Escoltar-nos és la base de la proposta de tutoria personalitzada que presentem, basada en el desig d’escoltar, de comprendre, de no jutjar, i poder transmetre a cadascun dels nostres alumnes: “tu m’importes”. Un projecte on l’alumnat pren el protagonisme en la conversa en petit grup i la persona docent desenvolupa l’art de la conversa per ajudar a l’alumnat a construir i organitzar el seu pensament des del vincle.
L’Escola Sant Jeroni hi dedica de forma sistemàtica 2 hores setmanals per al teball emocional i també implementa el programa escolta‘m i aquest són els objectius del programa.*Fer a l’escola un projecte comú que convidi a la reflexió sobre el significat, el valor i la pràctica d’una acció tutorial resilient.
*Crear i estructurar espais de relació i comunicació formals i informals entre les persones tutores i els infants que afavoreixin altres maneres de relacionar-se i altres formes de complicitat i d’empatia mútues.
*Fer emergir a l’alumnat factors de resiliència.
Centrar la mirada en els elements que afavoreixen el progrés de l’alumnat més que en les causes dels seus problemes.
*Desenvolupar habilitats de comunicació i relació entre iguals.
Proporcionar al grup-classe un bon clima emocional d’aula i la motivació per voler aprendre i treballar a l’escola.
*Donar respostes educatives a l’alumnat per promoure factors que els facin créixer de manera equilibrada i que els ajudi a tenir una motivació més gran per aprendre.
*Promoure activitats educatives d’interacció positiva amb tot l’alumnat, en especial amb qui mostra mancances respecte a la seva capacitat de comunicació i relació social a partir de la solidaritat, de la resolució de conflictes a través del diàleg, del respecte a les diferències individuals, d’una millor cohesió social, i en la cooperació en les pràctiques educatives.
*Aconseguir una millor vinculació educativa entre les persones tutores i l’alumnat i també entre la mateixa canalla.
*Millorar les relacions entre el professorat, l’alumnat i les seves famílies.
*Que la persona tutora disposi de més temps i de qualitat per treballar amb aprofundiment i tranquil·litat l’acció tutorial envers el grup-classe.