El Diari de l'Activisme Comentalista: En els segles XI X i XX el treball va ser el motor dels canvis socials. En el segle XXI és el no treball, el voluntariat que produirà els canvis culturals
És presenta en societat com una cultura i un esport mental cooperatiu, a l’inici és un joc mentalista però després cadascú el fa servir com una dinàmica mental cooperativa, per a resoldre els problemes i les qüestions de la vida diària.
Per això a partir de tres persones i amb la condició d’almenys una sigui major d’edat es poden constituir 3B.Clubs. I tot seguit sol.licitar la seva federació. Estar federat implica participar en 3B.concerts de trobades i fires +3B.
És tracta de “mentalitzar” els tres rols P.A.N. de l’Anàlisi Transaccional en dinàmiques de tres rols alternants i seqüencials. Un el de direcció DiT, el segon de joc actiu cooperant JaC i el tercer el qui observa i està en espera en el torn de joc JoC. Els/les jugadors/es del +3B es denominen DiTS.
Es tracten com a tres rols cooperatius i creatius en tres tipus de jocs: uns de coneixements, uns d’iniciatives i uns altres d’apostes d’ajuda als demés en aprendre a prendre.
Al voltant de nuclis de continguts i de tasques d’aprenentatges autònoms d’aprendre a aprendre.
Per això el seu nom: Cultura de la Dinàmica Mental Cooperativa (D.MaC) en la pràctica del 003B+ADN ( 00 autoexclusió, 3B de la motivació i +ADN de l’Agilitat de la Dinàmica de rols alternats i seqüencials en Nuclis de competències bàsiques. De forma abreujada +3B.
L’inventor d’aquest dispositiu és Josep Maria Ferran i Torrent i té els drets d’autor.
L’associació Ceradai 003B és dedica a la promoció, protecció i permisos al voltant de la DiM o de la DiMaC i del +3B dins de la campanya permanent Cooperis.Cat www.cooperis.cat.
La pràctica del +3B suposa augmentar la cohesió social, facilita el canvi d’actitud respecte els sabers escolars, proposa tècniques d’estudi i d’aprendre a aprendre com un joc i una afició. Implica participar en l’organització de tallers de TEC (tasques escolars a casa), en concerts de jugades públiques i en fires de +3B de targetes com enginys de jocs de taula i de tauler per a facilitar l’aprenentatge de competències bàsiques que els estudiants presenten més dificultats o bloquejos en l’aprendre a aprendre.