu text explicant com tindríeu en compte la inclusió a l’aula amb suport digital.

Gràcies a aquest suport tothom te cabuda a les classes a l’actualitat, ja que és un suport molt motivador i engrescador pels infants. Encara i així cal destacar que per fer una educació inclusiva a l’aula el que hem de respectar son individualitats dels alumnes així com d’adaptar les activitats si fos necessari.

En aquest cas concret, tinc a la classe una nena amb retard mental. Ella treballa amb gran grup i amb la conversa amb els seus companys, però deprés treballa amb  JCliks sobre el cos i alimentació del seu nivell, tot això ho fa sempre dins de l’aula amb la seva persona de referent. Sempre està inclosa en el treball en equip.

LES FRUITES

ALIMENTACIÓ

EL NOSTRE COS

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *