Featured post

El Comental

També s’exposaran les novetats sobre la marxa del projecte d’investigació educativa sobre la Dinàmica Mental Creativa dels jocs cooperatius en la pràctica del  +3B  (003B+ADN). Abreujadament: D.M.C. i  jocs Cooperis. També a nivell autoaplicatiu és la Dinàmica autoaplicativa Mental (DaM).-

En què consisteix?

Es tracta d’una dinàmica mentalista de tres rols (segons l’Anàlisi Transaccional i la seva estructura de la personalitat: PAN) alternatius seqüencials que fomenten la dinàmica mental creativa de jocs cooperatius amb Nusos, Nexes i Nuclis de continguts, tasques i competències bàsiques d’aprenentatges autònoms i per la capacitat d’autodeterminació de les persones i dels seus projectes.

Aquest model s’inspira en els estratègies d’aprendre a aprendre dels principis del constructivisme

http://www.xtec.cat/~cdorado/cdora1/psicolog.htm

El tres és una constant per la pràctica mare de les possibilitats de la cultura de la dinàmica mental creativa (DMC): tres persones  jugadores, aprenentatge a tres nivells, tres rols per jugador/a en tres tombs per jugador/a, en torns de tres tombs i jugades de tres torns.

A part de la dinàmica mental dels rols, de tres fases de jocs partint de la bàsica, transversal i comuna +0B, en la primera tenim la fase +B de les cartes i targetes, en la segona la fase de +2B dels enginys de taula i de taulers i finalment la tercera fase de competició cooperativa o cooperació competitiva +3B

Què es valora?

1.- Es valora l’agilitat de la dinàmica de rols per nuclis d’aprenentatge autònom ( el que arriba fer un sol/a per la pròpia iniciativa).

2.- El valor central és Zero Zero Autoexclusió  00

3.- Amb l’economia de la motivació  3B

+ADN  Més Agilitat en la Dinàmica de rols (PAN) (DAI) per Nuclis de competències bàsiques

Pots trobar les activitats actuals proposades, el seu estat d’activitat i el seu arxiu per la memòria al voltant de la campanya  Cooperis.Cat   www.cooperis.cat

Agenda de Notícies: http://blocs.xtec.cat/anims/

Més actuals

http://blocs.xtec.cat/anims/2013/05/01/165-som-ciutadans-i-ciutadanes-del-mon-som-persones-i-tenim-iniciatives-i-projectes/

Clica al link de sota i saltaràs a l’article permanent sobre les novetats de les iniciatives ciutadanes i de fets al voltant de la Dinàmica Mental Creativa (DMC) de jocs cooperatius.

http://blocs.xtec.cat/comental/2013/04/18/novetats-sobre-iniciatives-i-fets-al-voltant-de-la-dinamica-mental-cooperativa/

Aquí en aquest bloc COMENTAL, trobaràs tots els comentals: Comentaris sobre la Cooperació Mental Cooperativa i el seu desplegament científic, cultural i social en el territori. Obre tu mateix/a el taló

Aquest bloc com una obra de teatre està davant teu on tu , si ho decideixes, seràs el o la protagonista

Els Comentaris científics oberts al debat de la ciutadania per la justícia i per la pau sobre la Cooperació Mental (CoMental).

Adherits a la UNESCO en la crida: Construir la pau en la ment dels homes i de els dones.

http://www.unesco.org/new/es

adherits i associats 

La nostra campanya Cooperis.cat www.cooperis.cat és:

“Afavorir la construcció de la pau i el creixement de la justícia en la ment de totes les persones, per mitjà de donar a conèixer, permetre i protegir la cultura de la Dinàmica Mental Cooperativa en la pràctica del 003B+ADN dels valors i dels jocs cooperatius creatius i els seus efectes mentals i actitudinals”

Bloc ideat, coordinat i dirigit per J.M. Ferran, psicopedagog terapeuta i mestre d’audició i llenguatge, que treballa com a professor especialista d’orientació educativa. És  inventor i difusor de la cultura de la Dinàmica Mental Creativa de jocs cooperatius i de la pràctica del 003B+ADN dels jocs cooperatius creatius.

Per a dur la difusió del projecte, recentment va ser aclamat (18-03-13) a l’Ateneu, president executiu de Cooperis.Cat  www.cooperis.cat

El Comental .Es la publicació en bloc digital i periòdica en format paper amb Depòsit Legal (D.L.) i amb el ©, on es tracten articles sobre informació, posicionament i comentaris de les nostres línies i de les nostres  iniciatives d’investigació psicosocial al voltant de la iniciativa ciutadana, sobre la cultura de la Dinàmica Mental Cooperativa i sobre les pràctiques del dia a dia del 003B+ADN i els seus efectes.

© Josep Maria Ferran i Torrent  Tarragona 2013   I dels autors de les produccions com fotos i els articles que siguin signats en aquest bloc

Dipòsit Legal

T-474- 2013

L’associació Ceradai 003B es l’entitat jurídica que promou, protegeix i permet les condicions òptimes de la cultura de la Dinàmica Mental Cooperativa (DiMaC) i la pràctica del 003B+ADN , abreujadament +3B.

Els articles de “Comental” es publiquen digitalment de forma periòdica variable segons l’oferta de propostes i l’interès de difusió. A sota de la fletxa trobaràs el darrer article de Comental.

.


Featured post

02.- Comental diari de la imaginació i de la creativitat. El Comentalisme o Cooperativisme mental.-

Els relats segons Kieran Egan poden ser mítics, romàntics, filosòfics i/o irònics.

En aquest article presentem Comental primer en relat filosòfic.

En segon lloc en relat filosòfic romàntic que suposa els -ismes

Comentalisme, Activisme, etc.

És una noció d’identitat, de jocs d’identitat i de rols en la vida, és una tendència a millorar el món i en el nostre cas tenim un plantejament

En aquest cas els Comentaris de la Cooperació Mental des dels relats creatius de nivell filosòfic romàntic de Kieran Egan són els comentaris de viure com un moviment i un estil de vida la Cooperació Mental.

La Cooperació Mental, entesa que tota la cooperació humana tant social, cultural, familiar, etc té un fonament mental. Sols les persones mentalitzades per a cooperar estan capacitades per a les diverses cooperacions humanes. El que cal és sensibilitzar, conscienciar i convidar per mitjà de dilemes.

I que és científicament la Cooperació Mental? És l’estudi filosòfic, epistemològic, psicològic, sociològic i educatiu de la mentalització i dels seus processos, convidant a les persones per a participar, decidir i prendre acords el més creatius i el més cooperatius possibles.

En aquest sentit tenim l’eina del +3B o dinàmica mental creativa de jocs cooperatius 003B+ADN que està dissenyada per a potenciar, permetre i protegir la Cooperació Mental gràcies a la missió de l’associació Ceradai 003B.

 

Anem per al relat filosòfic:

Si volem parlar de futur hem de posar l’esperança en tota iniciativa cooperativa per petita que sigui en un principi.

Com tot en la nostra vida és més mental que res.

“La pràctica del 003B+ADN de la cultura de la Dinàmica Mental Cooperativa és una invitació a totes les persones de bona voluntat que veuen i creuen que el món sols pot tirar en davant si ho fem junts i en cooperació”

Ara ja tenim un camí.-

Ara entrarem des del filosòfic al relat romàntic.-

Ja tenim nom a l’estil de vida, al nostre moviment  i al nostre corrent. Tindrem una publicació únificada.

No es tracta sols de l’abolició dels deures escolars per casa i d’implantar l’assaig i l’entrenament de les iniciatives cooperatives creatives a casa i en família. En una nova visió al segle XXI de les tasques escolars a casa (TEC).

El comentalisme és una nova entitat moral que vetlla per les tasques educatives a casa i en societat i en concret les tasques escolars a casa. Volem l’abolició dels deures i cerquem noves tasques educatives que facin de nexe entre l’escola/institut i la vida social. Que facilitin uns aprenentatges eficaços, eficients i coherents.

Per tant el comentalisme és i serà una alternativa amb respostes pràctiques a les preguntes educatives actuals.

El comentalisme és una iniciativa ciutadana a favor del cooperativisme mentalista

El comentalisme és més profund , és un estil de vida en emprenduria, senzillesa, treball, impulsos i en llibertat d’aprendre l’autodeterminació personal i col.lectiva, a més el corrent que pretèn el coexitisme amb el màxim polarisme de criteris heterogenis.

El comentalisme és crítica constructiva a l’era digital

També pretén desenvolupar la ment en tot el cervell i posar límits a l’ús abusiu de les noves tecnologies. La ment necessita desenvolupar totes les facultats. Cal lluitar contra les addiccions i contra la cultura internauta i digital que sols promou certes facultats en detriment d’altres.

El comentalisme és aspirar a l’autosuperació i per la curiositat de noves fites socials i culturals.-

On podem arribar en equip persones que aspirem a l’èxit mutu i amb la màxima diversitat? Fins on podem aspirar?

Dins dels temps de treball com dels temps d’oci creatiu i diversió cooperativa amb l’elaboració d’iniciatives, de propostes com d’apostes d’ajuda a l’altra que li costa aprendre a aprendre. Cooperis és l’espai gratuït de trobada i d’intercanvi, de donar-se a conèixer i de col.laborar per punts comuns. Cooperis és la cooperació de persones, professionals, entitats i recursos en la inclusió social. És la trobada a favor del comentalisme, és coexitisme (CO), oci creatiu i diversió cooperativa (O), polarisme extrem (PE), recursos (R), itineraris(I) i al final busca la satisfacció mútua (S).

El comentalisme és una campanya permanent

Cooperis s’ha convertit en la campanya 2013 www.cooperis.cat i enguany celebrarem les VII jornades Cooperis que iniciaran el dia 01 d’octubre i acabaran el 12 de desembre de 2013.

El comentalisme és difusió oberta a la ciutadania

“Comental” “””CoMental)))… esdevé la publicació periòdica de l’associació Ceradai 003B i de Cooperis. Substituirà a l’actual “””3B.Fulletons*Ceradai)))… amb depòsit legal T-1009-2012.

En la nova “Comental” es publicaran els comentaris de la cultura de la Dinàmica Mental Creativa de jocs cooperatius i de la pràctica del 003B+ADN.

Entesa aquesta com a (00) Zero Zero Autoexclusió, (+3B) de la motivació autònoma, (+DiTS) com a tres rols bàsics de Direcció, Tresoreria i Secretaria i (+ADN) com l’Agilitat de la Dinàmica de rols en Nexes de coneixements, iniciatives i apostes d’ajuda a l’altra. En aprendre a aprendre sol/a, amb ajuda i en cooperació.

El comentalisme és participació activa i interactiva

Les persones comentalistes comentaran amb observació parlada (oral) o escrita per a explicar, il·lustrar i criticar el sentit dels fets i succesos de la cultura de la Dinàmica Mental Cooperativa i dels discursos del 003B+ADN.

“Comental” que vol dir “””Co+Mental)))… es facilitarà de forma digital i gratuïta a les persones sòcies de l’associació Ceradai 003B, de les persones i entitats cooperants de la coordinadora Cooperis i a les dels 3B.Clubs, que es vagin constituint.

El comentalisme és també investigació psicosocial

L’estudi superior des de les psicologies, de la sociologia, de les epistemologies i de les pràctiques educatives, psicopedagògiques i pedagògiques de les capacitats mentals de les decisions cooperatives creatives de les persones. Respecte al ple desenvolupament personal i col.lectiu, de la seva autonomia en els aprenentatges , de la seva emancipació en la seva vida i en la construcció de l’autodeterminació en els seus projectes i els seus destins vitals dins dels valors de la justícia i de la pau, li denominem “Decisiologia CoMentalista” (D.C.M.).

Si Decisiologia és en literatura el relat dels processos de la presa de decisions en tots els aspectes de la cultura la Decisiologia CoMentalista serà el relat explicatiu, anticipatiu, predictiu i justificatiu dels processos de la presa de decisions cooperatives amb efectes mentals. Però a més és metodologia, és matemàtica i algoritmes i estratègies decisòries mentals.

La tesi  (tesi estudi-servei investigació) es centra en la dinàmicitat mental creativa de tasques i de jocs cooperatius i la llicència de compromís social d’aprenentatge servei. “A partir de l’experiència i de les intencions de les nostres activitats s’interioritza i es construeix esquemes d’activació mental a partir d’una exigència física concreta de decisionament o impuls de processos de decisió mental”. Existeix una economia mental de la motivació, de la planificació i de la cooperació. La tesi comporta el constructe de la Intel.ligència Decisió Mental Creativa d’actituds, tasques i jocs coperatius, únic i suficient per a interpretar tota la resta d’intel.ligències existents siguin clàssiques o múltiples.

El comentalisme és organització, formació de rols i aposta per la qualitat.-

Dins del 3B.Màster serà el nivell òptim (8) el de la D.M.C. després dels nivells ascendents i creixents de jugador/a (1), d’arbitratge en +3B (2), monitoratge en +3B (3), COAS en +3B (4), COAS Tècnic en +3B (5), direcció de 3B.Club (6) , coordinació de 3B.Federació (7) i el de la investigació psicosocial en +3B o 3B.Màster (8), El (0) és pels qui estan a fora i no han aprés i el (9) els que ja ho han fet i dominen la D.M.C.

El comentalisme també és publicar llibres

“La Porta i la Clau de Mac” és l’assaig que recollirà els resultats de les persones que practiquen la clínica i el laboratori com agents i com a usuaris (CLAU) de la dinàmica entrenada mental analògica cooperativa (DEMAC) de l’estudi i de la investigació psicosocial duta a terme en els 3B.Clubs durant aquest curs.

El comentalisme és presència a la Universitat i en la comunitat científica.-

S’ha valorat positivament la presència d’estudiants en practicum i s’anirà proposant comunicacions i/o ponències en els congressos que organitzin les universitats o entitats de rang universitari i/o d’impacte social.

Els continguts es presentaran sobre les iniciatives plantejades en el marc conceptual, en el camp estratègic i en l’avaluació dels resultats.

De moment tenim dues ofertes a la implantació de 3B.Clubs en famílies i una altra en recursos culturals i socials de l’entorn.

Les nostres incidències de moment estan en el suport formatiu a les famílies en el seu paper en concret de les tasques escolars a casa (art. 25 i 27 de la Llei d’Educació de Catalunya, 2009).

 

“Les coses les podem veure de moltes maneres però l’important es decidir entre quedar-te fora o pujar a l’ascensor de la vida social i cultural. Si ho fas ho pots fer sol/a, amb ajuda i/o en cooperació”.

Featured post

01.- El nostre diari sobre el compromís de la Cooperació Mental.-

A aquest Diari serà un conjunt d’articles sobre comentaris científics, filosòfics, culturals, educatius i el seu posicionament social de les persones que exerciten la cultura de la Cooperació Mental i la seva pràctica, el +3B.-

Aquí hi poden escriure els seus comentaris, persones de totes les edats que practiquen, apliquen, recreen i treuen conclusions de la cultura de la Dinàmica Mental Creativa dels jocs cooperatius en la pràctica del 003B+ADN (abreviat, +3B) dins de la xarxa de projecció mundial de 3B.Clubs.-

Per participar en aquest diari així com en totes les iniciatives al voltant del +3B:

Primer cal conèixer la cultura de la Dinàmica Mental Creativa (DMC), saber manejar-la, tenir-ne vivències i gestionar-la o participar en la gestió de forma col.lectiva. Cal criticar i justificar els seus efectes socials i educatius d’una forma científica. I es poden fer aportacions creatives de la seva aplicació amb el respecte dels drets d’autor dels seus creadors.

I segon principalment entre altres autors/es, com partim dels valors i dels principis de Paulo Freire, Nelson Mandela, Mahatma Gandhi, Arcadi Oliveres,  Pere Casaldàliga, Federico Mayor Zaragoza, etc. i dels principis educatius del Consells d’Infants de Francesco Tonucci, dels principis científics del curriculum bimodal (Pere Marquès) , de l’activitat de John Dewy, de l’aprenentatge cooperatiu de Pere Pujolàs, del PASS i DN.CAS de Carme Timoneda, dels dilemes i contractes amb els judicis morals de L. Kohlberg i els relats de la imaginació i de la creativitat de Kieran Egan.

Cal argumentar i criticar científicament les pràctiques amb el +3B i des de la creativitat compartir els seus progressos.

Aquest diari és la publicació oficial dels comentaris, crítica, opinió, presa de posicionaments, compartir pensaments i compromisos socials i culturals de les persones associades a l’Associació Ceradai 003B i dels seus cooperants de COOPERIS.

 

Co+Mental aglutinarà a més relats de l’agenda ÀNIMS, l’editora Cooperis RÀDIOS i l’agència BUSCO.

Agenda ÀNIMS  de Notícies . Clica: http://blocs.xtec.cat/anims/

Editora Cooperis RÀDIOS dels nostres programes de ràdio local   http://blocs.xtec.cat/cooperisradios/

Agència BUSCO: Reclam permanent BUSquem COoperants      http://blocs.xtec.cat/busco

Edita: Associació Ceradai 003B amb el suport de COOPERIS www.cooperis.cat

El Comentalisme és l’actitud i la convicció que si en els segles XIX i XX la força del treball laboral i de la democràcia va fomentar els canvis socials, culturals i econòmics en contraposició al comunisme, portat-nos cap als Estats del Benestar. Ara en el segle XXI la força dels treballs no laborals: domèstic, cívic i voluntariat, però sobretot aquest el voluntariat, serà el qui provocarà els nous canvis del segle XXI. I per arribar a això cal sensibilitzar, mentalitzar i conscienciar que el “treball” voluntari amb la màxima expressió cooperativa i la seva gestió personal i col.lectiva és la clau per al nou canvi dels poders fàctics i en la lluita contra les barreres mentals del nostre segle.

Per això volem que es reconeixi el “Comentalisme” com una eina més tant digne de reivindicació social com altres, en contra de la crisi social, cultural, ètica i econòmica mundial en el clam per la justícia i per la pau. El nostre principal lema és que en qualsevol reivindicació ha de ser pacífica i amb l’objectiu a les seves causes, evitant produir perjudicis amb totes les persones innocents com la classe treballadora i la població més vulnerable i víctima de la deplorable situació actual.

Dirigeix Josep Maria Ferran i Torrent

Diversitat de noms que es coneix el projecte:

Tesi servei de Josep Maria Ferran i Torrent

© La cultura de la Dinàmica Mental Creativa (DMC) de jocs Cooperatius en la pràctica del 003B+ADN .- 2013

Més abreujat

© La cultura de la Dinàmica Mental Creativa de jocs Cooperis. 2013

Més popular:

© La cultura de la Dinàmica Mental Cooperativa. 2012

© Cooperis.Cat  2011   La campanya pública, la coordinació i els cercles de persones, les ràdios  i els jocs Cooperis

El més emprat i més senzill:

© El +3B    2012

Escriu-nos:  info@cooperis.cat

“Per a mi Comentalisme és dedicar els meus diners i el meu temps en promoció i investigació solidària. Dedico el 10% del meu sou en solidaritat i associacionisme i el 5% en la inversió en investigació educativa sota la campanya Cooperis.Cat. A més de dedicar com a mínim el 25% del meu temps lliure en planificar, executar i avaluar tasques, operacions, projectes i programes de la campanya Cooperis.Cat a la fi de donar a conèixer la Dinàmica Mental Creativa de jocs cooperatius +3B, la qual soc el descobridor i inventor.

Això si després del valor del temps de família i de salut i de la feina laboral, els quals estan per damunt de tot.

Per a mi Comentalisme és estar insatisfet amb el món actual i pensar i proposar iniciatives i propostes per la promoció cultural creativa i cooperativa. Per això declaro obertament la Cooperació Mental com a objecte central de la meva tesi servei, exerceixo la ciència, l’art i la tècnica de la Decisiologia de la Dinàmica Mental Creativa del +3B, tot això ho ensenyo públicament i m’autobligo a complir en els valors, els principis científics i en les normes necessàries de garantia que propugna Cooperis.

Per això estic afiliat a 22 associacions i/o entitats, en cinc ocupo càrrecs de responsabilitat, faig programes de ràdio local, organitzo reunions, ensenyo la Dinàmica Mental Creativa  del +3B jocs cooperatius, trec conclusions de Decisiologia en l’anàlisi de les propostes i les seves reaccions, impulso la creació de 3B.Clubs en recursos culturals i socials de l’entorn, en les famílies i en les escoles i instituts. També dono a conèixer persones i premis participant-hi com a aspirant a la fi de donar a conèixer les causes de les iniciatives dels premis i a donar a conèixer el +3B.

36.- Qui ha de fer el nexe de les famílies i de l’escola/institut?.-

EN CONSTRUCCIÓ

Les reformes del sistema educatiu o millor dit com em va dir el dijous passat el Dr. Octavi Fullat, són més aviat  la reforma de les institucions escolars?

Si la família té un pes molt important en l’educació, i en l’èxit en l’ensenyament a on són les famílies i on són les mesures per a facilitar la seva participació?

Si l’alumnat som com a icebergs, van a l’escola/institut , veiem la punta de l’iceberg i a la vegada  viuen en la familia i en la societat. És un problema sols veure la punta de l’iceberg? A la fi de poder ajudar-los

Perquè només es vol veure la punta de l’iceberg? O l’altra actitud més radical negar o oblidar l’altra part?

És qüestió de diners? De les persones que han de portar a terme l’acció?

Està en marxa una iniciativa ciutadana Cooperis.Cat per a fomentar la cooperación educativa ciutadana local, promoure, protegir i permetre la bona pràctica del +3B.

Per mitjà del +3B es crea un nexe entre família i escola-institut.

És un sistema econòmic, ecològic, estètic i ètic amb els valors i els drets humans.

Sols precisa la seva difusió i comprobar l’eficàcia, que suposa crear 3B.Clubs i practicar al +3B com aficció i a nivel més opcional en la competició d’equips per al coèxit i per la máxima polaritat heterogénea dels membres.

És un plantejament clar i coherent de cohesió i d’inclusió social.

A més el +3B es pot practicar a les aules i en això cal entrar com a formació permanent o com a iniciatives docents.

Però el que si està clar és que cal probar-lo abans de crear decisions i prendre posició al dilema al +3B si o no.

34.- Pensament, ciència i pràctica.-

El pensament de J.M. Ferran del present reflexiu sobre el passat i del present imaginatiu respecte el futur.

Des de la campanya Cooperis.Cat promoc el meu projecte com a persona solidaria local i ciutadana del món, amb la col·laboració oberta i incondicional d’altres persones i d’entitats.

Unas palabras en español:

Mi historia tiene motivo de una entrevista para hacer difusión general de mi proyecto como persona.-


Soy ciudadano del mundo y de mi país, mi condición de “Hijo de payeses y de la clase trabajadora, además de mis problemas de salud desde al nacer me han motivado mucho a superarme en el día a día de mi vida.
Ahora soy profesor de instituto, especialista de orientación educativa, imparto clases de educación especial en matemáticas, catalán y castellano. En mi vida he estado 22 años de maestro, ocho de psicopedagogo en un E.A.P., servicio educativo y ahora llevo dos de profesor de instituto.
Llevo 20 años afiliado a más de 20 asociaciones o instituciones de las cuales tengo cargos de interés general sin ninguna remuneración.
Ahora estoy comprometido desde hace dos años, con la campaña Cooperis. Más informació. Clica sobre: http://blocs.xtec.cat/3bworld/
La campaña Cooperis tiene tres objetivos promover actuaciones a favor de la cooperación educativa ciudadana local, dar a conocer e impulsar el +3B, de la Dinámica Mental Creativa de juegos cooperativos 003B+ADN y plantear a la UNESCO el trámite de petición del Día Mundial de la Cooperación Educativa Ciutadana Local.
Una entrevista para la televisión o para cualquier medio de comunicación podría explicar el impacto que supone practicar el +3B con todas sus fases de juegos y para animar a la constitución de 3B.Clubes en familia, en escuelas e institutos, en AMPAS, en asociaciones y en recursos culturales como parques naturales, museos, salas de exposiciones, bibliotecas públicas, etc.
Este año me proponen por este motivo a dos premios, al Memorial por la Paz Josep Vidal i Llecha i al Balcó de Tarragona.

Català.- El meu objectiu immediat és constituir la Confederació Internacional Mundial Sense Fronteres de Fundacions de Confederacions, Federacions i Associacions de 3B.Clubs locals (3B.CIMSF).
Però per això cal donar a conèixer la iniciativa en societat i en tots els sectors, classes socials i àmbits, cal que es reconeixin els efectes positius de la mateixa, per tant he de ser en aquest sentit competent, i cal en conseqüència que se’ns doni protecció des de les administracions públiques, la UNESCO, les Nacions Unides i estaments com el Comité Olímpic Internacional
La pràctica generalitzada del +3B en 3B.Clubs suposaria per hipòtesi, aprendre a saber decidir aprendre a aprendre a tenir coneixements en forma, a tenir iniciatives i fer propostes i a saber fer apostes d’ajuda als demés davant dificultats en els seus aprenentatges. Això faciliten els diàlegs i la construcció mental personal i col.lectiva de la justícia i de la pau.
En el meu discurs és senzill davant conferències, disponible a entrevistes a mitjans de comunicació social com la ràdio i la televisió.
De moment pensem dur a terme un vídeo curt casolà

El meu discurs parteix de la noció de les iniciatives privades, que poden ser iniciatives solidàries, d’interès general i públic o iniciatives d’interès privat, lucratiu o de beneficis particulars mirant o sense mirar les beneficis o perjudicis dels demés.

La iniciativa pública és aquella que es promou des de les administracions públiques democràtiques, amb transparència i igualtat d’oportunitats. Aquest iniciativa pública ha estat fruit de moltes lluites en la història per una ciutadania universal dels Drets Humans en la seva declaració com en la seva pràctica en el dia a dia.

En el fons crec que tota iniciativa és privada , té autoria, té o pot tenir autoritat o influència, acceptació o interès pels demés, podent ser tant d’interès altruista, associatiu, filantròpic com de qualsevol altra classe. El que diferència són les intencions i els fins, en els fons els valors que defensa i/o propugna.

