Parlem de Música amb en Guillem

Aquesta tarda ens ha vingut a fer una visita una persona molt especial.

En Guillem és un antic alumne de la nostra escola i ens ha vingut a fer una xerrada sobre música. Ell estudia el grau de Musicologia a la Universitat Autonoma de Barcelona.

Ens ha explicat les principals diferències que hi ha entre els diferents instruments de la família del vent. Gràcies a que ens ha ensenyat detalladament instruments com el clarinet, l’oboè i el saxo hem pogut observar les parts que els componen, les seves característiques principals, així com les seves particularitats.

Moltes gràcies Guillem hem après molt de tu i de la música!

L’autorretrat

Educació artística. Visual i Plàstica.

Aquests dies estem treballant el retrat i l’autorretrat. Hem fet les nostres pròpies creacions però també ens agrada molt investigar com els i les artistes han tractat els temes que treballem.

És per això que hem cercat diversos autorretrats d’artistes coneguts i conegudes i n’hem fet un treball i una exposició oral.

Hem descobert un munt de coses interessants sobre ells i elles!

Investiguem habilitats amb en Hopper

Aquesta setmana l’actor Pere Hosta ha vingut a l’escola a realitzar, per a la classe de 5è, un espectacle teatralitzat anomenat “Investiguem habilitats amb en Hopper” dins el marc del programa “Sigues tu” de Dipsalut,  en el qual la nostra  l’escola hi treballa fa anys, amb diverses activitats a l’aula.

Prèviament  s’havien visualitzat un seguit de vídeos  protagonitzats per en Hopper, per treballar les habilitats per a la vida i els Objectius pel Desenvolupament de la Sostenibilitat  i així  promoure l’interès i motivació dels/les alumnes.

Les aventures i reflexions del Detectiu Hopper serveixen com a punt de partida per treballar una habilitat per a la vida i un o dos ODS a cada vídeo.

Tant els vídeos com la representació teatral  tenen com a objectiu ajudar l’alumnat a identificar i prendre consciència de les seves habilitats per a la vida i donar a conèixer als infants els ODS i ajudar-los a reflexionar sobre el desenvolupament sostenible i la justícia social.

(Cliqueu la imatge per veure fotos)

 

TÈCNIQUES D’ESTUDI !?

Quan la nostra mestra ens van dir que començaríem a fer tècniques d’estudi no sabíem ben be a què es referia…És una assignatura nova? ens preguntàvem.

I vet aquí que molt aviat vam descobrir que no, i que fins i tot, que sense ser-ne conscients, ja les estàvem posant en pràctica des de feia molt temps.

I és que tècniques d’estudi vol dir utilitzar d’estratègies, recursos, maneres de fer, … per millorar el nostre rendiment, fer que el nostre treball sigui més eficaç i entenguem, estructurem i assimilem millor les coses que estudiem.

El primer que hem fet és reflexionar sobre quins són els nostres hàbits d’estudi, detectar mancances i fer-nos propòsits de millora.

A classe, hem estat aprenent quines són les tècniques d’estudi que més ens poden ajudar en el nostre dia a dia a l’aula: l’exposició oral, el subratllat, el resum, el mapa conceptual, l’esquema, prendre apunts, com preparar-se per una prova… i, des de diferents assignatures ara les estem posant en pràctica. Ho podem fer mentalment o per escrit:

Quan el poper curs estiguem a l’ESO, ja les coneixerem i ens podran ser molt útils per organitzar-nos millor la feina i l’estudi dels temes. Ens serà més fàcil estructurar i entendre millor tota la informació que rebem. Tindrem més seguretat i a no estarem tan nerviosos quan arribin els exàmens.

Així que, a practicar…

ALUMNES DE 6è A

Bicicletada dels i les alumnes de 6è

Des del programa agenda 21 els i les alumnes varen dur a terme una activitat on havien de seguir un recorregut amb bicicleta per dins del pati de l’escola. Tant el mestre d’educació física com els dos tutors de sisè, vàrem veure que bastants nens i nens no tenien gaire assolida l’habilitat d’anar amb bicicleta. Per aquest motiu, des de mitjans de novembre fins a mitjans de desembre els i les alumnes varen estar practicant a les hores d’educació física diferents recorreguts pel pati de l’escola. L’objectiu principal era que els i les estudiants agafessin més destresa envers aquest mitjà de transport, ja que des de l’escola, volem motivar i inculcar la importància de l’esport a l’alumnat i vetllar per la seva salut, així com, per un entorn amb menys contaminació.

El divendres 17 de desembre els i les alumnes de 6è A i B van realitzar una sortida amb bicicleta fins a la localitat pròxima de Vilabertran. Els nens i nenes van poder gaudir d’una magnífica jornada d’esport a l’aire lliure i naturalesa.

Les bicicletes que vàrem utilitzar per a dur a terme aquesta sortida van ser les dels mateixos alumnes i també vam comptar amb 6 cedides per l’Ajuntament de Figueres, al qual li agraïm la seva predisposició per al préstec.

La bicicletada va discórrer per un trajecte urbà on els i les alumnes van haver d’anar acompanyats de les seves bicicletes a peu i un tram de camí rural on van poder demostrar les seves habilitats a sobre de les seves bicicletes. Una vegada es va arribar a Vilabertran, vam esmorzar i vam fer un joc de dinamització al parc del poble.

Havent acabat aquesta dinàmica, ens vàrem dirigir a retornar a l’escola seguint el mateix camí.

Va ser una jornada enriquidora i a la vegada divertida, on l’alumnat va gaudir molt de l’experiència.

CONSELL CIUTADÀ D’INFANTS DE FIGUERES- 5è –

Cada any a finals d’octubre es fan unes eleccions a cada centre per escollir els nous consellers/es i així fer la renovació del Consell Ciutadà d’Infants de Figueres.
La nostra escola participa en aquesta activitat, per la qual cosa els alumnes de 5è hem estat treballant per escollir els nostres representants.
Per començar aquesta activitat ens hem presentat tots els/les alumnes que volem ser candidats/es a aquest càrrec, i hem elaborat un cartell amb la nostra fotografia, on expliquem perquè volen ser consellers/es.

Els cartells han estat exposats al passadís de l’escola, visibles per la resta de cursos.

A partir del cartell hem exposat oralment els nostres propòsits, davant la resta de companys/es, i així poder-los convèncer de què som uns/es bons/es candidats/es a ser elegits/des i per aquesta raó ens han de votar.

El següent pas ha estat fer les votacions. Hem escrit en les paperetes el nom dels dos candidats/es que ens ha semblat més adients per complir amb aquest càrrec.
Un per un, tots els/les alumnes, hem introduït les paperetes dins d’una urna i seguidament s’ha fet un escrutini dels vots.
Les alumnes guanyadores, amb el mateix nombre de vots, han estat:

l’Arlet i la Fatoumata.
MOLTES FELICITATS NOIES!!!

En acabar les dues conselleres han fet un petit discurs donant les gràcies als seus companys i companyes per la seva confiança i dir que treballaran per aportar millores a la nostra ciutat.

Amb aquesta activitat hem après moltes coses noves: què son unes eleccions, per què serveixen, com es porten a terme i quin és el procés que cal seguir…
A més a més hem treballat l’expressió escrita i també l’expressió oral.

Cliqueu sobre la imatge per veure les fotos de tota l’activitat.