Narracions audiovisuals

REALITZACIÓ D’UN CURT: RESPOSTES

Aprofitant la sortida que realitzareu a finals de desembre per visitar l’exposició VOLUM al MacBa i les pintures impressionistes de la col·lecció de Sterling i Francine Clark, al Caixaforum, heu de realitzar un curt, de deu minuts com a màxim, que expliqui en què ha consistit la visita a través d’un o més personatges, concretament a través de les respostes d’aquest o aquests personatges davant diferents obres. Heu de prioritzar l’expressió gestual i corporal sobre la verbal.

Per organitzar correctament la feina seria convenient cercar informació sobre el major número de les peces que es mostren o, inclús fer una visita prèvia, per tal de realitzar el guió literari i tècnic. Heu de tenir en compte que no es pot influir en la il·luminació, que no es pot portar una escaleta per planificar les preses, que hi haurà gent circulant lliurement pels espais,… i que s’ha d’optimitzar el temps. Es a dir, s’ha de realitzar un pla de treball considerant què part del procés de producció no és totalment controlable.

 

Fitxa per realitzar el guió

 

1. Alumnat responsable: guionista, director, càmeres i actors.

 

2. Guió literari.

 

3. Guió tècnic, en forma de taula amb les columnes següents i les files necessàries:

 

 

n.PLA TIPUS DE PLA DESCRIPCIÓ DE L’ACCIÓ ESQUEMA BANDA SONORA

:

 

 

 

 

 

ACCIÓ TUTORIAL. TRACTAMENT DELS GENERES EN LA PUBLICITAT DE DETERGENTS

 

L’objectiu de l’activitat és fer-vos reflexionar sobre com ha evolucionat la imatge d’homes i dones en els anuncis televisius de detergents.

Primer de tot fem un sondeig de les idees preconcebudes que teniu. Contesteu aquestes preguntes:

– Creieu que la imatge de dones i homes és la mateixa que fa 15, 20 o 25 anys?

– Com penseu que es presentaven abans a les dones en els anuncis i com es presenten avui dia?

– Quines coses penseu que anunciaven abans els homes? i les dones?.

– Per acotar el tema, com apareixen homes i dones en els anuncis de detergents?

 

Entreu en els enllaços següents i mireu els dos blocs d’espots de TV extrets de YOUTUBE, un primer grup d’anuncis dels anys 70 i 80 i un altre grup d’anuncis actuals.

BLOC 1

biodixan anys 60-70 http://www.youtube.com/watch?v=DYm2YQxlD0M&feature=related

colon 1987 http://www.youtube.com/watch?v=nfPXh_T5pbY

gior 1991 http://www.youtube.com/watch?v=xQOXkqKsp5g&feature=related

wipp 1988 http://www.youtube.com/watch?v=pV9K8e-ZzjE&feature=related

Ariel 2000 (no sexista) http://www.youtube.com/watch?v=dOhFvzst2ug

 

BLOC 2

Skip arquitecta Argentina 2007 http://www.youtube.com/watch?v=lEW66qAU_KQ&feature=related

Puntomatic 2007 http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=ZGjCTXiySKs

Mujer fuerte 2008 http://www.youtube.com/watch?v=r_gujxEuJN8&feature=related

Ariel actual (marido tacaño) http://www.youtube.com/watch?v=isbRQN19lK4&feature=endscreen&NR=1

Ariel actual (marido héroe) http://www.youtube.com/watch?v=_qMYd1Vj4fs&feature=related

 

Desprès de veure aquests anuncis contesta ara les preguntes, per escrit,  individualment i en dues columnes segons els dos blocs:

– En general quin numero de dones i homes apareixen?

– Quines activitats estan realitzant homes i dones? trobes diferencies? quines?

– Com van vestides les dones?

– La localització d’escenaris és diferent segons el genere de l’actor o actriu principal?

– De quin gènere són les veus que certifiquen els missatges?

– Penseu que presenten a les dones de manera estereotipada? i els homes?, quin és l’estereotip?

 

Per finalitzar l’activitat, en una altra sessió, posareu en comú les respostes i les comentarau en grup. Per tant, ja cal que les preparis bé!!.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *