Com és la gent del nostre del poble?

En aquesta unitat hem treballat les etapes de la vida i hem creat la Caixa de la vida que l’hem explicat als nostres Companys i companyes amb l’ajuda de familiars. Ens hem iniciat amb les gràfiques i hem pogut conèixer l’índex de natalitat i mortalitat del nostre poble.  A més hem treballat els hàbits saludables. Finalment, hem pogut fer una reflexió argumentada responent a la pregunta inicial.

Al nostre poble hi ha més gent gran que jove. Però tota la població segueix uns bons hàbits saludables ( bona alimentació, realitza exercici…) per millorar l’esperança de vida.

És divertit el nostre poble?

Amb les activitats treballades en aquesta unitat com per exemple: hem repassat totes les festes del poble i quan es fan, hem elaborat una enquesta per a les famílies per conèixer els jocs d’abans i els hem convidat a l’escola perquè ens ensenyin a jugar a jocs tradicionals. També hem anat a veure la colla gegantera i ens han fet una exhibició. Finalment, hem pogut fer una reflexió argumentada responent a la pregunta inicial.

El nostre és divertit perquè es fan moltes activitats al llarg de l’any i la gent s’ho passa molt bé.

Com és que tenim poques botigues?

En aquesta unitat hem descobert els oficis dels nostres familiars i quins d’ells ja no existeixen, hem sortit a veure totes les botigues del poble i hem anat a comprar productes de km0 per fer-nos un esmorzar saludable. Hem pogut fer una reflexió argumentada responent a la pregunta inicial.

El nostre poble té poques botigues perquè totes venen productes de proximitat. Aquest tipus de productes ens ajuden a portar una alimentació més equilibrada, sana i saludable. Es redueix la contaminació i es cuida el medi ambient.

L’aire del poble és net?

Després de veure que al nostre poble no es recicla com a tots ens agradaría, els nens i les nenes de 1r hem pensat dues activitats per contaminar menys: la setmana sense cotxes i una bicicletada amb les famílies. També hem treballat el telenotícies i els senyals viaris. Finalment, hem pogut fer una reflexió argumentada responent a la pregunta inicial.

Si no utilitzèssim els cotxes  per fer trajectes curts l’aire del poble seria més net.

Com és que el riu està brut?

Amb les activitats treballades en aquesta unitat com per exemple: visitar el riu, fer recompte de contenidors, sortir pel poble a fer l’enquesta del reciclatge a les cases, aprendre a fer sabó natural i elaborar cartells per conscienciar a la població de la importància del reciclatge, hem pogut fer una reflexió argumentada responent a la pregunta inicial.

El nostre riu està brut perquè sovint la gent no recicla, no utilitzen les papareres o contenidors i a les cases s’utilitzen  detergents químics.

Com és que tenim poques voreres?

Amb les activitats treballades en aquesta unitat com per exemple: fer una enquesta als habitants del nostre poble, conèixer els nostres carrers, els transports públics i privats i veure les diferències amb la capital de comarca hem pogut fer una reflexió argumentada responent a la pregunta inicial.

Tenim poques voreres perquè els nostres carrers són estrests, amb poc trànsit i alguns són peatonals.