25.- Per què i per a què constituir 3B.Clubs ?.-

El resultat central a què aspirem és l’autodeterminació, l’autonomia i l’emancipació de les persones i dels col.lectius en què conviuen.

Marc de justificació teòrica: Cal fer un plantejament d’empoderament eficient, eficaç i coherent per mitjà de bastides segons la pràctica reflexiva.

L’estratègia: El primer pas és aprendre la Dinàmica Mental Creativa, el segon invitar a constituir un 3B.Club en família a la fi de col.laborar en la recreació de jocs cooperatius 003B+ADN i tercer com 3B.Club participar amb altres 3B.Clubs de l’entorn escolar o social del poble, barri o ciutat.

El referent conceptual.- Tal com diu L. Kolhberg en etapes de creixement moral, el contracte o compromís de constituir en família un 3B.Club implica les competències comunicatives, planificatives i motivadores que cohesionarà més la família, facilitant més identitat i més relació amb les altres famílies.

Tasques a fer.- Aquesta relació amb altres famílies ja es porta a terme en el procés d’aprenentatge de la DMC i del +3B però constituits els 3B.Clubs les trobades 3B.CiMS consistents en:

A.- Exhibicions de jugades, partides i de partits per les persones jugadores de +3B, amb expectació de públic i de fòrums, en aquest cas després de les jugades, partides i partits és fa un debat i/ò un col.loqui i/o torns oberts de paraules.

B.- Exposicions i mostres de recursos dels jocs +3B per mitjà de murals, cartells, exposicions digitals, vídeos curts corresponents a:

1.- La fase prèvia. Experiències al voltant del +0B o 3B.Sardana. Es a dir de la dinàmica transversal de base i el paper que pot jugar recursos com la Gimnàsia Cerebral, l’EFT, l’EMDR, el Màpel, etc. Així com variacions que es poden fer en la dinàmica en els passos i en el ritme (3B.Sardana) segons edats d’educació infantil, primària, ESO, post.ESO, universitària, etc.

2.- Inventiva al voltant del +B. És la primera fase. Inventiva sobre les 3B.Targetes o 3B+Cartes de preguntes respostes, de mapes conceptuals, mentals, decisoris, etc.

3.- Enginys de taula i de taulers del +2B.

a.- Enginys de taula. És la segona fase. Enginy sobre la reutilització de dòminos, cartes, estris de parxisos, etc.  per a trobar alternatives a dificultats de l’aprenentatge com per exemple els dòminos i les coordinades cartesianes, les cartes i les fraccions, etc.

b.- Enginys de taulers. És la segona fase més complexe i més comprensiva. És la de crear taulers de jocs com el parxis o l’oca per a què jugant es comprengui i s’interioritzi més aspectes d’aprenentatges que es presenta més dificultats. Per exemple el tauler del recurs del Suport Vital Bàsic, les auques de fotos de Reus (3B+Reddis.Modest.Gené), Riudecanyes (3B+Dit), la Vilella Alta (3B+Ramon Viñes), la Vilella Baixa (3B+Cases) , el tauler de l’ús dels verbs d’indicatiu (3B+TVI), Cabacés (3BiN.ka o 3B+Baronia i Natura) etc.

4.- Conclusions de jugades, partides i partits del +3B.  Aquí es tracten aspectes de revisió, de millora i d’assoliment de les pràctiques al voltant de les jugades, partides i partits. A la fi de revisar i prendre acords cada any es celebrarà un 3B.congrés on s’exposaran:

a.- Els progressos de l’organització general de Cooperis i Ceradai 003B com de les entitats col·laboradores i de les persones cooperants.

b.- Els progressos de les produccions, els seus reconeixements i la seva protecció del Dret d’Autoria

c.- Debats sobre problemes, conflictes, mal entesos, dificultats i les respectives propostes de resolució.

d.- La planificació del marketing, de les activitats i dels plans d’accions conjuntes amb altres entitats.

e.- Exposicions de la teorització i dels avanços conceptuals, de principis científics i de valors així com de les estratègies dutes a terme i la seva reflexió.  Amb torns de paraules, taules rodones, col.loquis, debats i fòrums.

A tall de conclusions, és així com neix la necessitat d’associar 3B.Clubs de famílies, federar-se i confederar-se. Per a escoles i instituts i per a recursos culturals el plantejament és totalment diferent.

En el cas de recursos culturals com parcs naturals, museus, biblioteques públiques, centres d’interpretació, sales d’exposicions, etc el primer pas es constituir un 3B.Club de recurs cultural i convidar a 3B.Clubs de famílies o a 3B.Clubs de grups d’aula tutorial d’escoles i instituts a visitar l’indret.

De forma que la visita es farà segons la D.M.C. i en +3B.

La diferència és que en el cas de les famílies cada família amb tres persones i una al menys major d’edat, forma un club i en el cas d’escoles i instituts on el 3B.Club és de grup aula tutorial formada per entre 4 a 12  3B.equips.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *