#quedatacasa

Hola nens, nenes, pares i mares de cicle mitjà!!!

Aquest missatge és perquè el llegiu junts amb els adults de casa!

Com heu passat aquesta primera setmana? Esperem que bé i que hagueu  sabut conviure amb la família ajudant en tot allò que és necessari aquests dies.

Com recordareu, abans de marxar de l’escola, us vam recomanar fer una mica de feina a casa per anar repassant tot allò que hem treballat al llarg del curs.

Ara també us volem proposar alternatives i fer una ampliació de materials perquè pugueu triar i variar el tipus d’activitat.

Per les mestres del cicle mitjà, l’Anna i la Carme, el més important és que doneu un cop de mà a la família i això no vol dir només fer el llit, parar taula o anar a dormir quan toca… també vol dir mostrar una actitud positiva quan s’ha de fer una tasca de casa o les feines de l’escola.

Us coneixem i sabem que sou capaços del millor!!! Demostreu a tothom el que nosaltres veiem a classe!!! Ànims i cuideu-vos molt!!! #quedatacasa

PROPOSTES:

Primer us volem proposar, i això ho podeu pactar amb els pares, que en comptes de dedicar una estona llarga a fer les feines, us marqueu quatre estones al dia que siguin curtetes.

Per exemple:

  • 10h matí, fer una activitat de llengua (català o castellà) de 20 minuts.
  • 12h migdia, fer una activitat de matemàtiques de 20 minuts.
  • 17h tarda, fer una activitat del que us agradi més.
  • 19h tarda, fer una última activitat d’alguna cosa que encara no heu fet avui ni ahir…

FIXEU-VOS QUE SI SUMEM EL TEMPS NOMÉS US HEU ASSEGUT A TREBALLAR 1 HORA I 20 MINUTS…

A part d’aquesta feina cal que aneu llegint cada dia una mica! Lectura en veu alta, lectura silenciosa, lectura compartida amb un adult…

Vinga, i ara sí, activitats per fer, consultar, jugar, aprendre…

De llengua:

  • Fer un diari.
  • Fer poesies, contes, notícies…
  • Enregistrar contes, notícies, poesies, inventades o no!
  • Veure pel·lícules i/o programes divulgatius, com per exemple: Dinamiks, infok, Què, qui com? i escriure’n una opinió.
  • De castellà, caldria que anessiu llegint el llibre de lectura que estàveu treballant amb la Mireia i fent les activitats del dossier. Aquesta sí que és una feina concreta que s’hauria d’acabar.

De matemàtiques:

  • Fer una Gràfica de temperatures. Com havíeu fet a cicle inicial… Recull sistemàtic de la temperatura que marca el termòmetre cada dia a una mateixa hora del dia durant dues o tres setmanes.En acabar es pot fer una gràfica que reculli aquestes dades tot indicant la mitjana i explicar què s’hi observa. Si no disposeu de termòmetre es pot consultar la pàgina web del Servei Meteorològic de Catalunya.
  • Recull fotogràfic de formes geomètriques. Àlbum fotogràfic que recull fotografies d’elements que podem observar, quotidians, indicant les principals formes geomètriques que hi trobem.
  • Podeu repetir l’activitat de plàstica de creació de figures geomètriques amb plastilina i pals de pinxo, o canyes, o escuradents…
  • Recollida de dades horàries. Recull sistemàtic de dades horàries durant una setmana per a la realització d’una gràfica: temps de dormir, temps de jugar, temps de lectura, temps de veure la tele, etc. Amb aquesta activitat es pot veure en que dediqueu el vostre temps. Si analitzeu bé les dades podreu decidir si voleu canviar els vostres hàbits!

Medi natural i social:

  • Si us bé de gust podeu visitar museus virtuals, fer relats, dibuixos… de la vista.
  • Buscar informació d’alguna obra que us hagi agradat
  • També podeu visitar ciutats i llocs del món a través del Google Earth, i donar la vostra opinió sobre les ciutats i llocs que heu vist.

EN AQUESTES PROPOSTES NO HI HA GAIRE NECESSITAT DE TENIR UN ORDINADOR. MÉS ENDAVANT US POSAREM ENLLAÇOS DE WEBS PER FER ACTIVITATS ONLINE PERÒ ESTÀ BÉ QUE ESCRIVIU I UTILITZEU LES LLIBRETES DE L’ESCOLA I AIXÍ QUAN TORNEM A VEURE’NS HI PODEM DONAR UN COP D’ULL.

FINS BEN AVIAT!!! US TROBEM A FALTAR!!!

PD: Podeu deixar comentaris!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *