PROJECTE GIROBÒTICA

Els i les alumnes de C. Mitjà i C. Superior han participat al projecte Girobòtica, projecte de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Girona i el Departament d’Educació adreçat a nens i nenes d’educació primària de les escoles de les comarques gironines que promou el treball en equip, la innovació, la creativitat i l’emprenedoria, així com la curiositat i l’interès per la ciència i la tecnologia. El tema de la convocatòria 20-21 era la Salut.

Alumnes de C.Superior
Alumnes de C.Mitjà

ECO-COMPETENTS

El nostre centre s’ha adherit al nou programa ambiental ECO-COMPETENTS del Consell Comarcal de l’Alt Empordà. El programa és una evolució de l’anterior programa Re-paper, incorporant més activitats i serveis amb l’objectiu de donar un ventall d’eines als docents per a realitzar projectes escolars relacionats amb les competències bàsiques i a l’entorn dels serveis públics. També ofereix propostes pedagògiques que acosten l’administració local a l’àmbit escolar i fomenta la participació de la comunitat educativa en les decisions i projectes que afecten l’entorn del municipi.

PREINSCRIPCIÓ 2021-2022

INFORMACIÓ SOBRE LA PREINSCRIPCIÓ:

• Les sol·licituds de preinscripció seran en format telemàtic. Ateses les circumstàncies extraordinàries per la Covid-19, es podrà fer en format presencial només amb cita prèvia. Caldrà trucar a l’escola 972 54 65 85
  • Període de presentació de la sol·licitud de preinscripció: del 15 al 24 de març de 2021.
  • Un cop omplerta la sol·licitud telemàtica caldrà enviar al correu de l’escola (b7000937@xtec.cat):
    • El resguard de la sol·licitud.
    • La documentació necessària  (podem fer fotocòpies, si cal):
      • DNI del pare, la mare o el tutor de l’alumne/a.
      • Llibre de família o altres documents relatius a la filiació.
    • Un cop hàgiu enviat la documentació al centre , us enviarem un correu conforme hem rebut la vostra sol·licitud.
    • Web on podeu trobar més informació sobre la preinscripció: https://preinscripcio.gencat.cat/ca/inici

DIA MUNDIAL DE L’AIGUA

El Día Mundial del Agua se celebra el 22 de març a les escoles amb l’objectiu de conscienciar els infants  de la importància de cuidar  l’aigua per a la vida dels éssers humans i les diferents espècies; de comprendre la problemàtica de milions de persones que no tenen accés al subministrament d’aigua potable i de les malalties que això suposa. Un dia per a reivindicar l’aigua com un dret universal.

AUTORS/ES A LES AULES: CESK FREIXAS

El/les alumnes de l’escola han pogut participar del programa AUTORS A LES AULES de la mà de l’escriptor i cantautor Cesk Freixas. Forma part d’un projecte de foment de la lectura, promoció i difusió de la literatura que permet apropar l’alumnat al fet literari, millorar la comprensió lectora i el coneixement de la llengua. Autors a les Aules els ha permès entrar en contacte directe amb un poeta, cantautor i escriptor català ; fer-li una extensa i profunda entrevista; establir-hi un diàleg al voltant dels seus llibres, les seves cançons, els seus vuit treballs discogràfics i d’altres temes relacionats amb el fet literari i artístic. També personals. Un agraïment molt gran a Cesk Freixas per la seva visita, amabilitat, cordialitat i, sobretot, pel concert en petit format que ens va oferir i que vam poder gaudir en el nostre entorn tan privilegiat.

EL GALLINER ESCOLAR

Després de fer unes petites reformes al galliner de l’escola, ja tornem a tenir les gallines!  Ara hem augmentat una mica la família amb dos pollets.  Recordem que aquest petit projecte es pot dur a terme amb la col·laboració de l’AMPA ja que és qui se’n fa càrrec durant els dies no-lectius. I  que els nens i les nenes de l’escola, des de P3 fins a 6è, comparteixen el galliner de forma molt natural, col·laboren activament i amb il·lusió les tasques agrícoles que comporta tenir aviram: posar aigua a les bevedores, blat de moro a la menjadora, restes de menjar (verdures, pa sec…), cargolines que agafen de l’hort escolar,…; posar palla a la ponedora; recollir els ous i portar-los a la nevera per a repartir-los cada divendres; netejar i passar el rasclet un cop a la setmana.

Les nostres experiències, totes recollides al bloc!!!