Dia 9 # joemquedoacasa – LLENGUA i ENGLISH

Bon dia! Com ha anat el cap de setmana!!???

Primer de tot, us vull comentar que he afegit una pàgina en el bloc que està plena d’enllaços interessants per ampliar i reforçar algunes assignatures. No us avorrireu!

Comencem! Us proposo per avui un parell d’activitats de LLENGUA: una de lectura i una d’expressió oral.

1- Es tracta de fer uns tests d’eficàcia lectora que us premetrà exercitar la lectura i us avaluarà el nombre de paraules per minut que heu aconseguit. Hi ha sis lectures de diferents nivells. Podeu realitzar-los tots en diferents moments i practicar per a millorar aquesta eficàcia. Pot ser una bona eina per fer setmanalment els tests.
En cas de no tenir ordinador i no poder fer el test, hi ha l’opció de llegir qualsevol llibre que tinguis i cronometrar-te tu mateix/a en un minut quantes paraules llegeixes. Fes-ho tant en català com en castellà. I per ser el més realista possible fes-ho 3 o 4 vegades i llavors calcula’t la mitjana (recordes com es feia la mitjana? Segur que sí, suma total dividida per les vegades realitzades).

eficàcia lectora

2- Com sempre diem, saber parlar bé en públic és el més important. De fet, l’expressió oral és la manera més utilitzada que tenim les persones per comunicar-nos. I com a la nostra escola això ho tenim molt clar i, contínuament, treballem i practiquem presentacions orals, us proposo el següent:

Prepareu una presentació sobre com és un dia a la vostra vida actualment. Què feu? Quines rutines heu establert? Què és el que més us agrada d’aquesta “nova vida”? Què trobeu més a faltar? Què creieu que estem aprenent les persones amb aquesta situació que estem vivint? Què opineu de les mesures que estan duent a terme els polítics? Què canviarieu vosaltres?…
Caldrà, si podeu, gravar la presentació amb el mòbil i enviar-me-la per mail.

Requisits:
– Duració aproximada de 5′
– No oblidar de presentar-se, acomiadar-se, justificar si és necessari una opinió, veu clara, missatge ordenat i coherent.
– Primer fer el brainstorming, un esquema de les idees, ordenar-les, fer un esborrany escrit,practicar per ajustar-se al temps, comprovar que s’entén,…
Evidentment, no és una feina ràpida ni fàcil de fer ben feta, així que no correu i treballeu-la bé abans d’enviar-la. Prefereixo una presentació que m’arribi d’aquí tres dies i tingui qualitat a rebre-la demà i sigui millorable. Som-hi!

ENGLISH
Alguns i algunes m’heu fet arribarles vostres redaccions d’anglès sobre la vostra daily routine. M’han semblat molt bé. La feina d’avui, és semblant a la de l’altre dia però avui ens centrarem en el PRESENT CONTINUOUS.
Us posaré unes imatges i heu de fer la descripció de les fotos. Recordeu que utilitzarem el P. Continuous perquè descrivim una acció que passa en aquest moment.
Now, right now, at this moment… Són expressions que podem fer servir per aquesta redacció.
Recordeu en fer frases curtes. Utilitzeu el There is / There are (hi ha)  i també les preposicions de lloc ON/IN/UNDER/NEXT TO/BETWEEN/BEHIND…
Podeu buscar en el traductor alguns verbs o vocabulari en el cas que no sapigueu com es diuen.
Fixeu-vos en la imatge només, això dels noms no en feu cas.
PICTURE 1
Resultat d'imatges per a "listening flyers"
PICTURE 2
Resultat d'imatges per a "listening flyers"
Recordeu que qui estigui interessat/da em pot passar les seves descripcions per mail i jo se les puc corregir!
Good luck!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *