PRESENTACIÓ

Aquest bloc està creat per a alumnes de cicle superior i té com a finalitat proposar activitats que promoguin la lectura i la comprensió per tal de millorar una habilitat molt important i necessària per a qualsevol tasca que realitzem. El bloc pretén donar suport a l’àrea de llengua catalana però alhora afavoreix a tota les matèries tenir una millor comprensió.

Les activitats que es proposen no només parlen de textos, són activitats de comprensió en diversos formats: imatges,vídeos, escrits, gràfics, horaris, esquemes…

Hi ha tasques per a fer de forma individual, en petit grup o en gran grup.

També es vol transmetre el gust per llegir.

gust per  llegir

gust per llegir

El bloc s’estructura en diversos apartats que són:

A) PÀGINA D’INICI: activitats per a nois i noies de cicle superior, pràctiques, de reflexió, de gust per llegir.

a.1.) RECULL D’ACTIVITATS D’EFICÀCIA LECTORA: tasques de nivell evolutiu de lectura i exercicis per a millorar el procés de lectura i així la comprensió.

a.2.) ACTIVITATS DE LECTURA – EVOLUCIÓ PROGRESSIVA PER NIVELLS: activitats de comprensió per cicle superior en diversos formats.

a.3.) LÍNIA 1: tasca de comprensió d’horaris i línies del metro

a.4.) ACTIVITATS AMB SUPORT PDI: lectures i tasques de comprovació de la comprensió

a.5.) RECOMANACIÓ DE LLIBRES MENSUAL: estimulació del plaer per la lectura

a.6.) REFLEXIONS: vídeo sobre la importància de llegir.

a.7.) CURTMETRATGE: reflexions sobre la riquesa que aporta el llegir a nivell personal.

a.8.) LLEGIR ENS FA LLIURES: reflexió sobre què ens aporta el llegir al creixement com a individus lliures.

B) ACTIVITATS PRÀCTIQUES: activitats més senzilles i de reforç que pretenen  atendre a la diversitat de nivells de l’aula i promoure una educació inclusiva amb propostes de treball per tots els nivells.

C) GUIA DIDÀCTICA: (ADREÇADA ALS MESTRES) : objectius, avaluació, seqüenciació d’activitats, criteris d’avaluació i educació inclusiva.

D) LÈXIC: enllaç amb un cercador per buscar paraules o dades desconegudes.

E) RECOMANACIÓ DE LLIBRES: lectures motivadores per a alumnes de cicle superior, per estimular el gust per llegir.

F) VÍDEOS: tasca d’avaluació inicial a partir d’un vídeo.

AUTORIA: Sonia Borrella Gràcia

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

RECULL D’ ACTIVITATS D’EFICÀCIA LECTORA

A continuació us proposem un conjunt de tasques de lectura per a realitzar en grup i amb suport dels portàtils, hi ha activitats en diferents formats. La finalitat és fer pràctica sobre diferents habilitats relacionades amb la lectura que milloraran el nostre procés lector i alhora la comprensió.

Cliqueu a la imatge per accedir a l’activitat.

textos en formats diversos

textos en formats diversos

AUTORIA: bloc escola Maria Galí

Publicat dins de General, GRÀFICS, HORARIS..., LECTURA TEXTOS, MAPES | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

ACTIVITATS DE LECTURA – EVOLUCIÓ PROGRESSIVA PER NIVELLS

A continuació us proposem un enllaç on hi ha lectures i activitats de treball organitzades per nivells, estan endreçades de forma progressiva de més fàcils a més difícils per entrenar la lectura i la comprensió. És un bon recurs per millorar l’eficàcia lectora.

Podeu entrar a les activitats clicant al següent dibuix:

 

activitats lectura graduades

activitats lectura graduades

AUTORIA: escola Enric Grau Fontseré

Publicat dins de General, LECTURA TEXTOS | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

LÍNIA 3 DEL METRO DE BARCELONA

La següent proposta de treball està adreçada a la comprensió de la informació d’una línia d’un mitjà de transport d’una gran ciutat com pot ser el metro de la ciutat de Barcelona.

