Campanya Cooperis : Triple promoció cultural i educativa:
1.- Presentació de la DiM en associacions, pobles, barris o ciutats i en Recursos Culturals: museus, biblioteques, sales d’exposicions, parcs naturals etc.
2.- 3B.Clubs per a i en les famílies
3.- 3B.Clubs per a escoles i institut.
Per tant en resum la campanya Cooperis té la finalitat la promoció cultural d’actes públics, dels 3B.Clubs a Recursos Culturals i dels 3B.Clubs en famílies. Hi ha l’oferta d’implementació per una via del professorat de 3B.Clubs Associats en Grups d’alumnes per escoles i instituts amb un suport al professorat d’ajuts i cursos presencials i a distàncies.
1.1.- En la presentació de la DiM a associacions, pobles, barris i ciutats:
En primer lloc és la 3B.Piscina dels valors de les persones, dels pobles, dels barris i de les ciutats. Seguint l’esperit de campanyes, dels projectes i de les iniciatives d’Arcadi Oliveres. Es tracta de descobrir una necessitat cultural, social o una persona oblidada sigui viva o morta però important i significativa com Raül Abril a Porrera, Ramon Viñes a la Vilella Alta, etc o un tema comú de les persones com les Cases de la Vilella Baixa, el Dit de Riudecanyes o la Bombeta de l’Aleixar. L’important que persones testimonis i amb proves (diaris personals, fotos antigues, retalls de premsa de l’època, altres) expliquin el seu record propi o dels relats escoltats del seus pares/mares i/o avis/àvies. Primer a nivell més personal, es fan fotos per a elaborar un 3B.Tauler o 3B.Auca de fotos i es graven veus per als nostre programes de Cooperis Ràdios; després en un acte públic es presenta la campanya Cooperis, en què consisteix l’estudi dut a terme i s’obre un debat, amb conclusions i una crida a les famílies i a les associacions a constituir 3B.Clubs. Aquí procurarem provocar dilemes (L.Kolhberg) i els relats seran de tres estils (K. Egan): un mític per a infants, un romàtic per a adolescents (6-15 anys) i el tercer filosòfic i irònic (15- 20 anys i a partir de 20 anys).
1.2.- En la promoció dels 3B.Clubs a Recursos Culturals es proposa una sessió de com seria a partir dels continguts, ajuts i recursos que ofereix la biblioteca, el museu, el parc natural, la sala d’exposicions per poder fer visites en família en cultura de la DiM i practicant el +3B propi del lloc.
2.- En la promoció de 3B.Clubs en família primer es pregunta què els interessa o en què precisen ajut les famílies. En una sessió de pares i mares sols se’ls explica les avantatges i els inconvenients. Segons l’experiència d’enguany els pares i les mares s’han declinat pel Suport a les Tasques Escolars i l’Estudi a Casa (Suport a les TeC). A partir d’exemples els pares i les mares aprenen a manejar la cultura del DiM i a practicar el +3B. Que després ho poden aplicar en les visites a museus, a la biblioteca, a la sala d’exposicions o al parc natural en qualsevol sortida i excursió en família.
3.- En referència del 3B.Grups escolars es fa per oferta de cursos presencials de 30 hores i de distància de 100 hores de formació permanent del professorat, reconeguts a l’associació Ceradai pel Departament d’Ensenyament.
Anem a veure cada pas d’aprenentatge de la pràctica del +3B i l’aplicació del principi científic corresponent:
a.- La 3B.Font o font dels continguts i de les tasques a dur a terme sigui les tasques escolars de casa (TeC), sigui els del museu, etc. Aquí el jugador/a en treball personal genera afirmacions sobre les fonts sigui oral escrita, imatges, etc. De les afirmacions seguint a Paulo Freire genera preguntes amb respostes o bé narració escrita o bé vídeo curt, veu gravada per a la ràdio, etc.
b.- Amb els relats curts o amb les preguntes resposta ho escriu en targetes que denominem +B, o bé +B.Targetes o +B.cartes.
