Programa

PROGRAMACIÓ DEL MÒDUL FORMATIU 2

OPERACIONS BÀSIQUES DE COMUNICACIÓ

PQPI ADMINISTRATIU

CURS 2011-2012

PROFESSORA: Marta Benedico Mora

OBJECTIUS

  • Identificar les pautes de comunicació efectiva en situacions de relacions professionals.
  • Utilitzar tècniques bàsiques de comunicació presencial, telefònica i telemàtica.
  • Confeccionar avisos, rètols, cartes o altres documents d’informació interns de l’empresa.
  • Conèixer la correspondència comercial i entendre la seva funció en el món de l’empresa.
  • Distingir cadascuna de les parts de la carta comercial.
  • Redactar les diferents cartes model.
  • Elaborar els registres de correspondència.
  • Identificar els diferents tipus de trameses postals i missatgeria.

TEMARI

1 Els processos de comunicació

1 La recepció i transmissió d’informació

  1. Informació i comunicació.
  2. Els elements de la comunicació.
  3. Processos de comunicació interpersonal en el treball: el feed-back i l’escolta efectiva.
  4. Tipus de comunicació: oral, no verbal i escrita.
  5. Els llenguatges i les classes de comunicació.
  6. Les funcions del llenguatge.

2 La comunicació oral

  1. La comunicació oral: les etapes en l’elaboració d’un missatge oral i els seus elements.
  2. Normes per una comunicació oral correcta.
  3. La comunicació verbal i no verbal en la comunicació presencial: habilitats, signes i senyals.
  4. Comunicació no verbal i les diferents cultures.

2 L’elaboració de comunicacions escrites breus

1 La redacció de textos i missatges breus

  1. Les comunicacions escrites: internes i externes.
  2. Les normes bàsiques en la redacció del textos comercials.
  3. La selecció de tipologies de lletres i textos.
  4. Normes per a la confecció de documentació en l’empresa.

2 Les comunicacions internes de l’empresa

  1. Estructura organitzativa empresarial: horitzontal, vertical i transversal.
  2. Canals i mitjans de la comunicació en l’empresa.
  3. Documents d’informació interna i la seva elaboració: rètols, cartells, avisos, nota interna, invitació i saluda.

3  Mitjans telefònics i telemàtics, funcions i procediments

  1. La comunicació telefònica.
  2. El fax.
  3. El correu electrònic: crear un compte i el seu funcionament.
  4. Models bàsics de comunicació telemàtica: la missatgeria instantània, el xat, la videoconferència i el google reader.
  5. La tramitació de documentació a través d’Internet.

3 La comunicació escrita externa de l’empresa

1 Les comunicacions externes

  1. La correspondència comercial: característiques i aspectes generals.
  2. Tipus de cartes i les seves funcions.
  3. Regla d’or: el què si hem de fer i el què no hem de fer en una carta comercial.
  4. El model d’una carta formal: característiques i contingut.
  5. La carta comercial: l’estructura de la carta i diferents estils.
  6. Les cartes d’oferta i la de petició d’informació.
  7. Les cartes de comanda i d’acceptació de comanda.
  8. Les cartes de reclamació de mercaderies i de pagaments.
  9. La carta circular.

2  La recepció i enregistrament de la correspondència

  1. Les técniques de registre d’entrada i sortida de correspondència.

3 Sobres, embalatge i empaquetament

  1. Material i tècniques de proteccio i conservació.

4 La tramitació de la correspondència i la paqueteria

1 El servei de correus

  1. El servei públic postal: característiques i funcions.
  2. Els productes i serveis postals: carta, paquet, certificat, telegrama, burofax, entre d’altres.
  3. Modalitats d’enviament i requisits.
  4. Les tarifes de correus.

2 El servei de missatgeria externa

  1. Característiques i funcions.
  2. Tipus d’enviament i la nota de lliurament.

Deixa un comentari