L’estat del benestar aconseguit ha estat gràcies a la iniciativa privada ciutadana i hem de tenir clar que si no tenim iniciatives de lluita, aquests drets aconseguits es perdran. Calen iniciatives per a consolidar sols els drets guanyats. I si en perdem hem de seguir lluitant per a recuperar-los i reconstruir-los.

Sobre la curació de les qüestions emocionals, afectives i socials de la nostra societat ens manquen iniciatives privades tant senzilles com pot ser la immersió a la vida de l’edat mitjana i en el context de la natura com el millor medicament en contra de l’estrès i la manca de cooperació en família, en l’associació de qualsevol classe o en l’empresa. Això ho practiquem per exemple en el 3B.Club Baronia i Natura de Cabacés amb el +3B.

En la pràctica del +3B (mestres B), tots som en part mestres i aprenem millor si som capaços d’ensenyar i encara més de crear a partir de les dificultats en els propis aprenentatges. El +3B vol dir aprendre més a aprendre a aprendre amb els valors: bo, bonic i barato.

Vaig denominar per primera vegada en el 2004, Decisiologia, al discurs personal i/o col.lectiu, fruit del diàleg de les persones que exposen motius per a prendre decisions,  provoquen accions i expliquen amb responsabilitats (avaluen) els fets  amb l’ajuda de  les ciències que tenen per objecte l’anàlisi de la conducta decisòria i l’objectiu d’estudi en els resultats i sobre tot en tots els efectes “conscienciables” de les decisions. Aquestes ciències són la sociologia de les decisions, l’epistemologia del decidir (decisiosofia o els sabers de decidir), les psicologies de les causes, dels processos i dels efectes mentals de les decisions i les psicopedagogies on decidir és un aprenentatge de la vida de cada dia. La pràctica del +3B també és una pràctica de Decisiologia.

Aquesta denominació va ser motivada en la petició en l’any 2004 que poses nom al diàleg que portava a terme en la meva atenció a centenars de casos de persones consultants en “xpertia.com” entre 2000 i 2002, que va donar fruit a tres èxits significatius, que l’any 2004 volien atorgar-me un premi honorífic a Lima, El Perú. Era un noi que em va dir que es volia suïcidar, una jove que patia una depressió per trencar amb la seva parella i pel tracte violent en resposta al fet del seu pare i una noia que patia un estrès post traumàtic (EPT)  després de ser víctima d’una violació. Aquests tres entre 111 casos, que me’n recordi.

És a partir del diàleg entre persones com s’ajuda a construir decisions en petites dosis per a provocar canvis, que en cas de voler-los provocar de forma ràpida en lloc de curar i ser positius, els canvis provoquen els efectes contraris als desitjats. Aquest és un dels problemes que patim en la nostra societat, anem de pressa en tot, fins i tot en els processos curatius. Ara bé com pot ser en el cas de Decisiologia ens dona una visió en què a base de petites decisions, amb hipòtesis i la seva comprovació i res més. Clar que si i sempre amb l’ajuda de l’entorn, de les persones que ens envolten i de les circumstàncies de la vida.

I en això la pràctica del +3B i la consolidació de 3B.Clubs en família, en associacions, en empreses …aquests processos seran més fàcils de garantir i fer-se realitat. Al menys es clar com a present imaginatiu davant del nostre futur.

33.- La SAR o la dinàmica mental Sardanapren recordant +0B.-

La dinàmica mental “Sardanapren Recordant” +0B.-

Un dia a l’estiu estava ballant sardanes a la plaça, tenia que recordar una cosa, com ballava vaig intentar esperar acabar el ball per a prendre nota al meu bloc de butxaca. Amb els moviments afegits de les mans i dels ulls i fixant el focus de l’atenció en la mirada i en l’escolta em va suposar augmentar la memòria visual, auditiva i el raonament interior. Més ballant amb aquests moviments accessoris que quiet. I sobre tot en els passos llargs.

Això em va donar pistes, tot coneixent ja la PNL, l’EFT i l’EMDR que per mitjà de l’activitat cognitiva i afectiva dels passos i ritmes de la sardana  augmentava els aprenentatges per a recordar la foto o la ràdio mental.

I és així com em vaig inspirar en la SAR (Sardana Apren pel Record) o “Sardanapren”.

El ritme i el moviment facilita l’aprenentatge amb tot el cervell (Gimnàsia Cerebral), amb  l’ EMDR tenim els moviments dels ulls i amb la’EFT i els seus moviments i copets i els seus beneficis en la salut i en l’afany de recordar

D’aquí neix la Dinàmica Mental +0B que és  bàsica i transversal de les tres fases creatives del +3B

Inspirat en la sardana és tracta de repartir cartes entre tres jugadors per tres torns de tres tombs cadascú amb el moviment dels torns primer cap a l’esquerra, després cap a la dreta i el darrer cap a l’esquerra, en el cas de ser dretà. En el cas d’esquerrans millor al revés, primer dreta, després esquerra i finalment dreta .

Això també té molt de pes en l’etapa d’entrenament autopersonal amb interès més en l’aspecte individual en l’aplicació de la D.MaC  (Dinàmica Mental autoconeixement Creatiu). Per aprendre i recordar i en conseqüència augmentar el vocabulari, la comprensió, els conceptes i els coneixements i procediments, aquests són més consolidats si és fa amb la Dinàmica Mental aquesta i en totes les fases creatives del +3B.

32.- Clam de protecció de la Dinàmica Mental Creativa del +3B, jocs cooperatius.-

La Dinàmica Mental Creativa del +3B s’anima  donar-la a conèixer com a bé d’interès general i públic i precisa protecció per les persones i per les institucions que defensen els Drets Humans.

El seu mal ús pot esdevenir una tècnica per fer negoci, una moda o tenir efectes contraris als desitjats . En aquest sentit caldrà que l’associació Ceradai 003B dins de la investigació Icebergs controli les garanties de qualitat i gestioni els permisos, llicències i acreditacions fruit de les avaluacions i el seu seguiment en xarxa de les persones com de les condicions dels jocs, jugades, partides i partits del +3B.

Per això ens oferirem a donar-lo a conèixer a les administracions públiques, a les universitats, als Col·legis Oficials del món de la salut, de la justícia, de la cultura, de l’ensenyament, de l’educació  i a la UNESCO. Aconseguir també el seu reconeixement dins de les seves ofertes, orientacions i/o recomanacions.

Els seus trets principals són:

1.- El paper de la identitat de formar part en un col.lectiu a favor de les persones i dels seus projectes, per a l’autonomia dels seus plans de vida.

2.- Combina entorns visibles i no visibles (Icebergs) en una visió sistèmica en els resultats. Per exemple l´èxit escolar està combinat amb l’èxit educatiu de les famílies.

3.- La D.M.C. del +3B és una eina fàcil, clara, oberta a la creativitat i a la pràctica cooperativa. Una cosa semblant a la pràctica del +3B és que s’assembla al know-how ¹.

4.- Assumeix la força de professar. Sols professem és a dir recomanem de forma vital si ho practiquem, ho vivim i té resultats a nosaltres mateixos. No podem orientar amb força a una cosa que desconeixem o que a nosaltres no ens ha anat bé. És el boca a boca.

5.- el +3B és una mesura, una mètrica a igual com les dietes és el control de pes. per això diem PES al pes del potencial efectiu i significatiu de l’aprendre a aprendre. I es mesura en el nombre de jugades, en el nivell del coèxit i en la nivell curricular dels seus recursos o materials. El valor és quantitatiu. En l’article 23 de Comental ja vaig exposar el càlcul de l’Anàlisi Decisòria Numèrica (A.D.N.). El PES vindrà determinat per D com a prioritat amb valors 1 a 4. Per tant tenim un valor quantitatiu per apreciar el progrés de la Dieta. La Dieta +3B prescriu els materials i les jugades que cal jugar, controlant les circumstàncies, ajudant a conscienciar en les aspiracions (AsP) de les persones i les seves pràctiques d’iniciativa lliure (PiL).

6.- És un dret i una obligació donar a conèixer la D.M.C. del +3B i és en la base operativa Cooperis sense cap barrera, sobre tot gratuïta en cost econòmic zero, obre a alternatives a partir de les decisions de les persones des de la seva autonomia cap a la negociació, les aportacions econòmiques solidàries i cap a donar feina amb més resultats satisfactoris. És molt diferent una fira, una mostra.. o altres sistemes publicitaris, aquí en Cooperis es busca l’emancipació, l’autodeterminació i l’autonomia de les persones, dels seus plans de vida i dels seus projectes.

7.- La D.M.C. del +3B va lligada entre valors, bones pràctiques i riques experiències en l’aprenentatge, com a oci creatiu i diversió cooperativa. Això donarà nous camins cap a la investigació educativa.

 

(1) El saber fer (en anglès, know how, saber-com, literalment, en català. La forma francesa, savoir faire també és coneguda internacionalment) és una forma de transferència de tecnologia. El terme està relacionat amb l’experiència, incloent coneixements pràctics, tècniques i criteris que han estat utilitzats en l’elaboració odisseny d’un projecte i que es poden reutilitzar al moment de realitzar altres projectes semblants o d’afinitat al mateix. El saber fer descriu l’habilitat amb què compta una organització per a desenvolupar les seves funcions, tant productives com de serveis, com per exemple àrees de comptabilitat i recursos humans, entre d’altres. Recentment, l’administració pública també està adoptant aquest sistema per millorar la eficàcia i l’eficiència de la gestió administrativa pública, i convertir-lo en un actiu de l’administració pública.[1] L’expressió anglosaxona know- how ha estat utilitzada, com les seves traduccions, en el passat per a denominar els coneixements preexistents no sempre acadèmics, que inclouen tècniques, teories i fins i tot dades privades (com a clients o proveïdors).

 

31.- Multididàctica Cooperis.-

Un dels principis del “Comentalisme” i que promovem en la campanya Cooperis.Cat és el profit de tots els recursos d’aprendre a aprendre i totes les formes de resoldre qüestions de totes les cultures.

En aquest article exposo la multiplicitat dels recursos per més tard en altres articles faré el seu comentari des de la Cooperació Mental.

Les regletes de Cuisinaire.-

http://www.youtube.com/watch?v=ta7YK_jLe34&feature=player_embedded

Com elevar al quadrat un nombre de dues xifres sense calculadora.-

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=3mm7MeO4Zc8&NR=1

Resolució d’equacions a nivell intuïtiu (en cat):

http://www.youtube.com/watch?v=Atod1GyxxCw

La suma amb tres dígits i l’abacus vertical

http://www.youtube.com/watch?v=s6-g3aAY4_Y

Aprenem a utilitzar l’abacus

http://www.youtube.com/watch?v=pabZmQjSO_A

Como reducir las faltas de ortografia:

http://www.youtube.com/watch?v=RS0Pk-uN9io

Exemple: com utilitzar l’abacus

http://www.youtube.com/watch?v=IkNviMNCjwY

Como aixecar el quadrat d’un nombre de dues xifres

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=3mm7MeO4Zc8&NR=1

30.- Difusió en congressos i jornades arreu de Catalunya i d’Espanya.-

La difusió, a partir d’ofertes de propostes, del +3B a arreu de Catalunya, d’ Espanya i d’ Hispanoamèrica , es veu principalment en l’oportunitat de participar per exemple en un congrés a Madrid per a 2014.

Per exemple a Tarragona no serà possible, però si a Madrid en el 2014.

Opinions:

01.- “Te quiero explicar los avances en el campo de la cooperación en las aulas en los centros educativos y en el apoyo formativo en las familias  en especial en el reto de las tareas escolares (el maldicho por los padres y por las madres y mal denominado “deberes” en sociedad) y su influencia en el éxito escolar.

Y la importancia de los guiones, de los impulsores y de les decisiones PAN en el proceso de implantación como de la gestión del +3B, dinámica mental creativa de juegos cooperativos para la construcción de planes de vida sanos en familia y en las aulas.

“Dar a conocer el +3B es dar a conocer el Análisis Transaccional ” Los dos juntos pueden crecer y entrar en la vida de las familias y de las aulas de sus hijos e hijas”

“Toda iniciativa en mejorar la educación tiene cabida en AESPAT y en su futuro congreso de Análisis Transaccional de Madrid

Dr. profesor Universidad de Madrid


http://www.infonegociacion.net/valbuena.html

Se ha perdido un gran transaccionalista con la muerte de José Luís Camino, profesor, autor de libros y gran conferenciante

http://www.arantxa-coca.com/?lang=es&menu=produccion_cientifica&prod=001

02.- “El fer una proposta de treball on les famílies es consideren agents actius en la formació del seu fill/a i, en l`àmbit de la secundària, especialment, penso que és molt important. Tal vegada el treball s´hauria de plantejar durant tot el curs, és una feina a llarg plaç”.

Dra. Professora de la URV de Tarragona. Tutora de pràctiques d’alumna participant en el projecte +Famílies.