c.- El pas següent es aprendre en grups de tres el ritme de repartir cartes o +B de jocs a tres tombs, a tres torns fins completa una jugada de 27 jocs. Aquesta dinàmica li denomino dinàmica de la 3B.Sardana perquè s’assembla al pas i al ritme de la sardana. Es pot posar música de sardana de volum suau i de fons. Aquí en la 3B.Sardana o +0B s’aprèn l’agilitat de la dinàmica de rols i de torns en nusos de relacions socials, nuclis de competències bàsiques transversals i nexes de tasques i continguts (+ADN). Aquí hem de tenir en compte la Gimnàsia Cerebral i la preparació prèvia d’entrenament amb exercicis autònoms d’aquesta tècnica.
d.- Ara dominant el +0B passem a utilitzar les 3B.Targetes o 3B.Cartes i passem a la fase del +B . Tots els jugadors/es saben les preguntes i respostes. En cada joc un fa la pregunta i l’altra respon, un llegeix una narració curta i l’altre ho explica a la seva manera dient lo mateix. Si encerta guanya un +B que és la mateixa 3B.Targeta o 3B.Carta emprada. Les preguntes i respostes s’han de presentar segons les tècniques de la PNL: Percebre, sintonitzar, tècnica interrogatòria, definir amb exactitud el probelma i l’objectiu, l’acoratge, el reemmarcament i el trball en submodalitats.
Cada joc encertat guanya un +B. El sistema de puntuació és que cada tres +B, es guanya un +2B i cada tres +2B és guanya un +3B . Cada tres +3B , un és per a l’Estat organitzatiu o 3B.Club en concepte d’impostos i els altres dos els guanya cada jugador/a, que els pot canviar per la moneda pròpia del lloc. La +3B.Moneda que després es pot intercanviar amb permisos com a reforç positiu. (Principis cognitivo conductistes del reforç conductual)
Com l’objectiu són els valors de la zero zero 00 autoexclusió i el 3B el sistema de puntuació. Per això es denomina 003B+ADN en treball. Primer li vaig posar Zero euros Zero autoexlusió. Però al dir Zero Autoexclusió ja entenem tot allò que pot ser barreres com els euros.
Com a suport vaig dissenyar el tauler de rols que es troba en un altra article de Comental.
http://blocs.xtec.cat/comental/2013/04/13/6-els-principis-cientifics-en-relacio-a-laprenentatge-i-la-practica-del-3b/
El tauler de forma triangular es posa la base a la persona jugadora directiva impulsora de la tasca (DiT), les caselles de torn amb números 1, 2 i 3 és on es posa el +B guanyat per joc i tomb. Cada tres +B es passa una a les caselles A,B i C que són personals i es guanya +2B . Cada tres +2B és guanya un +3B que es posa a la casella 3B, que es comú a tot l’equip. Jugant amb el tauler de rols si en el torn no es fan les tres +B, sols dos o una +B, al girar el torn cap a l’esquerra el proper jugador/a rep els dos o un punt, que fa més ràpid el +2B. Penseu que en la fase d’aprenentatge, d’assaig i d’entrenament cada jugador/ pot rebre més punts que els altres.
e.- Ara passem a la fase de competició o co+competició que és coexitista és a dir per guanyar 3B.Monedes cal que els tres fem el castell, no ens equivoquem ningú. En aquesta fase es guanya si ho fem tots tres i puntuem els tres per igual. Com estem en la fase romàntica de Kieran Egan cal tenir en compte a nivell personal els punts aconseguits en el procés.
f.- A partir de els dificultats trobades per aconseguir el coexitisme poden dissenyar 3B.enginys de jocs de taula o de tauler. I jugar igualment com en les fases anterior, primer d’assaig i després per aconseguir el “coexistisme”.
Els 3B.CiMS:.
g.- Ara ja estem preparats per la 3B.competició en 3B.Clubs Associats o en 3B.federacions en trobades 3b.CiMS on es juga per equips i entre tres equips. Si es juga en tres equips a la vegada, el DiT de cada equip és el portaveu en els jocs dels tres equips. Es pot jugar al Bingobol o en altres formes per dinamitzar partits a tres equips. Cada equip que guanya es diu 3B.Castell. Cada tres equips que guanyen 3B.CiMS i tots els equips que han guanyat és diu 3B.Aplec.
Per això el tauler de rols té una casella pels punts d’equip jugant a tres equips i quan conseguim tres +3B li denominem 3Bol.