Recomanacions per a les Tertúlies Literàries Dialògiques

Relació de lectures facilitada per l’escola Joaquim Ruyra (L’Hospitalet), amb recomanacions de P4 a 6è Primària.

Llibres de la literatura clàssica universal – Escola Joaquim Ruyra

També les podeu consultar a Tertúlies Dialògiques directament al web de l’escola

Relació de lectures facilitada per l’Institut-Escola Mediterrani (Campclar, Tarragona), amb recomanacions de 1r Primària a 4t ESO + adults (formació de familiars)

Tertúlies Literàries Dialògiques – Institut Escola Mediterrani

Per saber-ne més consulteu  Tertúlies literàries dialògiques directament al blog del centre

Comunitats d’Aprenentatge – Sessió 8/06/21

El passat dia 8 de juny vam organitzar una sessió telemàtica adreçada a equips directius i a altres docents de comunitats d’aprenentatge.

Durant la primera part les Caps dels Serveis de Currículum d’Infantil i Primària i d’Escola i Família, la Sra. Montserrat Payés i la Sra. Marta Clar, van informar de la iniciativa de col·laboració i lideratge compartit entre ambdós serveis  pel que fa a la gestió del Programa d’Innovació Comunitats d’Aprenentatge, posant en valor l’oportunitat d’ampliar la mirada sobre el projecte Cd’A amb propostes que afavoreixin l’actualització, l’enriquiment i la sostenibilitat del mateix.

A la segona part de la sessió vam  gaudir de l’Espai Formació (aprofundiment) amb la ponència “CONSTRUIR I RECONSTRUIR COMUNITAT” a càrrec de la Dra. Maria Carme Boqué Torremorell, professora de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport de Blanquerna – Universitat Ramon Llull.

A continuació trobareu el vídeo íntegre de la sessió (inici a partir del minut 3′ 45″):

Presentació de la ponència “Construir i reconstruir comunitat” Dra. M. Carme Boqué:

#TrobadaCdA2021

El dia 15 de maig es va celebrar la Trobada de Comunitats d’Aprenentatge organitzada per l’Associació de professorat Odissea amb col·laboració del Departament d’Educació.

Primera part:

La Dra. Cristina Pulido, professora Serra Húnter (UAB), va fer la conferència “Prevenció del bullying i del ciberassetjament des de les Actuacions Educatives d’Èxit“.

Per a més informació podeu consultar aquests articles recomanats per la ponent:

Segona part:

Taula d’experiències de centres, vam  escoltar les experiències de les següents comunitats d’aprenentatge:

• Escola Casablanca (Sant Boi de Llobregat) va presentar l’impacte de les Actuacions Educatives d’Èxit que fa tres cursos que duen a terme. (Alicia Moreno i Teresa Mena).

• Escola Camí del Cros (Mataró) va compartir l’impacte de les Tertúlies literàries dialògiques. (Sergi LuqueMontserrat Tubau).

• Escola Joaquim Ruyra (L’Hospitalet de Llobregat) va presentar l’experiència en el Model Dialògic de Prevenció i Resolució de Conflictes que el centre desenvolupa des de fa 4 cursos. (Judit Vicente).

Jornada adreçada al professorat novell – 24 d’octubre de 2020

Conferència inicial a càrrec de la Dra Esther Roca de la Universitat de València sobre l’aprenentatge dialògic

Presentació d’experiències de centres en temps de la Covid-19

Sala 1:

-Escolaica de Cullera – Presenta Sara Carbonell, directora del centre.

-CEE Virgen de la Esperanza de Cheste – Presenta Magda Camps, directora del centre.

Sala 2:

-Pla comunitari de La Verneda – Presenta Arantxa Correas, mestra; Alexandra Sílva, mare; Tatiana Mariel Medina i Nicole Hawkins, alumnes.

-IES Juan Bosco de Lorca – Presenta Mari Carmen Rodríguez, directora del centre i Pepa Giménez, orientadora.