Seferis davant Eliot

L’ Associació Catalana de Neohe?lenistes  ha organitzat per aquesta tardor-hivern un nou cicle de conferències dedicat al gran poeta grec Iorgos Seferis i que començarà el proper dimarts 4 de desembre de 2012 a càrrec de Sam Abrams i que durà per títol: Seferis davant Eliot.

Informació [+]

Clàssics a la romana

Classics a la Romana és el bloc de cultura clàssica de l’Ins Vil.la Romana de la Garriga, pels alumnes i professors interessats en el llatí, el grec i tot el que fa referència al món clàssic.

El curs 2008-2009 van iniciar el projecte Clàssics a la Romana i van optar pel bloc com a eina per complementar el treball d’aula , ampliar la informació i buscar nous temes relacionats amb els continguts que es treballen.

VI Jornades de Didàctica de les Llengües Clàssiques

Les jornades de didàctica de llengües clàssiques ofereixen una oportunitat de trobada del professorat de clàssiques per l’intercanvi d’experiències i projectes. És l’espai ideal per participar i presentar comunicacions d’experiències didàctiques i per compartir recursos d’aula. Us hi esperem!

[+] Programa i informació general
[+] Dates: 16 i 17 de març del 2012
[+] Lloc: Casa de Convalescència Sant PaU (ICE-UAB)
[+] Inscripció a partir del 9 de gener 2012.
[+] Formularis
[+] Preu: 40 euros

I Concurs de Cultura Clàssica ODISSEA 2012

L’Associació de Professors de Llengües Clàssiques (APLEC),  convoca la primera edició del Concurs Odissea a Catalunya dirigit a l’alumnat dels centres oficials de secundària i especialment als alumnes de Cultura Clàssica, Llatí i Grec.

El concurs consistirà a respondre les preguntes que cada dia es publicaran a la pàgina web del concurs

[+] Formulari d’inscripció

Coneixeu la vida i pensament d’Aristòtil?

Biografías y Vidas és una enciclopèdia biogràfica en línia d’accés lliure amb més de 25.000 biografies de personatges històrics com Aristòtil. El web presenta monogràfics on s’estudien a fons figures fonamentals de la història i els acompanya de taules cronològiques, galeries fotogràfiques, videos i altres elements multimèdia.

Podeu seguir també Biografías y Vidas al facebook

V Jornades de Didàctica de les Llengües Clàssiques

jornades-classiques

Els propers 18 i 19 de març de 2011 se celebrarà la cinquena edició de les Jornades de Didàctica de les Llengües Clàssiques amb la voluntat de ser un espai de trobada del professorat i un espai d’intercanvi de projectes, de comunicació d’experiències didàctiques i de presentació de recursos per a l’aula.

Les jornades tindran lloc a l’ICE de la UAB, al carrer Sant Antoni Maria Claret, 167 de Barcelona.

Podeu realitzar la inscripció personalment a les oficines del Col·legioficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en ciències de Catalunya (horari de 9 a 14 h. i de 16 a 20 h.) i per internet: www.cdl.cat.

Accediu a la informació en PDF

Inauguració Cella Vinaria

Dissabte, 20 de juny coincideixen dues inauguracions:

A Teià (Maresme) s’inaugura Cella Vinaria, el parc arqueològic vitivinícola romà de Vallmora, com Centre d’Acollida Turística (CAT) de Catalunya. Trobareu més informació al web de l’Ajuntament de Teià

A Atenes, s’inagura el nou Museu de l’Acròpolis, en presència, entre d’altres, del secretari general de la UNESCO, Koichiro Matsuura.

Aquesta setmana el Museu de l’Acropolis ja ha estrenat el seu nou web