Aquest bloc està creat per a alumnes de cicle superior i té com a finalitat proposar activitats que promoguin la lectura i la comprensió per tal de millorar una habilitat molt important i necessària per a qualsevol tasca que realitzem. El bloc pretén donar suport a l’àrea de llengua catalana però alhora afavoreix a tota les matèries tenir una millor comprensió.
Les activitats que es proposen no només parlen de textos, són activitats de comprensió en diversos formats: imatges,vídeos, escrits, gràfics, horaris, esquemes…
Hi ha tasques per a fer de forma individual, en petit grup o en gran grup.
També es vol transmetre el gust per llegir.
El bloc s’estructura en diversos apartats que són:
A) PÀGINA D’INICI: activitats per a nois i noies de cicle superior, pràctiques, de reflexió, de gust per llegir.
a.1.) RECULL D’ACTIVITATS D’EFICÀCIA LECTORA: tasques de nivell evolutiu de lectura i exercicis per a millorar el procés de lectura i així la comprensió.
a.2.) ACTIVITATS DE LECTURA – EVOLUCIÓ PROGRESSIVA PER NIVELLS: activitats de comprensió per cicle superior en diversos formats.
a.3.) LÍNIA 1: tasca de comprensió d’horaris i línies del metro
a.4.) ACTIVITATS AMB SUPORT PDI: lectures i tasques de comprovació de la comprensió
a.5.) RECOMANACIÓ DE LLIBRES MENSUAL: estimulació del plaer per la lectura
a.6.) REFLEXIONS: vídeo sobre la importància de llegir.
a.7.) CURTMETRATGE: reflexions sobre la riquesa que aporta el llegir a nivell personal.
a.8.) LLEGIR ENS FA LLIURES: reflexió sobre què ens aporta el llegir al creixement com a individus lliures.
B) ACTIVITATS PRÀCTIQUES: activitats més senzilles i de reforç que pretenen atendre a la diversitat de nivells de l’aula i promoure una educació inclusiva amb propostes de treball per tots els nivells.
C) GUIA DIDÀCTICA: (ADREÇADA ALS MESTRES) : objectius, avaluació, seqüenciació d’activitats, criteris d’avaluació i educació inclusiva.
D) LÈXIC: enllaç amb un cercador per buscar paraules o dades desconegudes.
E) RECOMANACIÓ DE LLIBRES: lectures motivadores per a alumnes de cicle superior, per estimular el gust per llegir.
F) VÍDEOS: tasca d’avaluació inicial a partir d’un vídeo.
AUTORIA: Sonia Borrella Gràcia