ENGLISH

COLOURS

A ENGLISH hem començat recordant els colors! 

Ho hem fet a través d’un conte preciós anomenat Mouse Paint: primer hem fet titelles, després hem mirat el conte i, finalment, hem visualitzat el video: https://www.youtube.com/watch?v=AjohJiyvA0Q

Hem fet molts jocs per recordar els colors: dictats, endevinalles, dibuixos… 

I hem après la cançó I see something blue, que és molt tranquila, senzilla i ens ajuda a fer memòria del que hem après https://supersimple.com/song/i-see-something-blue/

Si voleu seguir practicant us deixo unes activitats: de reforç, aprofundiment i ampliació

  • Reforç (recordar paraula- color):

https://es.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Colours/Colours_kv428548bk

  • Aprofundiment (escollir paraula i color):

https://es.liveworksheets.com/am847655vr

Ampliació (paraula escrita i color): https://es.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Colours/Color_Match_dq172op

HALLOWEEN

HALLOWEEN

A molts països de parla anglesa celebren Halloween. No només estem aprenent la llengua sinó que també la cultura! 

Aquestes dues setmanes hem repassat els colors i hem après el vocabulari de les parts de la cara.

Hem explicat dos contes meravellosos: el conte cascada que podeu veure a la foto i GO AWAY BIG GREEN MONSTER https://www.youtube.com/watch?v=9FLl3bM8VLA&t=21s

Després hem repassat els noms dels personatges de Halloween i l’expressió “go away” (= ves-te’n!) a través d’aquesta cançó https://www.youtube.com/watch?v=Ec1cz_jHQM8

També hem juguat fent endevinalles, hem pintat, hem començat a comptar… 

Si voleu seguir practicant us deixo unes activitats: de reforç, aprofundiment i ampliació

  • Reforç (recordar paraula- color):

https://es.liveworksheets.com/yl942958up

  • Aprofundiment (escoltar la paraula, llegir-la i relacioanr-la amb la imatger):

https://es.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Parts_of_the_face/Go_away_big_green_monster_face_fn599228xe

 

dav

SESSIONS DE MÚSICA

 

QUI CANTA ELS SEUS MALS ESPANTA!

Durant aquests mesos de confinament s’ha evidenciat que la música és una NECESSITAT!

A l’escola comencem forts/es:

Primer hem començat repassant cançons que ens agraden, us en deixem algunes d’enllaçades (n’hi ha moltíssimes més):

A l’escola hi ha fantasmes https://www.youtube.com/watch?v=UcWF0bMgAho

Sóc un bolet, de Jordi Tionetti https://www.youtube.com/watch?v=n5xA6cwq6bs

M’agrada la tardor, cançó popular  https://www.youtube.com/watch?v=n5xA6cwq6bs

L’esquirol https://www.youtube.com/watch?v=ANgi028uZLM

Ja estem a CM i comencem a parlar amb vocabulari tècnic, treballem les QUALITATS DEL SO: durada (llarg, curt), alçada (agut, greu), intesitat (fort, fluix). 

Hem fet algunes activitats per treballar la DURADA (llarg- curt), com la que podeu veure a la foto.

Després ens hem centrat en la INTENSITAT: https://www.youtube.com/watch?v=lUYEvCly8Fo

i https://www.youtube.com/watch?v=Mfh6dMySREE

També hem cantat la cançó del Marrameu picant fort, al mig i fluix https://www.youtube.com/watch?v=lOBta6XAtmQ

 

Després hem escoltat un trosset de La tardor de Vivaldi https://www.youtube.com/watch?v=9LnkdIUJdK0

Hem parlat dels instruments, hem identificat ràpidament els canvis d’intensitat (fort fluix) que ens han quedat claríssims després d’observar aquest musicograma:  https://www.youtube.com/watch?v=9LnkdIUJdK0

 

 

LA PULSACIÓ

La pulsació és el batec. Des de ben petits/es que la treballem quan piquem de mans (o amb molts altres gests) Algunes cançons tradicionals ens ajuden a marcar-la i comptar-la

https://www.youtube.com/watch?v=S4t8D-UX1fA

Tres tambors (hem marxat seguint la pulsació) https://www.youtube.com/watch?v=oDyt0_zh80w

 

La Castanyada

Aquest dijous 29 d’octubre hem celebrat la castranyada a l’escola. Ha sigut un any que ens hem hagut d’adaptar a les noves mesures imposades derivades del Covid19.

Al matí hem fet una sortida al bosquet que hi ha darrere el camp de futbol dels Monjos. Allà ens hem esbargit, hem esmorzat i hem jugat a jocs tradicionals. També ens ho hem passat bé corrent i saltant.

A la tarda hem realitzat una manualitat relacionada amb la tardor, que després ens servirà per decorar els passadissos de l’escola.

Ens ha quedat molt bonic i hem passat una tarda ben divertida.

 

Treball per estacions

Treball per estacions

Hola famílies!!!!

Ja hem iniciat el treball per estacions. Treballem les llengües i les matemàtiques a partir d’estacions. El funcionament funciona molt bé i els nens aprenen i en gaudeixen al màxim.

És una manera de treballar que ens permet un treball personalitzat, individual i alhora autònom.

Aquí us deixo unes fotografies.