Aquesta activitat la proposem per a cicle superior, concretament per l’àrea de comprensió de llengua catalana.

AUTORIA : SÒNIA BORRELLA / IMATGES I VÍDEO: www.tmb.cat

www.metrobarcelona.es

Publicat dins de GRÀFICS, HORARIS..., MAPES | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

ACTIVITATS DE COMPRENSIÓ AMB SUPORT PDI

En el següent enllaç plantegem un seguit d’activitats per a treballar la comprensió a partir de la lectura de textos i la realització d’activitats de comprovació de la comprensió. És una tasca per a l’àrea de llengua catalana a cicle superior. L’activitat pretén que us fixeu en el que llegiu per a poder fer les tasques posteriors.

ACTIVITAT DE COMPRENSIÓ   (enllaç)

Les activitats són per realitzar a l’ordinador i la PDI es fa servir com a mitjà de correcció i eina per a compartir amb el grup la proposta.

A l’apartat GUIA DIDÀCTICA d’aquest bloc hi ha les orientacions pedàgogiques i justificació pedagògica destacant les competències que es treballen fent tasques de comprensió de textos.

AUTORIA: www.childtopia.com

Publicat dins de General, LECTURA TEXTOS | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

RECOMANACIÓ DEL MES

Us recomanem el següent llibre molt motivador per a cicle superior

AUTORIA: ESTRELLA POLAR

DIARI D’UNA PENJADA 4

La Nikki ajuda en Brandon, el seu gran amor, que fa de voluntari en un refugi d’animals. Quan s’assabenta que el refugi està a punt de tancar, no dubtarà en posar-se uns patins per recaudar fons! Sembla una bona idea però… és tan penjada! superpenjatdiaridunapenjada.blosgspot.com

AUTORIA: www.estrellapolar.cat

Publicat dins de General, LECTURA TEXTOS | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

REFLEXIONS

Aquest vídeo reflexiona sobre la importància de llegir i donar sentit a allò que es llegeix per a entendre el món.

 

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sJmhMcInLZw[/youtube]

autoria: universal didàctica

Publicat dins de AUDIOVISUALS, General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

CURTMETRATGE – Llibres i lectura

El següent vídeo és una bonica metàfora de la gran riquesa que suposa pels nois i noies llegir. És una porta a nous mons, noves vivències i experiències i aporta una gran riquesa.

 

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CndQ-CxwnNY[/youtube]

AUTORIA:SHO-WTINE BEYOND- YOUTUBE

Publicat dins de AUDIOVISUALS, General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Llegir ens fa lliures!!!

REFLEXIONS PERSONALS

LA FINALITAT D’AQUEST BLOC ÉS ENDREÇAR LES TASQUES ADREÇADES A ESTIMULAR LA COMPRENSIÓ DE TEXTOS, VÍDEOS I QUALSEVOL ELEMENT ESCRIT O AUDIOVISUAL.

SERÀ UNA EINA ACTIVA AMB LA FINALITAT DE PROMOURE LA LECTURA SIGNIFICATIVA.

AMB LES ACTIVITATS PROPOSADES VOLEM QUE ELS NOIS I NOIES ES MOTIVIN PER TREBALLAR LA COMPRENSIÓ EN DIVERSOS FORMATS (TEXTOS, GRÀFICS, HORARIS, GRAELLES,VÍDEOS, ÀUDIOS, NOTÍCIES…) AMB UN VENTALL VARIAT DE RECURSOS DISPONIBLES QUE ELS PERMETRÀ ANAR ENTRENANT AQUESTA HABILITAT.

MOLT BONA FEINA!

AUTORIA: SONIA BORRELLA

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | 1 comentari