Ús didàctic del material multimèdia

El procés d’aprenentatge ve marcat moltes vegades per uns coneixements previs que els alumnes han adquirit mitjançant una diversitat de vies. L’ús de material multimèdia en l’aula ens permet refrescar eixos coneixements i relacionar-los amb la matèria que es vol tractar. Per exemple, si estem tractant el tema de l’empatia a classe i es mostra un vídeo d’una coneguda pel·lícula on es vegi un acte d’empatia, l’alumne entendrà molt més fàcilment el concepte i el podrà relacionar amb la pel·lícula que ha vist o amb altres exemples semblants que li poden vindre al cap després de reconèixer el concepte.

Una manera d’implicar a l’alumne és incitar a què siguin ells mateixos els que busquen continguts audiovisuals relacionats amb la matèria, com per exemple, una cançó relacionada amb el que s’ha vist durant la setmana i justificar-ho.

La manera d’implicar-los totalment seria que siguin ells els que creen el material audiovisual, bé creant una cançó amb grup, bé gravant un vídeo. D’aquesta forma es fomenta la seva implicació en l’aprenentatge i es fomenta el treball en equip i la seva capacitat d’organitzar-se i planificar-se.

Per últim, també poden participar en la tasca avaluativa, puntuant els diversos treballs i fomentar el seu esperit crític i autocrític per veure quin han sigut els aspectes més positius i negatius.

Com podem veure l’ús de material multimèdia a l’aula ens ofereix múltiples possibilitats de motivar l’alumnat i fer-los participes del seu aprenentatge.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *