ELS CONTRARIS

Durant dies, hem estat treballant els contraris, de diferents maneres.
1. Amb el projector, hem passat imatges de contraris. Fem molt treball oral on anem descobrint, entre tots, els contraris de les imatges.
2. Explicació del conte: La senyora contrària, per part de la mestra, amb el projector.
3. Fem un joc de contraris: Si diem GRAN han de dir PETIT, RÀPID han de dir LENT, …
4. Per parelles, fem llistes de contraris.
5. Entre tots, diem nous contraris i no podem dir els que ja hem treballat.
6. Fem un mural col.lectiu de contraris, els dibuixem i els escrivim, per parelles.
7. A nivell individual, fem una roda de contraris. Juguem amb els companys de classe a endevinar el contrari i a casa també continuarem el joc amb la família.
Ens ho hem passat molt bé jugant a dir contraris i n´hem après molts !!!

EL CARNAVAL

Els dies abans de carnaval, a l’escola i a la classe, vam fer diferents activitats. Vàrem rebre, com sempre, amb molta il.lusió Sa Majestat el Rei Carnestoltes !!! Van ser uns dies de molta gresca: vam cantar cançons, vam aprendre un poema, un dia tots anàvem amb coses de platja, un altre anàvem de nadons, vam fer passarel.les, vam fer una màscara,… i el dia de CARNAVAL ens vam disfressar del que més ens agradava. Tots vam gaudir molt de la festa i ens ho vam passar molt rebé!!!
Aquí teniu unes quantes fotos del nostre carnaval.

També aquests dies P5 i P4 ens hem ajuntat tots per disfressar-nos i maquillar-nos. Ens ho hem passat pipaaa !!!

IOGURTFON

Continuant el nostre viatge pels sentits, aquests dies hem estat treballant el sentit de l’oïda.
Hem après moltes coses i també hem fet un experiment telefònic molt cassolà: el “iogurtfon”. Ha estat una gran descoberta veure com amb dos potets d’iogurt, un cordill i molta il.lusió teniem fet un telèfon mòbil amb tarifa plana i cobertura 100 %.
Aquí teniu les imatges perquè pogueu veure com va anar tot.

JOCS DE LLENGUATGE

Aquests dies hem estat treballant PARAULES BESSONES. Hem iniciat el treball amb la lectura del conte: La ba-ba i els seus amics.
La Pilar ens ha llegit vàries vegades el conte, projectat a la pantalla, i feia ènfasi a la paraula ba-ba.
Parlant, parlant, entre tots, hem descobert què vol dir PARAULES BESSONES. Són les paraules que repeteixen la síl·laba.

1. Lectura del conte en veu alta.
2. Trobar la repetició.
3. Fer la repetició.
4. Joc: Trobar paraules amb síl.labes repetides de persones, animals,…
5. Dictat a l’adult.
6. Lectura.
7. Mirem les que són paraules bessones i les que no.
8. Fem una llista col.lectiva (mural).
Aquí teniu algunes fotos per veure el procés de treball.

FESTA DE L’ESPAI

El passat divendres 5 de febrer va ser un dia MOLT ESPECIAL pels coets de p5. Com a cloenda del projecte del nom de la classe, vam celebrar una festa plena de sorpreses: astronautes, coets, estels, planetes i moltes altres coses.
Moltes gràcies a la col.laboració tan esplèndida de les famílies i a la seva participació en la realització del coet gegant, les medalles i l’orla, les galetes del berenar i l’adquisició dels 25 cascs. Ens felicitem per l’èxit i l’esforç de tots plegats.
Per ara, gaudiu de les fotos, que plasmen moments de la festa, on es veu que ens ho vam passar d’allò més bé !!!

RACÓ DEL CONTE

Hem treballat el conte d’en Pere i els animals, d’en Pep Molist. Ed. Galera, de diferents maneres, a partir de la projecció del conte.

1/ Presentació del conte amb power point.
2/ Explicació del conte per part de la mestra.
3/ Segona lectura del conte i ells acaben les frases. Ex: En Pere dorm com un … (pollet).
4/ Representació del conte.
5/ Enumerar i ordenar els animals que surten en el conte.
6/ I com a cloenda hem fet la reescriptura del conte a nivell individual.

Aquí teniu una tria de fotos on podeu veure els treballs realitzats.