Processos de l’art contemporani

ART D’ACCIÓ

Peformance: emoció-reacció

Partint, per una banda de l’obra de Marina Abramovic i per una altra de la “noticia” del  partit de futbol R.Madrid- F.C. Barcelona i més concretament de  les reaccions antiesportives d’alguns jugadors, heu de realitzar una performance per explicar o criticar aquestes accions, per un altre costat, tan humanes.

El procés de treball serà el següent:

1. En primer lloc l’activitat comença amb l’explicació a grans trets de què s’entén per art postmodern, la nova dimensió que ha adquirit l’art en afegint noves manifestacions com instal·lacions, performans video-art, etc.

 

2. A continuació es projecten diverses actuacions de Mariana Abramovic amb l’objectiu de suscitar el debat i la reflexió. Cal que l’alumnat s’adoni de la importància de la idea en la comunicació i en la crítica. També de com l’artista ha materialitzar la idea i l’ha portat a terme. És interessant demanar als nens i nenes propostes alternatives a la de Abramovic.

 

3. El següent pas és introduir el tema de la violència en l’esport, a partir de noticies de diaris, radio i TV aparegudes aquesta setmana després de l’esmentat partit, però per abordar els temes més genèrics de la frustració i la impotència i de les reaccions que susciten en alguns individus, què generen perjudici en els altres i en ells mateixos.

 

4. Es formen grups de tres o quatre alumnes que hauran de realitzar una mena de guió (literari i tècnic), creant i desenvolupant la idea. Crec que pot ser d’ajuda a tot el grup exposar un exemple que posi de manifest què significa la retòrica de la imatge: Una noia passeja pel pati amb un mirall a una mà i un llapis d’ulls a l’altre, s’atura i es comença a pintar lentament els ulls, la línia no surt com la volia, la qual cosa expressa corporalment i/o emetent sons, i acaba fent-se línies frenèticament a tot el rostre.

 

5. Per finalitzar l’activitat es mostraran els vídeos o fotografies que hagin enregistrat cada grup, per analitzar si el resultat ha estat l’esperat, si s’ha aconseguit documentar correctament les accions i si el material obtingut pot considerar-se obres independents.

 

L’avaluació tindrà en compte:

– Grau i qualitat de participació en totes i cadascuna de les fases de l’activitat.
– El guió, tant en quant a la creativitat com a la planificació.

– La qualitat del vídeo o fotografies documentals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *