Congrés de ciències

El dijous passat, vint-i-dos de maig, vam a la U.P.C (Universitat Politècnica de Catalunya).Vam participar els nens i nenes de segon al 9è Congrés de Ciències. Vam explicar el tema ‘’Les plantes i l’ hivernacle’’. En principi estàvem nerviosos però desprès se’ns van passar els nervis i ens ho vam passar molt bé. Avui ens hem sortit per la televisió !

IMG_3070Cliqueu a la foto per veure totes les fotos

En aquest enllaç´podeu veure més fotos que es van fer al congrés fotos i també podeu veure el video de sota

A CASA QUI FA QUÈ

IMG_2485

Amb motiu de la diada de la Dona Treballadora els nens i les nenes de cicle inicial hem fet el taller “ A casa qui fa què”. Amb un conte i jocs ens han fet reflexionar i adonar-nos de que si a casa tots hi col•laborem a les tasques domèstiques més temps tindrem per realitzar aquelles activitats que tant ens agraden de fer amb el pare i la mare i que sovint no en fem.

LES CIÈNCIES A INICIAL

IMG_1632
Aquest curs continuem treballant i gaudint de les ciències d’una manera experimental. Sovint fem observacions i experiments que ens fan més entenedors tots els temes que treballem. Hem treballat la mosca de la fruita, els canvis en la natura i en el món físic, les plantes i encara ens queden altres temes per fer abans de que acabi el curs.
Com ja és costum en els darrers anys, els nens i nenes de segon al mes de maig també participarem en el congrés de ciències que tindrà lloc a l’UPC de Vilanova. Aquest any ho farem amb el tema LES PLANTES I L’ HIVERNACLE. Ja us informarem més endavant.

JOCS DE RELAXACIÓ

El dia 5 de desembre els alumnes de 2on vam fer un taller de relaxació a l’escola. Va venir una monitora a portar-lo a terme, tot ensenyant-nos diferents tècniques per aplicar en un moment determinat, partint de jocs i contes que ens poden ajudar a conèixer els nostres sentiments i estats

Ho aconseguirem de veritat???  Aquell dia ho vam aconseguir!!!

d’ànims. Ho aIMG_1633 IMG_1626 IMG_1638conseguirem de veritat??? Aquell dia ho vam aconseguir!!!

“PER UN INSTANT” AUDITORI EDUARD TOLDRÀ

El dia 28 de novembre vam anar els nens i nenes de Cicle Inicial a l’Auditori de la nostra ciutat a veure la representació de l’obra musical “Per un instant” on en Jordi, en Toni i en Claudi ens van mostrar els seus records, els seus somnis, les seves dèries i, sobretot, les seves cançons. Tots junts vam gaudir una estona d’aquest espectacle en un altre entorn.

IMG_1611   IMG_1614

Castanyada

halloween 002

Els nens i nenes de 2n han celebrat Halloween en l’hora d ‘anglès fent una activitat típica: Tick or Treat.

S’ho van passar molt bé i van recollir molt caramels. Van passar per totes les classes i van recitar un poema en anglès.

Setmana cultural

Aquest any el tema es va centrar en el treball cooperatiu. Tots els/les alumnes del cicle inicial  vam fer grups heterogenis de treball per portar a terme diferents tallers i/o activitats que havíem de solventar-les fent cooperació tots plegats.

Per veure més fotos click a la imatge

Taller de Paper Reciclat

Si voleu saber què podeu fer amb els papers utilitzats, pregunteu als/ les nens/es de Segon que us expliquin que van fer ells amb els papers de classe en aquest taller. Va ser una cosa curiosa i molt entretinguda.

Click a la imatge per veure moltes fotos

Audició a l’ Auditori

Els nens i les nenes de Primer i de Segon hem tornat  a l’ Auditori de la nostra ciutat. Avui hem sigut espectadors de l’audició “Sons de la Mediterrània”. Els intèrprets ens han fet gaudir d’ una estona molt agradable. Quina comoditat! Què bé que ho veiem i ho escoltàvem.

Visita a la Biblioteca Joan Oliva

Tot el cicle hem anat a la Biblioteca on viu la Ratoliva. Hem passat una bona estona. Després de que ens van explicar moltes coses sobre como funciona una biblioteca, hem pogut llegir i mirar molts contes.

Per veure fotos click a la imatge

Dijous Gras

Ja ha arribat el Carnaval!!Els /les nens/es del cicle ens preparem pel primer acte : Xatonada i Merengada.

Els grups de Primer hem elaborat el Xató de Vilanova i els de Segon la Merenga. Quins cuiners que som!. Tot plegat estava per llepar-se els dits.

Click per veure més fotos

Taller d’ Educació Viària

Els /les nens/es de Segon han rebut la visita dels  policies locals. Després d’ una petita explicació de les normes viàries han pogut realitzar uns exercicis pràctics a la classe. Què divertit !

Click a la imatge per veure fotos

Festa de Nadal

Aquest any la festa a la  descobrim com celebren el Nadal i l’arribada del nou any a diferents països del mon.

És molt interessant!

Click a la imatge per veure més fotos

Cantada de Nadales

Aquest any la Cantada  ha estat sonada. Hem anat a l’ Auditori Eduard Toldrà a cantar les nadales que a les classes de música hem estat assajant.

Com que tot ha anat tan bé, esperem tornar l’ any vinent.

Click a la imatge per veure més fotos

Ania la Veterinària

Avui ha vingut a veure’ns Ania la veterinària i ens ha explicat uns contes molt divertits

Clik aquí per veure més fotos

Dia de la NO violència de gènere

En aquesta jornada, després de veure un vídeo sobre la vida diària d’una família de ratolins, hem reflexionat sobre el paper de cadascun dels membres de la família per a que el dia a dia no sigui feixuc per ningú. Hem aprés que entre tots tot és molt més fàcil i que no hi ha tasques diferents per homes i dones.

Després hem escrit frases del que no ens agrada relacionat amb el tema d’ avui i hem anat tots els alumnes de l’escola a enterrar-les  al pati per a que no tornin a succeir mai més.

Per veure més fotos click a la imatge

Jocs d’ arreu del món

Què divertit!. Hem passat el matí al Pavelló Poliesportiu del Garraf compartint amb altres escoles de Vilanova jocs tradicionals d’altres cultures, on ens hem adonat que per passar-ho bé no es necessita disposar de molt material ni de grans muntatges. El més important és participar i no pas guanyar.