La difusió, a partir d’ofertes de propostes, del +3B a arreu de Catalunya, d’ Espanya i d’ Hispanoamèrica , es veu principalment en l’oportunitat de participar per exemple en un congrés a Madrid per a 2014.
Per exemple a Tarragona no serà possible, però si a Madrid en el 2014.
Opinions:
01.- “Te quiero explicar los avances en el campo de la cooperación en las aulas en los centros educativos y en el apoyo formativo en las familias en especial en el reto de las tareas escolares (el maldicho por los padres y por las madres y mal denominado “deberes” en sociedad) y su influencia en el éxito escolar.
Y la importancia de los guiones, de los impulsores y de les decisiones PAN en el proceso de implantación como de la gestión del +3B, dinámica mental creativa de juegos cooperativos para la construcción de planes de vida sanos en familia y en las aulas.
“Dar a conocer el +3B es dar a conocer el Análisis Transaccional ” Los dos juntos pueden crecer y entrar en la vida de las familias y de las aulas de sus hijos e hijas”
“Toda iniciativa en mejorar la educación tiene cabida en AESPAT y en su futuro congreso de Análisis Transaccional de Madrid
Dr. profesor Universidad de Madrid
http://www.infonegociacion.net/valbuena.html
Se ha perdido un gran transaccionalista con la muerte de José Luís Camino, profesor, autor de libros y gran conferenciante
http://www.arantxa-coca.com/?lang=es&menu=produccion_cientifica&prod=001
02.- “El fer una proposta de treball on les famílies es consideren agents actius en la formació del seu fill/a i, en l`àmbit de la secundària, especialment, penso que és molt important. Tal vegada el treball s´hauria de plantejar durant tot el curs, és una feina a llarg plaç”.
Dra. Professora de la URV de Tarragona. Tutora de pràctiques d’alumna participant en el projecte +Famílies.
Les aportacions de J.M. Ferran en la seva tesi servei: ” Icebergs del +3B de la Dinàmica Mental Creativa de jocs cooperatius” són totalment novedoses. Per un costat la incorporació al model d’aprenentatges de reflexionar sobre les dificultats en els aprenentatges pròpies com dels demés i reflexionar de forma crítica en els processos, estratègies, sistemes, materials didàctics, algoritmes diversos com a part dels aprenentatges curriculars entre el temps escolar i el d’oci. A més manifesta que com a Comentalista sols podem creure el que vivim en les nostres pròpies vivències. Què vols millorar en la teva vida? A què aspires? Per això el primer pas és l’aplicació a si mateix del +3B , esdevenint el primer en la Dinàmica Mental autoaplicativa Creativa de jocs cooperatius (DMaC).