L’educació en l’art del cinema desenvolupa la capacitat d’observar, analitzar, entendre i interpretar la informació que rebem tot visionant un film. El cinema ens ofereix la possibilitat de conèixer altres maneres de fer i de viure, i ens obre a l’expressió per mitjà de la narració d’històries.
Dins aquest marc el Cicle Inicial farà unes activitats que relacionaran La biblioteca i el cinema.
Objectius:
– Incorporar l’educació pel cinema dins del currículum del C.Inicial.
– Vincular la programació de centre a la educació en cinema.
– Apropar l’alumnat al coneixement del llenguatge cinematogràfic..
– Investigar la relació entre cinema i els llibres.
– Afavorir l’educació integral de l’alumnat.
– Conèixer diferents formes de narrar històries.
– Educar fílmicament, afavorint una visió crítica
– Educar en valors amb el cinema
– Desenvolupar una actitud d’interès i respecte vers les expressions artístiques.
Les pel·lícules que presentarem aniran sempre relacionades amb llibres i autors de la biblioteca.
Abans del visionat d’un film presentarem el llibre en què es basa i el seu autor.
Quan visionem el film ens caldrà tenir presents:
– La sala ha de ser l’ adequada pel que fa a l’alçada dels seients, la pantalla i la foscor.
– La pel·lícula ha d’estar a punt per començar el seu visionat quan arribi el nostre alumnat.
– No farem comentaris mentre es visiona la pel·lícula.
– Abans del visionat, marcarem les normes i actituds necessàries.
Els hàbits que es treballaran seran :
-Crear espectadors atents.
-Escoltar amb atenció.
-Observar.
-Sensibilitzar el mirar.
Una vegada vista la pel·lícula, a l’aula obrirem un torn lliure de paraules i posteriorment dirigirem la conversa a fi de comprovar-ne la comprensió.
Els objectius que es pretenen assolir després del visionat de la pel.lícula son:
– Participar en la conversa col.lectiva
– Comprendre l’argument
– Comentar situacions (reals/fictícies)
– Descriure els personatges
– Expressar emocions i verbalitzar sentiments.
Finalment, avaluarem l’actitud, l’atenció i la comprensió del film per mitjà d’ anotacions en diferents graelles d’observació.Avaluarem, igualment, els continguts i l’enriquiment de les diferents àrees curriculars.