Les aportacions de J.M. Ferran en la seva tesi servei: ” Icebergs del +3B de la Dinàmica Mental Creativa de jocs cooperatius” són totalment novedoses. Per un costat la incorporació al model d’aprenentatges de reflexionar sobre les dificultats en els aprenentatges pròpies com dels demés i reflexionar de forma crítica en els processos, estratègies, sistemes, materials didàctics, algoritmes diversos com a part dels aprenentatges curriculars entre el temps escolar i el d’oci. A més manifesta que com a Comentalista sols podem creure el que vivim en les nostres pròpies vivències. Què vols millorar en la teva vida? A què aspires? Per això el primer pas és l’aplicació a si mateix del +3B  , esdevenint el primer en la Dinàmica Mental autoaplicativa Creativa de jocs cooperatius (DMaC).

 

29.- Cooperis i el marc curricular legal i organitzatiu.-

La campanya pública d’iniciativa ciutadana Cooperis.Cat www.cooperis.cat que fa la difusió de la promoció, dels permisos i de la protecció del +3B com a dinàmica mental creativa de jocs cooperatius, assumeix d’entrada el marc legal curricular i organitzatiu de les escoles i dels centres d’arreu del món. Tant en les estratègies respecte a les famílies i el seu repte de les tasques escolars a casa com tot l’oci creatiu i diversió cooperativa que es pot fer en família, com en els recursos culturals i socials de l’entorn de pobles ciutats com en les aules dels centres educatius gràcies a la tasca del professorat.

La finalitat principal de Cooperis.Cat és fomentar la creació de 3B.Clubs com ja explico en un altre article de Comental el núm. 25, en els cas de recursos culturals i socials amb conveni amb les institucions corresponents i en el cas de les famílies i de les aules de centres educatius dins del marc legal, en el cas de Catalunya, dins del marc legal de la Llei d’Educació de Catalunya, 2009 i de l’aprenentatge de les competències bàsiques i del marc organitzatiu dins dels Projectes Educatius de Centre, sota el govern dels Consells Escolars de Centre i a nivell de ciutats i pobles dins del Consell Educatiu Municipal, de Zona, Territorial segons els casos.

Per tant respecte a les famílies es faran propostes envers les AMPES, obertes a altres entitats i associacions educatives, dins de cada centre i del seu Consell Escolar.

La primera operació de proposta a AMPES i centres educatius del territori ho cito en l’article 18 del bloc Comental és el projecte OASIS publicat pel bloc ÀNIMS: http://blocs.xtec.cat/anims/2013/05/28/173-oasis-per-les-families-candidats-al-premi-josep-vives-ciurana-de-tarragona/.

Per un costat fem difusió del premi Josep Vives Ciurana convocat per l’IMET de Tarragona i per l’altra marquem les condicions de garantia d’accés gratuït a totes les famílies dels centres que es vulguin acollir

28.- Iniciatives como “Reevo”, “Entre Maestros” i Cooperis.Cat.-

Un nou marc, un nou paradigma crític   http://www.reevo.org/

https://www.youtube.com/watch?v=-1Y9OqSJKCc

“La educación prohibida”

——————————————————————————————————————

ENTRE MAESTROS                      Film:

Fitxa del film: http://www.filmaffinity.com/es/film833961.html

Més informació sobre la pel.licula:

http://www.filmin.es/pelicula/entre-maestros

“Entre Maestros”. Entre Mestres  al descobert:

http://aula21.net/aulablog21/archives/2013/02/10/entre-maestros/

Bases i tècniques educatives utilitzades:

http://www.youtube.com/watch?v=5jh4OTlqiMo

Entrevista a Carlos

https://www.youtube.com/watch?v=OVbxb2FRuG0

Entrevista entre autors

https://www.youtube.com/watch?v=BU6_sNU1l4I

Escrits i articles al voltant del film

http://realidadcuantica12.blogspot.com.es/

Explicacions sobre els tallers

http://wwwproximostalleres12.blogspot.com.es/

Debat sobre la pel.licula a la RTVE

http://www.rtve.es/alacarta/videos/para-todos-la-2/para-todos-2-debate-entre-maestros/1685959/

 

COMO DAR CLASE A LOS QUE NO QUIEREN

Joan Vaello

http://www.youtube.com/watch?v=6yZlEsxgEhk

27.- L’estratègia OASIS per les famílies.-

Estratègies efectives de suport formatiu a les famílies

Autocrítica: Quedar clar que ser la primera estratègia de suport formatiu a les famílies i presentar-se com a tal no té ni entrada en cap esdeveniment públic docent per la raó de ser diferent?  i en quin apartat la posem? No dona també cap imaginació possible com ho podrà entendre i gestionar el professorat?

Malgrat tot queda clar que no és viable en un fòrum del professorat i no afavoreix el suport de la comunitat científica que decideix al respecte.

Camí més eficaç: En canvi entrar per l’estratègia de l’acció tutorial dels plantejaments d’aprenentatges cooperatius a l’aula i de l’oferta de suports formatius a les famílies de base cooperativa dels aprenentatges autònoms no presenta tant de risc a l’exclusió de certs esdeveniments. Però la pregunta seria i qui ho porta a terme a l’escola i a l’institut? La invitació del professorat és orientar a les famílies a utilitzar el recurs del +3B i qui ho porta a terme seria les AMPES.

Exposició de necessitats per a sobreviure: Dels errors sempre s’aprèn i per tant ara aquí exposaré que no és sols qüestió de presentar en fòrums docents la iniciativa sinó què a més és necessita el reconeixement de la iniciativa per a què pugui créixer.

En el voluntariat, àmbit que no es mou per diners, sinó per vivències, per resultats i per reconeixement de necessitats i per l’agraïment a les persones que cooperen i dediquen el seu temps, i més encara en una societat mancada de temps, per no dir pobre o miserable. On la majoria de persones no tenen temps per a participar en la gestió cívica, educativa, ..del propi entorn social i cultural en els problemes que els afecten.

Unes preguntes per a començar:

És gratuït o té cost zero euros el servei OASIS dins del projecte +Famílies+3B?

Pot generar llocs de treball o temps de treball remunerat aquesta iniciativa més ampla Cooperis.Cat?

Si això creixes serien les AMPES per mitjà de monitoratge i seria a base de quotes d’associació als 3B.Clubs d’Aprendre a Aprendre i de les aportacions de fitxes federatives. Tot una organització més de model paraesportiu.

Deixem clar que Cooperis.Cat és la campanya pública de fer difusió del cooperativisme en els aprenentatges cap a l’autonomia i de l’oferta dels suports a recursos culturals, a les famílies i al professorat.

