Projectes i Activitats

El treball per projectes és una metodologia que fa que els nens i les nenes aprenguin a pensar per ells mateixos, a investigar, a aprendre dels seus errors i dels seus encerts i d’aquesta manera també a aprendre a ser crítics.

El treball per projectes és una estratègia metodològica que dóna l’oportunitat als infants d’escollir què volen treballar i què els interessa i això fa que tot el que aprenen tingui un significat per a ells. A més a més també s’aconsegueix que hi hagi una gran motivació davant de cada aprenentatge.

A través d’aquesta metodologia de treball els infants seran més autònoms en els seus aprenentatges ja que podran extreure les seves pròpies conclusions. És una forma de treballar molt motivadora perquè se’ls dóna l’oportunitat d’investigar i aprendre sobre els temes que ells prèviament han escollit o que els mestres han suggerit i ells han acceptat. L’infant en aquests aprenentatges és un subjecte actiu, això fa que la seva confiança i autoestima augmenti. Durant tot el procés, tots els continguts treballats estan contextualitzats i tenen un significat per l’infant, això fa que els aprenentatges es retinguin amb més facilitat. Els infants exerciten el mètode científic ja que fan hipòtesis, les contrasten i finalment n’extreuen conclusions.

Al llarg de tot el Cicle Infantil, els nostres alumnes treballaran diferents projectes trimestrals i portaran a terme d’altres projectes que seran eixos transversals del curs.

P3 tot el curs: L’escola
P3 1r. Trimestre: Adaptació i inici al projecte “L’escola”
P3 2n. Trimestre: Animal de granja
P3 3r. Trimestre: L’aigua

20140213_104951

P4 tot el curs: La família
P4 1r. Trimestre: Animal aquàtic
P4 2n. Trimestre: Els oficis
P4 3r. Trimestre: Els mitjans de transport

20140213_105132

P5 tot el curs: El Carrer
P5 1r. Trimestre: Animals de la Selva
P5 2n. Trimestre: Alimentació i Reciclatge
P5 3r. Trimestre: Els països dels nens i nenes de la classe

20140217_135641

A més, també fem altres activitats importantíssimes amb l’ajuda de la família:

P3: La mascota: S’introduirà des del principi del curs una mascota, que anirà lligada amb el nom de la classe. La mascota estarà a la classe de Dilluns fins a Divendres. Divendres a la tarda un infant s’emportarà a casa la mascota per tal de fer el lligam amb la família i l’escola. I propiciar també d’aquesta manera que els infants expliquin a casa coses de l’escola. Dilluns en tornar a l’escola l’infant portarà una tasca feta a més de la mascota. A casa, al llarg de tot el cap de setmana, la família juntament amb l’infant hauran de fer una mena de recull del que han fet aquell cap de setmana, de tal manera que en arribar a l’escola, aquest infant ho exposarà i explicarà a la resta de companys/es de classe. Farem una mena de llibre amb les tasques de tots els infants de la classe.

20140213_105017

P3 Conta – contes dels pares: donem la possibilitat que totes les famílies puguin venir a explicar un conte conegut per ells (tradicional, del seu país d’origen, proper als projectes que s’estan treballant…).

P4: El conte viatger: el conte que es comença a l’escola i va passant per les famílies fins que al final torna a classe. Les famílies rebran les instruccions molt guiades de tot el que han de fer, i el que no poden fer, així com tot un recull de material bàsic per a poder dur a terme la tasca encomanada.

20140213_105059

P5: Biblioteca del Colorete: Crear l’hora del conte com a dinamització de la Biblioteca escolar o de classe.
P5: El conte que més m’agrada: Cada infant haurà d’escollir un llibre/conte, dels que tenen a casa. De forma molt sequenciada, anirem demanant a cada infant que el porti a la classe per tal de fer-ne una exposició. L’infant que porta el conte haurà d’explicar el conte, llegir alguna frase o paraula i explicar perquè li agrada a la resta de la classe.

20140213_105507

P5: L’objecte misteriós
Durant un cap de setmana, un infant escull un objecte de casa per embolicar com si es tractés d’un regal. A casa han de fer una descripció i un dibuix de l’objecte i després ho hauran d’explicar a la resta de companys perquè ho puguin endevinar, a través de les pistes que se li van donant.

20140213_105242

Com a cicle, també fem activitats conjuntes vinculades a un centre d’interès com ara les festes, diades, medi ambient, llenguatge. Relacionada amb el Denip i en Super Pepo.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *