Moviment i tebeos

Ho reconec, alguns tenim les nostres debilitats i les meves són moltes i variades… Una d’elles: els tebeos.

Fa un any escrivia un article al bloc de docents i professionals en el qual recomanava la lectura d’un llibre: «Entender el cómic» de Scott McCloud (Editorial Astiberri). Una d’aquelles petites meravelles que de tant en tant es publiquen. En particular recomanava el capítol dedicat al color (tema central del curs passat a Cinema en Curs) i penjava un pdf amb les pàgines escanejades… crec que poques persones vau fer-li un cop d’ull a aquest arxiu…

Malgrat tot, aquest any reincideixo amb el capítol dedicat al moviment. Suposo que aquest és el si dels creients: fer-se pesats!

Una ajuda sobre el moviment de càmera

Hi ha un llibret de TEXT (Enciclopèdia Catalana) de Xavier Juncosa i Joaquim Romaguera que es va editar el 1997 per a crèdit variable a l’ESO i que explica el més bàsic del cinema. He pensat  que era interessant penjar tres planes que fan referència al moviment de càmera de cara als alumnes.

Jordi Juan (Els Xiprers)

Blocdecinema

Hola altra vegada,

Al nostre centre hem iniciat un bloc on poder fer articles sobre pel.lícules o d’altres produccions audiovisuals que ens puguin servir per a treballar temes concrets a l’aula. De moment estem en fase de proves. Ja veurem si funciona i s’amplia.

Montserrat Planella i Serra. IES Castell d’Estela d’Amer

Bloc del nostre centre

Hola, sóc la Montserrat de l’IES Castell d’Estela
Com ja deveu anar seguint, els blocs es van omplint cada setmana més.

Seguint una mica el que vam fer el curs passat, el bloc del nostre centre no només ens serveix per publicar els resultats sinó que també és una mica un calaix on anem posant material utilitzat, enllaços o d’altra mena de recursos o resultats del que anem fent. També es fa servir per a deixar clares les tasques que els alumnes han de fer en el bloc. Així podeu veure que hi ha un Tauler de tasques amb instruccions precises de com editar el bloc i del que s’ha de fer d’una setmana a l’altra, sempre en relació amb el bloc.

A l’inici costa que els alumnes s’acostumin a utilitzar el bloc però em penso que ho anem aconseguint.

A part d’això anirem tenint un racó en anglès perquè de tant en tant fem una mica de AICLE o CLIL per a integrar aquesta llengua a l’àrea.

Si us serveix d’alguna cosa vosaltres mateixos. http://blocs.xtec.cat/cinemaencursamer0910/

Seminari sobre Fernand Deligny al MACBA

El MACBA organitza un cicle de cinema i un seminari sobre Fernand Deligny que pot interessar a l’equip de Cinema en Curs. Podeu consultar-ho en aquest enllaç:

Fernand Deligny, pedagog, educador de renom i també cineasta i poeta, va dedicar una bona part de la seva vida al treball amb nens autistes.

Va ajudar a Truffaut a escriure el guió dels “400 cops” i més tard el de “l’Enfant sauvage”.

Les seves teories sobre el cinema i la imatge són úniques i apassionants perquè es basen en les seves experiències com a educador (molt admirades pel filòsof Gilles Deleuze).

No sé si el seminari valdrà la pena perquè no conec els ponents. En qualsevol cas, per si us interessa, crec que és gratuït i que l’entrada a les projeccions de les pel·lícules costa 2€.

Fins aviat!

Antonio (intervenant de l’IES Les Corts)

Després de la formació al Collell

En breu podreu veure les pràctiques realitzades al Montestir del Collell els dies 2 i 3 d’octubre a l’apartat “Formació pràctica”.

A l’espera que es posi en marxa el bloc d’aquest any, podeu seguir els materials i comentaris publicats al bloc dels docents i intervenants del curs 2008-2009, dedicat al color.