Featured post

Hola, nois i noies d’Oló!.

Benvinguts i benvingudes al Blog de les colònies de l’Escola Sesmon d’Oló!!!!1126-colonies6

Aquest curs anem de colònies a la casa de El Xalió, i com que sabem que us fan molta il·lusió, hem decidit preparar aquest projecte!

Aquest blog serà el punt de partida a totes les activitats del projecte “Colònies 2019”!!

Les consignes són les següents:

– 1a. Farem grups de 2 o 3.

– 2a. Farem les activitats que se’ns proposen, PER ORDRE. Les trobareu numerades sota el títol  “categories” a la part dreta de la pantalla.

– 3a. Llegiu-les amb atenció, tot sovint s’hi us adjuntaran enllaços a les pàgines web que necessiteu per resoldre-les.

– 4a. Copieu (amb boli) a la vostra llibreta NOMÉS els enunciats NUMERATS, els que no portin número no cal que els copieu, però si que cal fer-los!

– 5a. Cada grup haurà de seguir el seu ritme de treball. Segurament caldrà fer feina a casa! La data de presentació serà el 17 de maig

-6a. Feu-ho tant bé com sapigueu: presentació, lletra, respostes completes…

-7a. Per qualsevol dubte que tingueu ja sabeu que ens teniu al vostre costat!

– 8a. Ah!Per cert! cliqueu sempre 2 vegades al títol de l’activitat (ex: “Activitat 1”) i veureu que al final de tot hi podreu fer comentaris perquè els puguin llegir els vostres companys! (que siguin interessants i relacionats amb els tema, si no, no us els aprovarem)

– 8a. ENDAVANT!  PODEU COMENÇAR per l’ACTIVITAT 1 !

ACTIVITAT 10

JA HEM TORNAT!
Benvinguts a casa altra vegada!
Com han anat les colònies?! Us ho heu passat bé?! Hi van haver moments de tot, oi?
Ara ens agradaria molt que ens expliquéssiu quin va ser el millor moment i perquè. Ja sabem que el projecte l’esteu fent en parelles, però aquesta activitat cal resoldre-la individualment, doncs segur que cadascun de vosaltres va viure moments molt diferents.
Així doncs, som-hi! L’activitat podria começar així…
1. Per mi, el millor moment de les colònies va ser…

ACTIVITAT 9

Una mica d’història i dues llegendes sobre l’estany de Banyoles…

1- A l’enllaç següent hi trobaràs dues llegendes sobre l’Estany de Banyoles, llegeix-les i explica quina t’ha agradat més i perquè.

2- Dibuixa com t’imagines el mostre de l’estany de Banyoles.

http://www.magradacatalunya.cat/2018/05/21/lestany-de-banyoles-i-les-seves-llegendes/ 

 

Enhorabona!!! has aconseguit arribar al final!!!! ARA JA ESTAS A PUNT PER ANAR DE COLÒNIES!!! NOMÉS ET QUEDA PREPARAR LA MALETA!!!

 

 

ACTIVITAT 8

“La biologia”

La biologia és una part de la ciència que estudia els éssers vius, la matèria viva. Només sabent això…

Mira  el següent vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=0noWuAqeqQ0

A la web https://ca.wikipedia.org/wiki/Biologia vés a l’apartat de “branques de la biologia”, clica al damunt de les següents paraules i escriu una paraula clau que indiqui a què es refereix aquella branca (fixa’t en l’exemple):

2- exemple… Botànica: plantes

Ecologia:

Zoologia:

Micologia:

Microbiologia:

 

Quan hagis acabat ja pots anar a l’activitat 9!

ACTIVITAT 7

PRICES576_1356960082diners__monedes__bitllets_TALL

And now… practice your English with a maths activity!

1-The accomodation in the holiday camp house costs 44€ per day and person. Knowing this, can you answer the questions below?

2-How much does it cost, per person, a 3 days stay?

3-We are going to be 54 pupils and we will spend 3 days there. Calculate the total price.

4-Now you must add the transport fees. The bus costs 1000 €; how much will each pupil pay for the transport?

 5-Then, how much will we pay for the whole* stay? (*whole: sencer/a)

Let’s go to ACTIVITY 8!! 🙂

ACTIVITAT 6

LA CASA DE COLÒNIES: El Xalió

Entra a la web http://elxalio.com/ i vés a la pàgina “la casa” i, segons el què hi veus i hi llegeixes, fes una petita descripció sobre on es troba, com és, de quins equipaments disposa, nombre de places,… Ha de tenir entre 7 i 10 línies, utilitza els signes de puntuació adequats, connectors (també, a més, tanmateix…) com si en volguessis fer un fulletó informatiu per les persones interessades en passar-hi les vacances. Però t’hi afegeixo una dificultat: caldrà fer-ho en castellà! (així la podrem oferir a famílies i escoles de fora de Catalunya).

Compte amb l’ortografia!!! (que ens coneixem…)

Ja pots continuar amb l’ACTIVITAT 7!

 

ACTIVITAT 5

Com hi arribarem?

  • Busca al  google maps un mapa de carreteres de Catalunya i fes les activitats següents:

  • Busca el recorregut que cal fer des de Santa Maria d’Oló fins a Sant Miquel de Campmajor. Veuràs que hi ha dues formes d’arribar-hi. Escull la que creguis que és la millor.

1. Per quines carreteres haurem de passar?

2. Quanta estona trigarem a arribar-hi?

3. Quants quilòmetres haurem de fer? Podries transformar-los en metres?

4. Si hi anéssim a peu, quant de temps trigaríem?

mapaCarreteras1

Segur que ho has fet molt bé! Ara vés a l’activitat 6 !!!! A veure què hi trobes…

 

ACTIVITAT 4

Sant Miquel de Campmajor és el municipi on es troba la nostra casa de colònies. En aquest enllaç trobaràs la informació per contestar les preguntes  següents.

http://turisme.plaestany.cat/punts-dinteres/la-comarca/sant-miquel-de-campmajor/

1- Es tracta d’una ciutat o d’un poble? Què t’ho fa pensar?

2- Quants habitants té? Per tant, té més o menys població que Oló?

3- Si volem visitar el poble, quins elements interessants hi podem trobar?

Clica a l’ACTIVITAT 5!

ACTIVITAT 3

La comarca del Pla de l’estany

De moment sabem on es troba aquesta comarca, però ara volem saber com és!! vinga doncs, som-hi!!.

1. Per què és tant coneguda?

2. Amb quines comarques limita?

3. Quina és la seva capital?

4. Quants municipis té?

5. Quina és la vegetació predominant d’aquesta comarca.

6. Quina és la seva superfície (en km2)?

7. I en metres quadrats? (sabem que 1km2=1.000.000m2)

Molt bé!!!  podem continuar amb la següent activitat!

Clica a l’ACTIVITAT 4!


ACTIVITAT 2

Imagen1Seguim fent geografia?

1- Saps que la geografia és una ciència? Explica a què es dedica aquesta ciència.

2. Ara fixa’t en el 2n mapa, el reconeixes? Quin és?

  • Catalunya és una comunitat Autònoma, ressegueix-la i indica-hi el nom de les 4 províncies marcant els seus límits.

  •  Anomena, en el mapa, la resta de comunitats autònomes.

3. Quantes comunitats autònomes formen Espanya?

4. Ara fixa’t en el 3r mapa. Quin és?

  • Escriu el nom dels països que hi falten.

  • A continuació trobaràs un quart mapa. Anomena els continents i oceans que el formen i situa-hi Espanya i Catalunya.

Ara, enganxa els mapes, per odre, a la llibreta.

Molt bé! Ja t’estàs situant, oi?…

Doncs ara vés a l’ACTIVITAT 3 que aprendràs més coses !!


ACTIVITAT 1

Doncs comencem!

Et fa il·lusió descobrir la casa on passaràs tres dies? Doncs clica a l’enllaç http://elxalio.com/ per descobrir-la! i podràs contestar la pregunta següent:

1- Entre quines comarques es troba la casa de colònies de El Xalió?

Agafa el mapa de comarques de Catalunya que tens en paper i ressegueix amb retolador negre les dues comarques anteriors. Fes el mateix amb la teva comarca.

2- Quines són les capitals d’aquestes dues comarques?

Fixa’t en aquest mapa. Les 4 grans regions en les que està dividida Catalunya s’anomenen PROVÍNCIES.  

3- Com s’anomenen les 4 províncies catalanes? A quina província pertanyen les dues comarques anteriors?

4- A quina província pertany el Moianès?

5- Quantes comarques hi ha a Catalunya?

Vinga doncs!!! anem per feina!!!! Vés a l’ACTIVITAT 2!