Els relats segons Kieran Egan poden ser mítics, romàntics, filosòfics i/o irònics.
En aquest article presentem Comental primer en relat filosòfic.
En segon lloc en relat filosòfic romàntic que suposa els -ismes
Comentalisme, Activisme, etc.
És una noció d’identitat, de jocs d’identitat i de rols en la vida, és una tendència a millorar el món i en el nostre cas tenim un plantejament
En aquest cas els Comentaris de la Cooperació Mental des dels relats creatius de nivell filosòfic romàntic de Kieran Egan són els comentaris de viure com un moviment i un estil de vida la Cooperació Mental.
La Cooperació Mental, entesa que tota la cooperació humana tant social, cultural, familiar, etc té un fonament mental. Sols les persones mentalitzades per a cooperar estan capacitades per a les diverses cooperacions humanes. El que cal és sensibilitzar, conscienciar i convidar per mitjà de dilemes.
I que és científicament la Cooperació Mental? És l’estudi filosòfic, epistemològic, psicològic, sociològic i educatiu de la mentalització i dels seus processos, convidant a les persones per a participar, decidir i prendre acords el més creatius i el més cooperatius possibles.
En aquest sentit tenim l’eina del +3B o dinàmica mental creativa de jocs cooperatius 003B+ADN que està dissenyada per a potenciar, permetre i protegir la Cooperació Mental gràcies a la missió de l’associació Ceradai 003B.
Anem per al relat filosòfic:
Si volem parlar de futur hem de posar l’esperança en tota iniciativa cooperativa per petita que sigui en un principi.
Com tot en la nostra vida és més mental que res.
“La pràctica del 003B+ADN de la cultura de la Dinàmica Mental Cooperativa és una invitació a totes les persones de bona voluntat que veuen i creuen que el món sols pot tirar en davant si ho fem junts i en cooperació”
Ara ja tenim un camí.-
Ara entrarem des del filosòfic al relat romàntic.-
Ja tenim nom a l’estil de vida, al nostre moviment i al nostre corrent. Tindrem una publicació únificada.
No es tracta sols de l’abolició dels deures escolars per casa i d’implantar l’assaig i l’entrenament de les iniciatives cooperatives creatives a casa i en família. En una nova visió al segle XXI de les tasques escolars a casa (TEC).
El comentalisme és una nova entitat moral que vetlla per les tasques educatives a casa i en societat i en concret les tasques escolars a casa. Volem l’abolició dels deures i cerquem noves tasques educatives que facin de nexe entre l’escola/institut i la vida social. Que facilitin uns aprenentatges eficaços, eficients i coherents.
Per tant el comentalisme és i serà una alternativa amb respostes pràctiques a les preguntes educatives actuals.
El comentalisme és una iniciativa ciutadana a favor del cooperativisme mentalista
El comentalisme és més profund , és un estil de vida en emprenduria, senzillesa, treball, impulsos i en llibertat d’aprendre l’autodeterminació personal i col.lectiva, a més el corrent que pretèn el coexitisme amb el màxim polarisme de criteris heterogenis.
El comentalisme és crítica constructiva a l’era digital
També pretén desenvolupar la ment en tot el cervell i posar límits a l’ús abusiu de les noves tecnologies. La ment necessita desenvolupar totes les facultats. Cal lluitar contra les addiccions i contra la cultura internauta i digital que sols promou certes facultats en detriment d’altres.
El comentalisme és aspirar a l’autosuperació i per la curiositat de noves fites socials i culturals.-
On podem arribar en equip persones que aspirem a l’èxit mutu i amb la màxima diversitat? Fins on podem aspirar?
Dins dels temps de treball com dels temps d’oci creatiu i diversió cooperativa amb l’elaboració d’iniciatives, de propostes com d’apostes d’ajuda a l’altra que li costa aprendre a aprendre. Cooperis és l’espai gratuït de trobada i d’intercanvi, de donar-se a conèixer i de col.laborar per punts comuns. Cooperis és la cooperació de persones, professionals, entitats i recursos en la inclusió social. És la trobada a favor del comentalisme, és coexitisme (CO), oci creatiu i diversió cooperativa (O), polarisme extrem (PE), recursos (R), itineraris(I) i al final busca la satisfacció mútua (S).
El comentalisme és una campanya permanent
Cooperis s’ha convertit en la campanya 2013 www.cooperis.cat i enguany celebrarem les VII jornades Cooperis que iniciaran el dia 01 d’octubre i acabaran el 12 de desembre de 2013.
El comentalisme és difusió oberta a la ciutadania
“Comental” “””CoMental)))… esdevé la publicació periòdica de l’associació Ceradai 003B i de Cooperis. Substituirà a l’actual “””3B.Fulletons*Ceradai)))… amb depòsit legal T-1009-2012.
