En primer lloc el marc teòric de la Cooperació Mental o també dit Cooperació Mentalista, ja el que es pretén és canviar la ment i la mentalitat a favor de la cooperació.
En segon lloc en el marc de la cultura de la Dinàmica interactiva Mental analògica Creativa en la pràctica dels jocs cooperatius 003B+ADN, també denominats jocs Cooperis +3B o +3B a seques.
Aquí es pretenen canvis en el com pensem (Dinàmica interactiva Mental o DiM) i en el què i com ho fem (+3B).
La forma de dur a terme aquest desenvolupament es a partir de proposar actuacions de promoció cultural i al final s’acaben en actes públics. Es tracta de observar, valorar i interpretar què i com es reacciona de diversa forma a la proposta (Decisiologies), unes en positiu a la proposta en diverses formes i unes en negatiu, en autoexclusió sigui per mecanismes de defensa, sigui per autodefensió apresa o altres motius. Les negatives poden ser reaccions més pobres o molt riques.
En el primer lloc a les propostes sobre persones dels pobles com són el casos el Dit de Riudecanyes, la Bombeta de l’Aleixar, Raül Abril de Porrera o Ramon Viñes de la Vilella Alta. O sobre persones testimonis sobre patrimoni material com les Cases de la Vilella Baixa o Baronia i Natura de Cabacés. Aquí el que fem es presentar el +3B i la DiM i invitar a constituir un 3B.Club en el marc associatiu social i cultural de poble, barri o ciutat.
En el segon lloc estaria al voltant de constituir 3B.Clubs en parcs naturals, en museus, en biblioteques públiques i en exposicions obertes i en atenció a les famílies i a les persones de totes les edats.
En el tercer lloc estan les propostes de constituir 3B.Clubs en família per a dur a terme visites d’exposicions i museus, excursions a la natura com a platges, muntanyes, parcs naturals, etc. i facilitar la incorporació en el cosmos de les persones de les tasques escolars i l’estudi a casa en l’oci creatiu i en la diversió cooperativa. És a partir de tres persones i una al menys ha de ser major d’edat es pot constituir un 3B.Club. Aquest 3B.Club pot associar-se a altres, formar part de la federació i de la confederació, així com també participar en competició coexitista en els resultats amb el criteri d’agrupament de màxima polaritat de criteri d’heterogeneitat: els 3B.Cims i les 3B.Fires, on s’exposen les creacions +2B i es fan intercanvis de +B.
En aquesta línia en aquest curs hem dut a terme l’experiència amb 20 famílies de suport formatiu a les famílies en el repte de les tasques escolars i d’estudi a casa (TEC o TeC) aprenen el primer nivell de la DiM, sense partits de competició.
Les sis variables que hem controlat a les persones menors d’edat són: 1.- l’actitud de l’alumne/a (AcT), 2.- les tasques escolars a l’escola o institut (TeS), 3.- les tasques escolars i d’estudi a casa (TeC), 4.- les aspiracions (AsP), 5.- les pràctiques d’iniciativa lliure (PiL) i 6.- les notes (NoT)
Les cinc variables dels pares i de les mares són: 1.- l’actitud de casa (el pare/la mare) davant el repte educatiu (CaS), 2.- els recursos externs de la família com els professionals de repàs, psicòlogia…), etc. 3.- les aspiracions (AsP) , 4.- el control del context familiar (CoN) com els horaris, els temps i l’ús de la televisió, de l’internet i altres comportaments i 5.- les pràctiques d’iniciativa lliure dels mateixos pares/mares i dels fills/es (PiL).
D’aquestes variables hem vist que en relació a elles són factors, així com es valora l’èxit dels tallers a les famílies sobre les TeC en la pràctica del +3B (+3B), l’èxit del fill i de la filla i l’èxit en la consciència com les variables canvien en forma positiva en la combinació factorial d’elles.
Per exemple la incorporació PiL dels fills/es com dels pares/mares de pràctiques del +3B en les TeC a casa fora del taller. Com el fet de practicar +3B i comprovar millores en les notes (NoT). Com també els canvis en les pràctiques +3B i el canvi d’actitud (AcT) de fill/a o dels pares/mares (CaS). O la valoració del fet de l’espai taller +3B i els canvis en les altres variables i dels seus resultats, ja que els pares/mares poden controlar de forma directa les tasques escolars i d’estudi a casa (TeC) però no les tasques escolars a l’escola/institut, ja que el seguiment és indirecte
També han estat curioses les dues argumentacions d’autoexclusió al taller del 3B.Club més freqüents: la manca de temps i la distància de desplaçament. Entre altres com manca d’il.lusió i de ganes.