#escolaacasa Dimarts, 28 d’abril – MATEMÀTIQUES

Bon dianois i noies! Avui us presento 5 problemes matemàtics, dels quals haureu d’escollir les tres que més us agradin per a  resoldreAquests problemes  s’han de resoldre amb operacions matemàtiques que ja hem treballat a classeÉs important que en el problema hi consti:  

4rta activitat 3r trimestre

  • Les dades del problemaLes dades d’un problema són importants perquè són aquells nombres, cosesobjectes i/o persones, que ens ajudaran a trobar-li sentit i a visualitzar-lo. Les dades del problema les podeu escriure numèricament o  les podeu dibuixar per ajudar-vos millor a visualitzar el que se us està demanant 
  • L’operació matemàtica utilitzada per a resoldre’lEscollir quina operació matemàtica s’ha de fer per a solucionar un problema éssegurament, la part més difícil per a la majoria de les persones, però també es pot convertir en la més divertida si “juguem” a trobar la solució. Com sempre us dic, equivocar-nos forma part de l’aprenentatge i també és aprendre 
  • La solució escrita: És important donar una solució escrita a un problema perquè aquests sempre venen amb una pregunta. Donar una resposta és necessari per donar per finalitzat l’exercici 

No és important que les solucions que aporteu estiguin correctessinó que el que vull és que sigueu conscients en tot moment de les operacions que feu i que vosaltres els doneu sentit. Un problema es pot solucionar de moltes maneres diferents i la vostra personalitat s’ha de veure reflectida en tots els obstacles que trobeu a la vida, inclososels problemes matemàtics 

Endavant! Sé que ho fareu genial!  

 

ACTIVITAT 4RESOLEM PROBLEMES  

Problema 1Un treballador ha de moure 138 caixes de vi d’una bodega a una altra. Si cada caixa té una massa de 58 kg, quants kg mourà el treballador?

Problema 2: Fa 50 anys, hi havia 850.000 habitants a una ciutat. Ara, la població s’ha quintuplicat. Quants habitants hi ha ara a la ciutat?  

Problema 3Les alçades de tres amics sumen 5 metres.

  • La Maria fa 1,61 metres.
  • El Xavier fa 1,67 metres.

Quina és l’alçada del Guillem?  

Problema 4La Sílvia vol comprar un croissant. El croissant val 1, 10 €. A la butxaca porta:

  • 2 monedes de 20 cèntims
  • 1 moneda de 50 cèntims
  • 2 monedes de 5 cèntims

En tindrà prou per a comprar el croissant?   

Problema 5En una botiga hi ha 215 caixes. A cada caixa hi ha 25 motxilles per a l’Escola Maria Auxiliadora de Terrassa. Quantes motxilles hi ha en total?

En tindrà prou per a comprar el croissant?

MESURES D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT: RESOLEM PROBLEMES  

Problema 1: El Jordi es va gastar 254 € en un televisor i la Teresa 50 € en un joc. Quants diners es van gastar entre tots dos?  

Problema 2: Els policies de trànsit van posar dissabte 1.345 multes i el matí de diumenge 2.276. Quantes multes van posar en total?  

Problema 3: De les 7.686 persones que van anar dissabte al concert de rock, 2.457 portaven gorra i 436 portaven cinturó. Quantes persones no portaven gorra ni cinturó?  

Problema 4: La Sílvia vol comprar un croissant. El croissant val 1, 10 €. A la butxaca porta:

  • 2 monedes de 20 cèntims
  • 1 moneda de 50 cèntims
  • 2 monedes de 5 cèntims

En tindrà prou per a comprar el croissant?   

Problema 5: En una botiga hi ha 215 caixes. A cada caixa hi ha 5 motxilles per a l’Escola Maria Auxiliadora de Terrassa. Quantes motxilles hi ha en total?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *