Què divertit aquest tambor casolà!!!
octubre 2025 dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg. « gen. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 Blogroll
Què divertit aquest tambor casolà!!!
Aquí us deixo uns quants vídeos per cantar sobre SANT JORDI
Et poso uns vídeos on explica alguns instruments senzills per fer a casa:
S’acosta Sant Jordi i haureu de recitar un poema.
Sabeu que les cançons són poemes?
Dons sí. Aquí us deixo una cançó amb lletra de la gran poetessa catalana JOANA RASPALL.
Your tribe speaks English
En aquesta peça Vivaldi va voler representar la imatge d’un dia d’hivern vist desde la seva finestra assegut davant la llar de foc.
Es poden distingir 3 plans sonors:
1- més agut una melodia tranquila de violí que transmet pau i relaxació
2- al mig un acompanyament de puscació que pot transmetre la idea de la neu caient
3- més greu un baix continu que pot representar la llar de foc.
Un cop hem distingit els 3 plans sonsors intentarem seguir amb moviment lliure cada un per separat i després intentar sentir-los a l’hora.
Després ho farem amb tot el cos: amb les cames una mica separades farem una canvis de pes d’un peu a l’altre seguint el ritme melòdic. I finalment afegirem desplaçament lliure per l’espai seguint el ritme amb els peus. A mesura que anem escoltant el tema, l’anem interioritzant, recordant, i ens serà cada cop més fàcil seguir unes quantes passes del ritme.
Proposem l’audició del Rondino de Telemann en 3 fases:
PRIMERA ESCOLTA: DESCOBRIM
Tots asseguts en un gran cercle a terra, on tinguin bona visibilitat per copiar-vos. Posem la música i iniciem els moviments que fem a cada part:
A – Portem la pulsació a les cuixes.
B – Dibuixem un 8 o un símbol d’infinit al terra
C – Fem caminar els dits per damunt dels braços
D – Aixequem braços i mans i els movem d’un costat a l’altre
SEGONA ESCOLTA: CONEIXEM
Ara que ja coneixem la música, els repartim mocadors i els demanem que es busquin un espai de l’aula on poder moure’s sense molestar-se entre ells. Com que ja hem escoltat la música els diem que mirarem de transportar els moviments que hem fet als mocadors
A – Marquem la pulsació amb el mocador (amunt i avall)
B – Dibuixem un 8 o un símbol d’infinit al terra
C – Fem caminar el mocador pels braços o altres parts del cos
D – Aixequem braços i mans i fem volar el mocador d’un costat a l’altre
TERCERA ESCOLTA: EXPERIMENTEM
En aquesta audició els posem per parelles, i els deixem uns minuts perquè crein els moviments que hem treballat, però sempre en parella (sigui agafats de les mans, treballant en mirall, amb mocadors, o sense, etc..). Posem la música perquè puguin practicar-ho.
Què en saps dels instruments de vent?
Fes la següent activitat per posar-te a proba.
proba aquesta aplicació i podras gravar la teva veu 3 o quatre cops a cànon si vols.
aquí et deixo un exemple:
Quan la nit ens volta
Ens volta ,ens volta
Quan totes les coses
No fan soroll
Quan les parpelles
Es tanquen es tanquen
Com una rosa
Al mimbar el sol
Mira quin moment
Mira quin moment
Com tot diu dolçament
Bona nit,bona nit
Bona nit