Música pel nostre cervell!

Bon dia!!!

Sabies que…

La música connecta directament amb el nostre subconscient al nostre cervell i és capaç de generar substàncies (endorfines i dopamina) que ens ajuden a controlar l’estrès i millorar la nostra productivitat?

Això vol dir que la música ens posa de molt bon humor, estimula el nostre aprenentatge, la comunicació, l’expressió corporal i, a més a més ens relaxa!

 

La proposta d’avui girarà al voltant d’una cançó.

Fes CLIC AQUÍ per escoltar-la.

  • Ara, escolta-la per segona vegada i intenta omplir els buits de la lletra de la cançó que tens més avall.

Molt bé!! Una vegada tinguis tots els buits omplerts, series capaç de respondre aquestes preguntes? Utilitza el cercador “google” quan ho necessitis!

  • Com es titula la cançó?
  • Qui la canta?
  • De quina ciutat parla?
  • Enguany el cantant ha tornat a versionar aquesta cançó amb un altre grup molt conegut. Sabries dir amb quin grup l’ha versionat?

Les respostes les publicarem demà en un comentari d’aquesta publicació!

Ah! Us animem a que deixeu als comentaris l’enllaç a una altra cançó en català que us agradi!

Fins demà!

 

Assegut a la Plaça del Sortidor

aquí t’espero, com si fos el primer bar,

“La Boheme”, on comença el carrer Blai,

que és la petita __________   del Poble Sec.

 

Parla’m de la pluja que ha plogut,

d’imatges molles als ________   damunt l’asfalt,

potser és per això que el teatre està tan buit,

potser és per això que avui sento tan ________  les meves mans.

 

(Tornada)

Tornarem a posar els peus damunt la __________,

a la platja de Barcelona,

alguna nit de _______ .

I escriurem que no ens prendran mai més la vida,

que donem veu a les veles

quan cantem rumbes al port.

 

Parla’m de la vida que ha de vindre,

de tots els homes que estimen als altres homes.

Et pregunto si existeix la __________,

si hem de declarar la guerra a algun __________ d’ignorants.

 

Mira, jo ja t’he vist plorar,

i creu-me quan et dic que em passa igual,

quan em cantes les __________ mentre treballes,

assenyalant-me els ____________ com martells dins del meu cap.

 

(Tornada)

Tornarem a posar els peus damunt la sorra…

 

Mentre a la cuina s’acumulen

els plats i els gots del sopar _________ a la nit,

tinc por de posar ordre a aquesta vida,

o de fer-ho quan ja sigui ________ tard.

 

Penso, quina sort tenir _________

per explicar-te que a vegades sóc al fons,

i treure ________ necessària

per lluitar i sobreviure en aquest maleït món.

 

(Tornada)

Tornarem a posar els peus damunt la sorra…

 

Assegut a la Plaça del Sortidor

aquí t’espero, com si fos el primer bar,

“La Boheme”, on comença el carrer Blai,

que és la petita __________   del Poble Sec.

 

Una recepta saludable

Bon dia!!

Imagino que tots i totes ja heu  esmorzat…

Recordeu que és molt important cuidar la nostra alimentació per tal que el nostre cos rebi els nutrients adequats per a poder funcionar i tenir unes defenses ben fortes!   A més, portant uns hàbits alimentaris saludables estarem més concentrats/des i més contents/es!! 😀

Aquí us deixarem una bona proposta per a començar els dies amb energia… Tot i que també és una bona idea per berenar!!

COQUETES DOLCES

Ingredients (1 persona):

  • 1 ou
  • ½ plàtan
  • 30g de flocs de civada (o de la farina que tingueu a casa)
  • Una mica canyella
  • 125g de iogurt natural

Elaboració:

  • Primer, tritura l’ou, el plàtan, la meitat del iogurt, els flocs de civada i la canyella amb una batedora.
  • Després, escalfeu la paella a temperatura mitjana i aboqueu una mica d’oli per engreixar-la per tota la seva superfície.
  • Quan estigui ben calenta, aboca la barreja i deixa que cada coqueta es faci 1 minut per banda.
  • Per acabar, pots farcir cada coqueta amb la meitat del iogurt, fruita, fruits secs o una mica de xocolata negra!

Ah!! Veureu que la recepta és per a una persona… però quina quantitat de cada ingredient necessitareu per a fer la recepta per a tota la família?

Proposta 1: Ara que ja en sabem molt de fraccions i d’unitats de massa…Ho sabries calcular? 😀

Animeu-vos a fer la recepta amb els vostres familiars! I si us engresqueu, aquí teniu un arxiu amb més propostes d’esmorzars/berenars saludables: https://drive.google.com/file/d/1ZDJTzSxvffpn2vtWDyj8dFP04J-X152X/view

Proposta 2 : Grava’t amb l’ajuda d’un mòbil/tablet explicant una recepta. Com si fossis un/a xef professional!

Podeu visitar la pàgina d’Instagram de la mestra que ha confegit aquestes propostes i que duu a terme un projecte d’alimentació saludable: https://www.instagram.com/elreptedelsesmorzars/?hl=es

 

Aprofitem aquests dies!

Hola a tothom!

Per poder aprofitar bé aquests dies de confinament ( i no caure en l’avorriment i  la desesperació) és important mantenir ben actiu el nostre cervell!

A continuació us deixem l’enllaç de diferents recursos/activitats que poden ser útils i complementar la feina que teniu apuntada a l’agenda!

  • PÀGINA WEB AMB 80 RECURSOS EDUCATIUS:

https://natibergada.cat/recursos-educatius-per-aprendre-des-de-casa

  • Una APP (móvils o tablets) amb continguts adaptats per a cada curs de l’etapa primaria:

http://www.academons.com/

  • Conta contes tots els dies a les 11 AM ( a través d’instagram):

https://blogs.20minutos.es/madrereciente/2020/03/13/estais-teletrabajando-con-ninos-pequenos-todos-los-dias-a-las-11-una-de-las-mejores-cuentacuentos-los-entretiene-gratis-desde-instagram-telocuentoendirecto/

  • Espectacle de titelles, contes i cançons a les 10 AM (página de facebook):

https://www.facebook.com/titiriteros/

Ah! I no us oblideu de dedicar una estoneta diària a la lectura!

Pels que disposeu d’un ebook, podeu entrar a: https://catalunya.ebiblio.es/opac/#indice fan prèstec de llibres digitals!

Adéu!

Recursos interactius

Hola!

Les mestres de 4t us recomanem que entreu al següent enllaç: EDU365.CAT . 

Aquí trobareu molts recursos (activitats, jocs, contes…) per tal de practicar, repassar i reforçar els continguts de llengua catalana que hem treballat fins ara.

Podeu entrar sempre que volgueu, però el dia d’abans de l’examen és l’excusa perfecta per dedicar-hi una estoneta! 😉

Ah! també podeu trobar material interactiu interessant d’altres matèries.

 

Visita a la Sagrada família

Hola!!

Dilluns 27 de febrer els nens i nenes de 4t vam anar a Barcelona!

Vam començar el dia visitant el parc Joan Brossa a Montjuïc. Allà vam esmorzar i vam fer una petita excursió fins al castell de Montjuïc! Les vistes de Barcelona des d’allà a d’alt  eren impressionants!

Cap al migdia vam anar cap a la Sagrada família. Vam quedar meravellats/des amb tot el que vam veure i ens van explicar!

Finalment, després del matí tan intens vam anar al parc de la Ciutadella a dinar !

Aquí podeu veure totes les fotos que vam fer: Visita a la Sagrada família

 

 

Apropant-nos a Gaudí!

Bon dia!

Aprofitant la propera sortida que farem els/les alumnes de 4t a la Sagrada família, durant aquests dies hem estat informant-nos sobre un dels elements més impressionants d’aquesta obra mestra, com ara són els vitralls.

Els vitralls són composicions pictòriques que combinen vidres de colors i que s’uneixen mitjançant tires de plom. Hem vist que l’art del vitrall va ser un dels grans components de l’època moderna i que Antoni Gaudí els va fer servir en moltes de les seves obres. 

A continuació us deixem l’enllaç a un vídeo que hem vist a classe. Aquí podeu veure com un artesà elabora un vitrall pas a pas. És espectacular!