PROGRAMACIÓ DEL MÒDUL FORMATIU 2
OPERACIONS BÀSIQUES DE COMUNICACIÓ
PQPI ADMINISTRATIU
CURS 2011-2012
PROFESSORA: Marta Benedico Mora
OBJECTIUS
- Identificar les pautes de comunicació efectiva en situacions de relacions professionals.
- Utilitzar tècniques bàsiques de comunicació presencial, telefònica i telemàtica.
- Confeccionar avisos, rètols, cartes o altres documents d’informació interns de l’empresa.
- Conèixer la correspondència comercial i entendre la seva funció en el món de l’empresa.
- Distingir cadascuna de les parts de la carta comercial.
- Redactar les diferents cartes model.
- Elaborar els registres de correspondència.
- Identificar els diferents tipus de trameses postals i missatgeria.
TEMARI
|
1 La recepció i transmissió d’informació
- Informació i comunicació.
- Els elements de la comunicació.
- Processos de comunicació interpersonal en el treball: el feed-back i l’escolta efectiva.
- Tipus de comunicació: oral, no verbal i escrita.
- Els llenguatges i les classes de comunicació.
- Les funcions del llenguatge.
2 La comunicació oral
- La comunicació oral: les etapes en l’elaboració d’un missatge oral i els seus elements.
- Normes per una comunicació oral correcta.
- La comunicació verbal i no verbal en la comunicació presencial: habilitats, signes i senyals.
- Comunicació no verbal i les diferents cultures.
|
1 La redacció de textos i missatges breus
- Les comunicacions escrites: internes i externes.
- Les normes bàsiques en la redacció del textos comercials.
- La selecció de tipologies de lletres i textos.
- Normes per a la confecció de documentació en l’empresa.
2 Les comunicacions internes de l’empresa
- Estructura organitzativa empresarial: horitzontal, vertical i transversal.
- Canals i mitjans de la comunicació en l’empresa.
- Documents d’informació interna i la seva elaboració: rètols, cartells, avisos, nota interna, invitació i saluda.
3 Mitjans telefònics i telemàtics, funcions i procediments
- La comunicació telefònica.
- El fax.
- El correu electrònic: crear un compte i el seu funcionament.
- Models bàsics de comunicació telemàtica: la missatgeria instantània, el xat, la videoconferència i el google reader.
- La tramitació de documentació a través d’Internet.
|
1 Les comunicacions externes
- La correspondència comercial: característiques i aspectes generals.
- Tipus de cartes i les seves funcions.
- Regla d’or: el què si hem de fer i el què no hem de fer en una carta comercial.
- El model d’una carta formal: característiques i contingut.
- La carta comercial: l’estructura de la carta i diferents estils.
- Les cartes d’oferta i la de petició d’informació.
- Les cartes de comanda i d’acceptació de comanda.
- Les cartes de reclamació de mercaderies i de pagaments.
- La carta circular.
2 La recepció i enregistrament de la correspondència
- Les técniques de registre d’entrada i sortida de correspondència.
3 Sobres, embalatge i empaquetament
- Material i tècniques de proteccio i conservació.
|
1 El servei de correus
- El servei públic postal: característiques i funcions.
- Els productes i serveis postals: carta, paquet, certificat, telegrama, burofax, entre d’altres.
- Modalitats d’enviament i requisits.
- Les tarifes de correus.
2 El servei de missatgeria externa
- Característiques i funcions.
- Tipus d’enviament i la nota de lliurament.