Visita a les caves Codorniu

kr

El divendres 14 de Novembre vam anar a les caves Codorniu a fer una visita.
Vam anar amb autocar fins a Sant Sadurní d’Anoia, vam trigar 1/2 hora en arribar.
Primer ens van passar un vídeo que ens explicava la història de la família Codorniu Raventós. Teníem un guia que ens explicava totes les coses del passat de les caves: com treballaven, com feien la verema, com fabricaven el vi i el cava…
Després ens van portar al celler i van pujar en un trenet per passejar-nos per la cava. Al final del recorregut ens van donar un got de suc de raïm (most) i galletes salades.
Per acabar, van fer un petit concurs per veure si havíem estat escoltant al guia. Els guanyadors van rebre un bitllet de xocolata.
Abans de marxar vam dinar i les senyores del Rotary Club ens van convidar a magdalenes de diferents sabors.
Ens va agradar molt!!!



ÀLBUM DE CROMOS I LA PREHISTÒRIA

 El dijous 6 de novembre els alumnes de 5è A i B vam anar a la Biblioteca de Sant Pau per iniciar el projecte de l’àlbum de cromos “Retalls d’història” que organitza Tot Raval. Allà ens vam trobar amb el Juan, arqueòleg, i un grups de veïns i veïnes del barri que expliquen la prehistòria amb titelles.

Per tal d’aconseguir l’àlbum ens ha calgut explicar, per correu electrònic, tot el que vam aprendre aquell dia. Aquí teniu el que hem aprés i el missatge del nostre correu:

“El Juan ens va explicar que els primers humans van viure a les coves i les pintaven com rituals per tenir sort en el moment de la caça, també agafaven petxines per pintar i decorar. Aquesta època es diu Paleolític perquè utilitzaven estris de pedra per fer foc, fletxes… Eren nòmades, aprofitaven tot el dels animals: amb la pell feien roba, amb els ossos feien agulles i eines; També menjaven la seva carn per això tenien les dents molt grans.

També ens va explicar que en el Neolític  eren sedentaris: van abandonar  les coves  per anar a viure a les cabanes, tenien animals domèstics i van descobrir l’agricultura. Vivien en tribus d’unes 25 persones.
Dels animals morts ho aprofitaven tot: Amb la pell feien roba i les taulades de les cabanes, amb els ossos feien collarets i agulles, amb els tendons feien cordes i menjaven la carn. Fabricaven llances: les puntes eren de sílex i el pal de fusta. Els pares i les mares ensenyaven tot el que sabien als seus fills i filles i ho feien parlant perquè no sabien escriure.

Al carrer Reina Amàlia s’han trobat restes d’homes del Neolític i això vol dir que aquí, al Raval, hi va viure una tribu ara fa 6.000 anys.

5è  A i B.”

 

 

 



TALLERS DE MATES A CICLE SUPERIOR

Al cicle Superior fem tallers de matemàtiques amb activitats molt variades.

Ens barregem els nens i nenes de 5è i 6è i fem 3 tallers d’Scratch, per aprendre a programar, un taller per treballar les mesures, un altre de càlcul i fraccions, i un altre de calculadora i enginy.

Ens ho passem molt bé mentre treballem tot fent servir el cap!

Aquí teniu un  petita mostra en vídeo.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6-l0giwMoFo[/youtube]



ASSASSINAT A HOLLYWOOD

Acabem el curs i els alumnes de sisè presentem l’obra de teatre que hem treballat aquests darrers 5 mesos. Esperem que us agradi!

 

 



LES COLÒNIES DE 6è

Els nois i noies de 6è hem anat de colònies.

Ha estat una experiència molt maca i ens ho hem passat molt bé. Després de tot un any fent activitats perquè les  colònies surtin bé de preu hem pogut gaudir, tots junts, d’un parell de dies inoblidables.

Hem anat a buscar Gamusinos, ens hem amagat pel bosc, hem jugat a futbol, banyat a la piscina i hem conegut un poble amb una llegenda molt interessant: Caldes d’Estrac.

Si voleu veure tot el que hem fet mireu les fotos (i algun vídeo fet amb les tablets)  que us deixem a continuació.

Gràcies a tota la gent que ha col·laborat amb nosaltres per poder fe les colònies!



Les curses d’orientació de 5è

El dijous 15 de maig els alumnes de 5è  vam anar a fer les curses d’orientació

al parc de Collserola.

Ens ho vam passar molt bé i quan vam acabar ens vam quedar a dinar.

També es va quedar una altra escola a passar el dia i al final vam jugar a futbol

amb els nens i nenes de l’escola Ferran Sunyé.

Aquí teniu unes quantes imatges.

 

IMG_4562 IMG_4561 IMG_4560 IMG_4559IMG_4558 IMG_4557 IMG_4556 IMG_4555 IMG_4554 IMG_4553IMG_4551 IMG_4550

 



Els escrits de Sant Jordi

A continuació teniu recollits els escrits de Sant Jordi que els alumnes de hem elaborat aquest curs. Esperem que us agradin i que gaudiu al llegir-los!
 
 

 

 

 

 



HEM APADRINAT ALS NENS I NENES DE P5

FEM DE PADRINS!

6è apadrina P5 amb el COLLAJOCS

P5 estrena el portal de jocs COLLAJOCS.

Els nens i nenes de 6è hem programat jocs amb Scratch i els nens i nenes de P5 s’ho han passat pipa.

Voleu jugar als nostres jocs?


 



VISITA AL PALAU GÜELL

A continuació teniu els escrits que han redactat els nois i noies de 6è després d’haver visitat el Palau Güell:

El dimarts dia 11 de març del 2014 hem anat al Palau Güell i, com que estem estudiant el Raval industrial, volem patrimoniar aquest edifici construït per Gaudí. Aquí tenim el llistat del que hem après:

  • El Palau Güell té vitralls de diferents colors, formes i textures
  • A la terrassa hi ha moltes xemeneies, algunes amb trencadís i d’altres amb maons. Les xemeneies que treuen el fum de les cuines són les dels maons i les altres, les que tenen el trencadís, són les de les llars de foc.
  • A la porta principal hi ha l’au fènix feta amb ferro forjat i significa la renaixença de la cultura catalana.
  • A dalt de la cúpula hi ha un ratpenat fet de ferro.
  • En el mateix edifici, a la part de baix, hi ha una rampa pels cavalls i a l’època de la guerra Civil es va convertir en una presó i també en un refugi.
  • El servei sempre estava amagat, però havia d’estar alerta i mirar què necessitaven els amos, per això es posaven en unes habitacions petites de dalt i observaven des de la gelosia.
  • El servei no entrava per la porta principal, ho feia per la porta petita, a la porta principal hi havia el porter.
  • Al Palau hi vivien el senyor Güell, Eusebi Güell, la seva dona, els seus 10 fills i també el servei (unes vint persones).
  • L’edifici té una part, anomenada noble, pels visitants.
  • Els arcs son catenaris, que vol dir que tenen forma de collar quan l’agafes pels extrems i cau.
  • També hi ha un orgue i un piano.
  • Al saló principal hi ha una capella.
  • Les columnes són de pedra polida i el terra de fusta, així els cavalls no feien soroll.
  • Darrera del menjador hi ha un muntaplats i un rebost, perquè la cuina estava a dalt.
  • El sostre està decorat amb formes de la natura.

6è A

El dimarts dia 11 de març vam anar a visitar el Palau Güell. És un edifici modernista que està molt a prop de la nostra escola i que es va construir a l’època de la Revolució Industrial que és el període històric que estem estudiant.
Hem après que…

  • Si des del carrer mirem a l’interior del palau a través de la porta d’entrada no es veu l’interior del Palau. Gaudí la va dissenyar així per preservar la intimitat, però també perquè passés la llum i es pogués ventilar la casa amb l’aire de l’exterior.
  • Hi ha arcs construïts amb la volta catenària: tenen la forma de l’arc que fa una corda agafada pels extrems però posada cap per amunt.
  • Els carruatges entraven al palau per una porta i sortien per l’altra per no xocar entre ells.
  • El terra de l’entrada principal era de fusta per amortiguar el soroll dels cavalls i carruatges, ja que al pis de sobre hi havia el despatx del senyor Güell.
  • Els materials més utilitzats en la construcció del Palau van ser: ferro forjat, fusta, ceràmica, vidre i pedra.
  • També hi havia vitralls de diferents colors.
  • Les habitacions de dalt donaven al saló principal.
  • A cada habitació hi havia una xemeneia perquè feia molt de fred.
  • La música era molt important per la família Güell. Tenien un orgue i un piano.
  • El servei sempre estava amagat i no se’l veia. A sobre el saló hi havia una gelosia des d’on el servei podia “espiar” als senyors i veure què necessitaven.
  • Hi havia un muntaplats perquè el servei no hagués de pujar i baixar les escales, perquè l’aliment no es refredés i perquè no es veiés tant de servei per la casa. La cuina estava a les golfes.
  • Hi havia unes escales secundàries que era per on el servei es desplaçava per poder anar més ràpid a les habitacions.
  • El servei vivia a les golfes.
  • Al terrat hi ha moltes xemeneies, unes decorades amb trencadís i altres no.
  • Quan la família Güell va abandonar l’edifici aquest es va convertir en una comisaria i hi havia una presó on els presos feien grafits a la paret.

6èB

Fotografies i vídeos fets amb les tablets.

 



DESCOBERTA DE BOTIGUES HISTÒRIQUES DEL BARRI DEL RAVAL

Avui, dia 6 de març, els nens i nenes de 6è hem anat a fer una volta pel barri per tal de descobrir algunes botigues del Raval que tenen molta història.
Ens han explicat moltes coses i, a més a més, ens han donat més cromos per poder completar el nostre àlbum del Raval “Retalls d’història”.

Aquí teniu les notes i fotos que hem pres, de cada  botiga, amb les tablets.

Llibreria Milà

Paraigües Miró

El Índio

Granja Viader

Antic Forn

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gSCQZL-MhL4[/youtube]