La Dinàmica Mental Creativa del +3B s’anima donar-la a conèixer com a bé d’interès general i públic i precisa protecció per les persones i per les institucions que defensen els Drets Humans.
El seu mal ús pot esdevenir una tècnica per fer negoci, una moda o tenir efectes contraris als desitjats . En aquest sentit caldrà que l’associació Ceradai 003B dins de la investigació Icebergs controli les garanties de qualitat i gestioni els permisos, llicències i acreditacions fruit de les avaluacions i el seu seguiment en xarxa de les persones com de les condicions dels jocs, jugades, partides i partits del +3B.
Per això ens oferirem a donar-lo a conèixer a les administracions públiques, a les universitats, als Col·legis Oficials del món de la salut, de la justícia, de la cultura, de l’ensenyament, de l’educació i a la UNESCO. Aconseguir també el seu reconeixement dins de les seves ofertes, orientacions i/o recomanacions.
Els seus trets principals són:
1.- El paper de la identitat de formar part en un col.lectiu a favor de les persones i dels seus projectes, per a l’autonomia dels seus plans de vida.
2.- Combina entorns visibles i no visibles (Icebergs) en una visió sistèmica en els resultats. Per exemple l´èxit escolar està combinat amb l’èxit educatiu de les famílies.
3.- La D.M.C. del +3B és una eina fàcil, clara, oberta a la creativitat i a la pràctica cooperativa. Una cosa semblant a la pràctica del +3B és que s’assembla al know-how ¹.
4.- Assumeix la força de professar. Sols professem és a dir recomanem de forma vital si ho practiquem, ho vivim i té resultats a nosaltres mateixos. No podem orientar amb força a una cosa que desconeixem o que a nosaltres no ens ha anat bé. És el boca a boca.
5.- el +3B és una mesura, una mètrica a igual com les dietes és el control de pes. per això diem PES al pes del potencial efectiu i significatiu de l’aprendre a aprendre. I es mesura en el nombre de jugades, en el nivell del coèxit i en la nivell curricular dels seus recursos o materials. El valor és quantitatiu. En l’article 23 de Comental ja vaig exposar el càlcul de l’Anàlisi Decisòria Numèrica (A.D.N.). El PES vindrà determinat per D com a prioritat amb valors 1 a 4. Per tant tenim un valor quantitatiu per apreciar el progrés de la Dieta. La Dieta +3B prescriu els materials i les jugades que cal jugar, controlant les circumstàncies, ajudant a conscienciar en les aspiracions (AsP) de les persones i les seves pràctiques d’iniciativa lliure (PiL).
6.- És un dret i una obligació donar a conèixer la D.M.C. del +3B i és en la base operativa Cooperis sense cap barrera, sobre tot gratuïta en cost econòmic zero, obre a alternatives a partir de les decisions de les persones des de la seva autonomia cap a la negociació, les aportacions econòmiques solidàries i cap a donar feina amb més resultats satisfactoris. És molt diferent una fira, una mostra.. o altres sistemes publicitaris, aquí en Cooperis es busca l’emancipació, l’autodeterminació i l’autonomia de les persones, dels seus plans de vida i dels seus projectes.
7.- La D.M.C. del +3B va lligada entre valors, bones pràctiques i riques experiències en l’aprenentatge, com a oci creatiu i diversió cooperativa. Això donarà nous camins cap a la investigació educativa.
(1) El saber fer (en anglès, know how, saber-com, literalment, en català. La forma francesa, savoir faire també és coneguda internacionalment) és una forma de transferència de tecnologia. El terme està relacionat amb l’experiència, incloent coneixements pràctics, tècniques i criteris que han estat utilitzats en l’elaboració odisseny d’un projecte i que es poden reutilitzar al moment de realitzar altres projectes semblants o d’afinitat al mateix. El saber fer descriu l’habilitat amb què compta una organització per a desenvolupar les seves funcions, tant productives com de serveis, com per exemple àrees de comptabilitat i recursos humans, entre d’altres. Recentment, l’administració pública també està adoptant aquest sistema per millorar la eficàcia i l’eficiència de la gestió administrativa pública, i convertir-lo en un actiu de l’administració pública.[1] L’expressió anglosaxona know- how ha estat utilitzada, com les seves traduccions, en el passat per a denominar els coneixements preexistents no sempre acadèmics, que inclouen tècniques, teories i fins i tot dades privades (com a clients o proveïdors).