Cooperis.Cat és totalment gratuïta, es a dir cost zero euros, consisteix en organitzar també llocs de trobada de persones i professionals de la salut, de la justícia, de l’educació, de l’ensenyament i de qualsevol altre camp per a l’intercanvi de la informació i dels coneixements a nivell d’interès públic, general i de tota la ciutadania. I en aquest cas el cost va a càrrec dels promotors i cooperants de la mateixa iniciativa. www.cooperis.cat

Dins de Cooperis.Cat el projecte +Famílies+3B és l’oferta de dos tipus de tallers en el suport formatiu a les famílies. I el servei OASIS és el suport centrat principalment en les tasques educatives i més concret, per la demanda de certes famílies, en les tasques escolars a casa (TeC (1)), que els pares i/o les mares supervisen i col.laboren en la construcció de l’autonomia dels seus fills/es en la realització de les tasques escolars i de l’estudi a casa, en activitats extraescolars i d’oci en família.

Ara bé l’objectiu va més lluny que com ajudar els pares i les mares en aquest repte de les TeC i que aquests trobin el servei competent i eficaç.

Això (TeC) és l’excusa. Per mitjà del suport als pares i/o a les mares en les TeC podem introduir-los i així ho fem en la Dinàmica Mental Creativa del +3B i treballem a demanda dels pares i de les mares, les competències de les famílies com la comunicació, planificació i motivació a casa.

Com portar-lo a terme?

Tenim dues formes de tallers:

A.- Tallers +F . En la introducció del +3B és pot fer amb els pares o mares amb els seus fills i filles presents i junts on els fills i les filles porten a terme en una aula o espai les TeC. On s’aclareixen dubtes per part del professorat director del taller TeC, acompanyat de monitors o d’altres cooperants voluntaris. És aquí on mentre es fan les TeC és quan es van introduint a les tasques del +3B d’aprendre a aprendre sol/a, amb ajuda, junts i en cooperació. A més s’observen les relacions entre pares/mares i els seus fills i es genera una cohesió social entre els mateixos pares i mares, i els mateixos fills i filles en una rica relació interfamiliar.

B.- Tallers +P. Es pot fer amb pares i mares sols que volen aprendre la D.M.C. del +3B amb la intenció d’aplicar-ho a casa amb els seus fills/es en les TeC com en qualsevol activitat en família: visita de museus, de centres d’interpretació i de sales d’exposicions, així també en excursions, visites de parcs o espais naturals, biblioteques públiques, etc.

Els dos tallers duren per sessió un màxim de dos hores. Pel curs proper es proposa fer tres sessions per taller i per AMPA a les  ciutats de Tarragona, Reus i Valls. Una a l’inici de curs. L’altra passada la primera avaluació i la tercera sessió després de la segona avaluació.

Però la pregunta lògica que ens podem fer ara:

Què és la Dinàmica Mental Creativa de jocs cooperatius 003B+ADN? Més abreujadament conegut Què és la DMC  del +3B?

És una dinàmica, no es suport per a fer repassos, no és pròpiament cap joc en si. És una dinàmica on a partir d’una pràctica els mateixos jugadors/es creen els seus jocs cooperatius, els seus recursos i seleccionen els seus coneixements i desenvolupen les seves pròpies iniciatives. D’unes situacions de menys a més autonomia i  de menys a més autodeterminació amb suports, bastides i altres ajuts.

El seu marc teòric i de principis científics.

La D.M.C. és una combinatòria de la consciència dels processos cognitius, afectius i emocionals de Carme Timoneda, l’aprenentatge cooperatiu de Pere Pujolàs, el creixement dels judicis morals i la seva implicació en els contractes, acords i en el plantejament dels dilemes de L. Kohlberg i els relats, la imaginació i la creativitat de Kieran Egan.

Tot considerant els multinivells del currículum de les competències bàsiques, del currículum bimodal de Pere Marquès i de la visió de l’activitat de John Dewy, dins del disseny universal dels aprenentatges.

Junt amb la pràctica col.lectiva al voltant de la participació cultural en general i del joc cooperatiu com a oci creatiu i diversió cooperativa, vaig descobrir després de quasi 40 anys de promoció cultural voluntària, la dinàmica mental creativa i inventar el +3B.

La Dinàmica Mental Creativa (DMC) dins de la Cooperació Mental, entesa aquesta com que podem treballar la cooperació cercant els efectes mentals per l’assaig social i per l’entrenament mental en la recerca de l’agilitat en la participació des dels moviments i dels ritmes, des de la pràctica de moviments de rols alternatius seqüencials en tombs per persona i per torns en grup i en els seus respectius ritmes de jocs. Això va des de les tasques de l’expressió psicofísica al diàleg psicosocial.

A partir de l’agilitat en la dinàmica i de la diversitat de les fonts del coneixement que pot ser l’espai natural, les TeC, o qualsevol altre esdeveniment: festa, aniversari (“cumple”), etc. on els/les mateixos/es jugadors/es generen els seus propis jocs cooperatius, els seus propis recursos i els seus propis materials de suport.

Es clar tot això les persones soles no es pot fer , es precisa fer-ho dins d’una estratègia social i cultural fomentant la constitució de 3B.Clubs, on com a mínim tres persones i al menys una ha de ser major d’edat (en el cas de famílies, han de ser al menys un dels pares i/o de les mares o tutoria familiar corresponent).

I dins de la participació entre 3B.Clubs amb els suports necessaris es com es pot desplegar aquest projecte considerat per la seva natura com a híbrid entre les administracions públiques en els àmbits d’ensenyament, de benestar i família i dels esports. Ja que el +3B permet exhibicions de forma al·legòrica com les sardanes, campionats com les cartes i els escacs, concursos com els castells humans i elements com l’excursionisme, ni que sigui a nivell real, virtual o de metàfora.

Per això necessitem el reconeixement , la difusió i la protecció de les administracions públiques.

Dins dels blocs següents pots trobar:

1.- La campanya pública iniciada el 27 d’abril de 2011,  www.cooperis.cat

2.- L’agenda de les nostres activitats dins de la campanya pública:

http://blocs.xtec.cat/anims

3.- Els comentaris sobre la Cooperació Mental http://blocs.xtec.cat/comental

 

(1)  TeC    vol dir Tasques educatives, escolars i d’estudi a Casa encomanades i recomanades generalment pel professorat als seus alumnes.

En el sentit més obert les TeC compren les iniciatives dels mateixos pares i/o mares, les del professorat o les dels mateixos/es alumnes. La demanda actual de les famílies va més en el sentit a dalt explicat, les que demana l’escola o l’institut i la seva relació amb l’èxit, que es valora principalment per les notes de les avalaucions acadèmiques.  Totes les tres tipus d’iniciatives tenen que veure amb el currículum escolar vigent, entès que es prima la preparació per a la vida i en convivència en família i des de la família com a motor social i cultural del país.