En la nova “Comental” es publicaran els comentaris de la cultura de la Dinàmica Mental Creativa de jocs cooperatius i de la pràctica del 003B+ADN.
Entesa aquesta com a (00) Zero Zero Autoexclusió, (+3B) de la motivació autònoma, (+DiTS) com a tres rols bàsics de Direcció, Tresoreria i Secretaria i (+ADN) com l’Agilitat de la Dinàmica de rols en Nexes de coneixements, iniciatives i apostes d’ajuda a l’altra. En aprendre a aprendre sol/a, amb ajuda i en cooperació.
El comentalisme és participació activa i interactiva
Les persones comentalistes comentaran amb observació parlada (oral) o escrita per a explicar, il·lustrar i criticar el sentit dels fets i succesos de la cultura de la Dinàmica Mental Cooperativa i dels discursos del 003B+ADN.
“Comental” que vol dir “””Co+Mental)))… es facilitarà de forma digital i gratuïta a les persones sòcies de l’associació Ceradai 003B, de les persones i entitats cooperants de la coordinadora Cooperis i a les dels 3B.Clubs, que es vagin constituint.
El comentalisme és també investigació psicosocial
L’estudi superior des de les psicologies, de la sociologia, de les epistemologies i de les pràctiques educatives, psicopedagògiques i pedagògiques de les capacitats mentals de les decisions cooperatives creatives de les persones. Respecte al ple desenvolupament personal i col.lectiu, de la seva autonomia en els aprenentatges , de la seva emancipació en la seva vida i en la construcció de l’autodeterminació en els seus projectes i els seus destins vitals dins dels valors de la justícia i de la pau, li denominem “Decisiologia CoMentalista” (D.C.M.).
Si Decisiologia és en literatura el relat dels processos de la presa de decisions en tots els aspectes de la cultura la Decisiologia CoMentalista serà el relat explicatiu, anticipatiu, predictiu i justificatiu dels processos de la presa de decisions cooperatives amb efectes mentals. Però a més és metodologia, és matemàtica i algoritmes i estratègies decisòries mentals.
La tesi (tesi estudi-servei investigació) es centra en la dinàmicitat mental creativa de tasques i de jocs cooperatius i la llicència de compromís social d’aprenentatge servei. “A partir de l’experiència i de les intencions de les nostres activitats s’interioritza i es construeix esquemes d’activació mental a partir d’una exigència física concreta de decisionament o impuls de processos de decisió mental”. Existeix una economia mental de la motivació, de la planificació i de la cooperació. La tesi comporta el constructe de la Intel.ligència Decisió Mental Creativa d’actituds, tasques i jocs coperatius, únic i suficient per a interpretar tota la resta d’intel.ligències existents siguin clàssiques o múltiples.
El comentalisme és organització, formació de rols i aposta per la qualitat.-
Dins del 3B.Màster serà el nivell òptim (8) el de la D.M.C. després dels nivells ascendents i creixents de jugador/a (1), d’arbitratge en +3B (2), monitoratge en +3B (3), COAS en +3B (4), COAS Tècnic en +3B (5), direcció de 3B.Club (6) , coordinació de 3B.Federació (7) i el de la investigació psicosocial en +3B o 3B.Màster (8), El (0) és pels qui estan a fora i no han aprés i el (9) els que ja ho han fet i dominen la D.M.C.
El comentalisme també és publicar llibres
“La Porta i la Clau de Mac” és l’assaig que recollirà els resultats de les persones que practiquen la clínica i el laboratori com agents i com a usuaris (CLAU) de la dinàmica entrenada mental analògica cooperativa (DEMAC) de l’estudi i de la investigació psicosocial duta a terme en els 3B.Clubs durant aquest curs.
El comentalisme és presència a la Universitat i en la comunitat científica.-
S’ha valorat positivament la presència d’estudiants en practicum i s’anirà proposant comunicacions i/o ponències en els congressos que organitzin les universitats o entitats de rang universitari i/o d’impacte social.
Els continguts es presentaran sobre les iniciatives plantejades en el marc conceptual, en el camp estratègic i en l’avaluació dels resultats.
De moment tenim dues ofertes a la implantació de 3B.Clubs en famílies i una altra en recursos culturals i socials de l’entorn.
Les nostres incidències de moment estan en el suport formatiu a les famílies en el seu paper en concret de les tasques escolars a casa (art. 25 i 27 de la Llei d’Educació de Catalunya, 2009).
“Les coses les podem veure de moltes maneres però l’important es decidir entre quedar-te fora o pujar a l’ascensor de la vida social i cultural. Si ho fas ho pots fer sol/a, amb ajuda i/o en cooperació”.