COLÒNIES 2016 CICLE MITJÀ – L’ESPLUGA DE FRANCOLÍ

Enguany els alumnes de 3r i 4t hem fet les nostres colònies a l’Espluga de Francolí, comarca de la Conca de Barberà.

Hem gaudit d’uns dies de convivència a l’alberg Jaume I, als peus del monestir de Poblet.

Han estat unes colònies esportives plenes de reptes, emocions i alegria.

Hem jugat amb “Bubble games”, hem practicat escalada, ciclisme, tir amb arc i equilibri en “Slack line”. Alhora hem fet pràctiques en anglès en algunes d’aquestes activitats.

Hem estat acompanyats dels monitors de l’Associació per al Lleure Ribals amb qui hem gaudit de tres dies fantàstics!!!

Aquí teniu les fotografies i alguns vídeos de la nit de festa a la discoteca.

SORTIDA 3r MUSEU DEL GAS DE SABADELL

El passat 29 de gener, els alumnes de 3r vam fer una sortida per visitar el Museu del Gas, de Sabadell.  La visita al museu va consistir en un recorregut per la història del gas natural i la seva evolució fins l’actualitat.

Vam descobrir que avui dia, el gas natural circula sota el terra de la major part de ciutats del món civilitzat. Però, aquesta font d’energia neta és coneguda per la humanitat des de fa milers d’anys. A la Xina, el segle X, van trobar bosses de gas natural que van canalitzar rudimentàriament amb canyes de bambú. També a Occident, les civilitzacions grega i romana en van conèixer la flama. I molt més tard, amb el desenvolupament de la indústria del gas manufacturat, es va arribar a disposar de la tecnologia adequada perquè el gas natural arribés a totes les nostres llars.

Després, d’una visita tant interessant vam concloure la sortida dinant al Parc de Catalunya, de Sabadell. On vam descobrir uns tobogans gegants i vàrem passar una estona d’esbarjo genial!!!

Una sortida magnífica!!!!

CONCERT DE NADAL 2015-16

Aquí teniu les actuacions del concert de Nadal 2015-16, dels alumnes de 3r i 4t.

Sóc un artista. Plàstica 4tA i 4tB

Durant les vacances de Nadal vàrem realitzar   un treball manual. L’objectiu era   aconseguir     fer-lo amb objectes que trobéssim per casa.    Mentre nosaltres fèiem la tasca, els nostres pares i mares fotografiaven el procés. Quan vam acabar    la nostra  creació, vam escriure al Classroom els passos acompanyats de les seves  fotografies.

A continuació, les vam anar portant a la classe, on estan exposades. Cada divendres a l’hora del plàstica sis nens ajudem i guiem els altres a fer el nostre treball manual.

DIA INTERNACIONAL DE LES PERSONES AMB DISCAPACITAT

El passat 3 de desembre va ser el Dia Internacional de les persones amb discapacitat i els alumnes de 3r vàrem anar a celebrar-ho a la pl. Orfila participant en una Flash Move amb altres escoles del districte.

Ens ho vàrem passar genial!!! Ballant i cantant plegats, la cançó “Ser diferent” del grup Acció.

Va ser una festa molt especial que vàrem poder compartir amb l’escola d’educació especial Sants Innocents!!!!

[youtube]https://youtu.be/nUEOqy92OwQ[/youtube]

LA LLUM I EL COLOR

Un tema molt complex de medi,  i alhora molt apassionant !!!

Cóm viatja la llum? Cóm es reflecteix? En quins colors es transforma?

Els alumnes de 3r hem estat expermentant amb la llum i hem arribat a algunes conclusions…

L’HORT DE 3r

Els alumnes de 3r ja hem començat a treballar el nostre hort!!!

Quan hem començat a remenar la terra hem descobert que alguns arbres de l’escola, i del seu voltant han deixat caure les seves llavors al nostre hort i hem trobat petits arbres germinats!!!!

Després d’investigar hem descobert que els noms d’aquests arbres són:  Acàcia Tipuana i Mèlia.

Hem trasplantat aquests petits arbres i també hem plantat esqueixos de menta i maduixera del nostre hort.

Ara cal cuidar aquestes petites plantes perquè creixin i es facin fortes!!!!

Ah!!! I també vam conèixer en Jimmy, una llombriu que habita al nostre hort i que hem convertit en la nostra mascota!!!

SORTIDA 3r i 4t a CAN RIBAS

La tardor té colors espectaculars!!!!

I els nens i nenes de 3r i 4t hem fet una sortida d’esbarjo per gaudir del bosc i tot el seu món de tardor!!!

Aquesta jornada de natura, al bosc i la casa de Can Ribas ens ha permès conèixer-nos millor i fer nous amics!!!

Can Ribas de Montbui és una casa pairal del  s. XVI, propietat de la família Oliver Parellada, restaurada i convertida en casa de colònies i escola de natura des de 1982.

Allà hem gaudit dels colors dels arbres, l’aparició dels bolets i l’activitat dels animals que viuen al bosc.

Hem tafanejat dins les caixes niu que ens han mostrat els monitors i hem descobert nius abandonats que aviat tornaran a estar habitats. I hem seguit el rastre dels fruits rossegats, per descobrir que els animals del bosc ja estan fent el seu rebost  per resistir el dur hivern que s’apropa.

Un dia de connexió amb la natura i amb el grup!!!

Ens ho hem passat molt bé plegats!!!

SORTIDA 3r al NATUPARC

La nostra primera sortida al Cicle Mitjà ha estat al NATUPARC.

Els nens i nenes de 3r hem fet un circuit d’aventura i hem viscut una jornada penjats dels arbres com micos.

Hem superat pors, hem assolit reptes , hem aprés a controlar el nostre cos i ha assegurar-nos sempre amb la línia de vida.

La perspectiva és molt diferent des de les altures!!!

L’experiència ha estat genial!!!

BON INICI DE CURS 2015-16!!!

inici-curs