Film final
Ja podeu veure el nostre film a l’apartat “Films finals” del nostre bloc!
Ja tenim penjat els dos curts de la presentació d’un personatge amb el mateix punt de vista.
Només cal que mireu la pàgina Pràctica central
Miquel Àngel
Aquest és un dels guions que estàvem treballant i l’hem descartat.
Faltava encara elaborar els trajectes. Però ens ha fet gràcia publicar-lo.
En el guió, s’hi creuen personatges distints fets per nosaltres. El guió l’hem fet l’Issa, la Cristina, el Sergi i la Lorena. La Lorena l’ha transcrit i ha fet els diàlegs. El Miquel Àngel l’ha supervisat.
Bé, esperem que us agradi.
Hola. Ja podeu veure els minuts Lumière que vam filmar l’altre dia. Estan tots penjats a la pàgina “Minuts Lumière”. Esperem que us agradin.
Bones…segurament sóc l’últim em presentar-me en aquest treball, prò el problema no era el temps de dedicació sinó com treballar amb el tema de carrers, potser no he estat inspirat després de tantes i d’intentar-ho en diversos punts de bcn, però per fi avui crec que m’he vist més a gust amb la meva càmera “sencilla i simple” per bcn.
La veritat es que n’he fet centenar de fotografies i no se quines són les adequades per enviarte, així que aquí tens les que més m’agraden a mi…
Amb aquest seguit de fotografies vaig intentar plasmar el pas del temps a través de tres generacions de dones de la meva família:la meva cusina petita, la meva tieta i la meva àvia. He intentat una seqüència simètrica (mig rostre, mans, peus, mans, mig rostre) que doni una idea de cicle, com la vida. El pas del temps és suggerit per la llum, de blanca a vermella (filtre).
He tingut un problema a l’hora d’introduir les fotografies, queden massa grans. Si pots diga’m com les puc reduir.
Desprès de seleccionar 4 espais diferents per la zona comercial de Barcelona vaig veure les fotografies escollides i vaig decidir crear un carrer a partir de diferents parts de les fotografies escollides, en el muntatge he modificat les corbes de color y l’angle de les imatges per fer les coincidir.
I la composició:
En aquestes sis fotos surten diferents carrers de Barcelona.
He fet aquestes fotos perquè volia plasmar la imatge d’una tarda/nit d’hivern, amb els ciutadans fent les seves compres nadalenques, i la il·luminació de les llums de Nadal.
He intentat fer l’efecte de moviment de les persones per mostrar l’enrenou que hi havia en els carrers.
havia pensat en fer la fotografía d’una avia( amb la llum adekuada, k entri per la finestra, pero més haviat fosca) i k la avia estigui agafant a una nina. es una manera de explikar varies coses.. una, la maternitat (de kuan ets madura) , per la postura en la k estarà (simulant k està agafant un nen) un altre per la contraposició del fet k estigui amb una nina(objecte infantil) i ella estigui al “final” de la seva vida.
tamb havia pensat en fer un avi mirant cap a terra i un nen o jove mirant cap a dalt però m’han dit que està molt explotat… per tant re…
b…ja vorem aveure k surt
Quan a classe ens van explicar que tindriem que fer un minut Lumière, que tindriem que anar pensant un tema a desenvolupar, ens van vindre a la ment moltes idees, però moltes d’ellesestaven repetides per altre gent i d’altres que no es podien realitzar per el tipus de grabació que representa grabar com els germans Lumière.
De els diferents temas sorggits, com el mercat ( tot el montatge que fan el divendres per obrir i montar les paradetes, les estructures metàl·liques i la gent després del proccès de montatge, comprant tot tipus de productes que es poden trobar en el mercat de Bellvitge), també sobre la cantina del nostre institut, buida en hores de classe i grabar l’instant precís de quan tots els devoradors d’entrepans i patates fregides, entran al bar en busca de la seva dossi de marranades.
Finalment, se’ns va ocórrer la idea de que la nostra grabació tingués a veure amb la creació d’un minut Lumière. Com es d’esperar, a nosaltres mateixes no ens podiem grabar, però si a algun company, en el nostre cas companyes.La idea és la següent: Grabar a les nostres companyes, mentres preparen la càmara, l’enquadrament,etc.. i intentar arribar en la nostra grabació a l’inici del seu minut Lumière, després de veure tot el treball que comporta.
El nostre final acabarà, just quan elles donguin l’ordre de grabar i fer cinc cèntims del que serà el seu minut Lumière.
Karla i Georgina
Laura y Sarah
1. Descriu allò que et proposes amb aquest Minut: per què en aquest lloc? amb quina intenció d’enquadrament? quin resultat plàstic? quines dinàmiques de moviment desitges que es produeixin? etc.
La nostra proposta és grabar el minut lumier al metro. Hem escollit aquest lloc perquè hi ha molt de moviment i diversitat de persones.És un lloc on gairebé visitem una vegada al dia. Amb l’intenció d’encuadrar solament les finestres del metro i les cares de la gent mentre viatgen.
Primer uns breus segons avans de que passi el metro,després les finestres,i quan ja ha passat,pasará en un segon plà l’altre metro direcció contraria.
2. Creus que és de l’estil dels minuts Lumière analitzats a classe? Va més enllà? És una còpia? Aporta res nou? Compara-ho.
La diferència és que afegirem só i color.Creiem que no aporta gaire nou pero es un altre punt de vista.
3. Si li haguessis de posar un títol al teu Minut, quin seria?
divergencies
4.- En quin lloc filmareu. (Sortida del metro, arribada del tren…)
Metro,al principi de l’andana.
5. Quin horari seria el més adient ? Per la llum, quantitat de gent, sortida d’escoles, horari de trens i metros …..etc. ( De 13h. a 17h .)
Per motius externs serà sobre les 3 de la tarda.
6. Foto del lloc
aquesta setmana la penjem
Vull representar en les fotos, el procès del canv d’un nadò abans de neixer, fins que arriba a l’adolescència. Per exemple: tinc pensat fer entre 4 i 5 fotos a una dona embarassada de costat perque es vegi la seva panxa, després un nadò, un nen de 7 a 8 anys, una noia de 12 a 14 anys i per ultim una naio de entre 16 a 18 anys.
ja posaré les fotos.
He escollit aquest títol (raconets plens d’història) ja que crec que dóna referència a les meves imatges.
Antigüedades.
La primera composició són carrers antics i a més a més ens mostra un cartell en castellà que reflexa una etapa d’història per Barcelona.
Sensació de soletat.
Plaça Sant Felip Neri.
La segona composició és l’entrada a la plaça “Sant Felip Neri”. Hi han dos teories sobre els forats i la demacració que presenten les seves parets, una d’elles és que va caure una bomba a una casa del costat i va deixar tot el rastre de la metralla al colpejar contra elles, i l’altre és l’afusellament durant la guerra civil, ja que és el lloc perfecte, amagat de tothom, per cometre aquesta barbàrie.
Potser tancant els ulls encara podriem escoltar les veus i els crits que ha viscut aquesta plaça.
Marieta.
La meva idea principal es centraria en les mans, perquè crec que diuen molt d’una persona.
Vull contrastar unes mans velles, que han viscut molt, que estan plenes d’històries, amb unes mans joves, de nens de 10 anys o així, que encara no han viscut gaire i poden aprendre molt de les persones grans.
Ja posare les fotos.
1. Descriu allò que et proposes amb aquest Minut: per què en aquest lloc? amb quina intenció d’enquadrament? quin resultat plàstic? quines dinàmiques de moviment desitges que es produeixin? etc.
Les diferents actituds de la gent tot just havent sortit del metro mentres estàn pujant les escales mecàniques. Es un lloc en un moment de molta afluència de persones (relacionat l’espai amb el temps)
2. Creus que és de l’estil dels minuts Lumière analitzats a classe? Va més enllà? És una còpia? Aporta res nou? Compara-ho.
Similitud: apareièixen d’un moment mort a passar a una multitud de gent a la vegada, que penetra desdel cantó esquerre és exemple amb els minuts lumièr anteriors, una possible visió als minuts lumièrs vists anteriorment, en el cas del baixell que s’introduiex desde el cantó esquerre i tal com apareix el minut del caballs…
3. Si li haguessis de posar un títol al teu Minut, quin seria?
1 minut d’acsendencia.
4.- En quin lloc filmareu. (Sortida del metro, arribada del tren…)
En unes escales mecàniques, tot just al moment de màxima afluència de gent, a causa de l’arribada del metro.
5. Quin horari seria el més adient ? Per la llum, quantitat de gent, sortida d’escoles, horari de trens i metros …..etc. ( De 13h. a 17h .)
Entre les 14-15 H. Perquè és el moment en que hi ha les hores punta per poder agafar el moment en que la gent surt del treball.
6. Foto del lloc
Tenim la foto però en aquest moment no serà possible enviar-te-la per problemes de USB… t’ enviarem la fotografia a part. La fotografia és de les escales mecàniques interiors del metro.
Alí i Oriol.
1. Descriu allò que et proposes amb aquest Minut: per què en aquest lloc? amb quina intenció d’enquadrament? quin resultat plàstic? quines dinàmiques de moviment desitges que es produeixin? etc.
El nostre minut Lumière tracta sobre la sortida dels alumnes de l’institut IES Bellvitge a les 14h, quan surten per anar a dinar. Volem que es vegi el caminar dels nois i noies de l’institut, volem que es vegi molt moviment de gent quan surten alegres.
2. Creus que és de l’estil dels minuts Lumière analitzats a classe? Va més enllà? És una còpia? Aporta res nou? Compara-ho.
Ens hem inspirat en el minut de “la sortida de la fàbrica” però ho farem des d’una altre perspectiva més atractiva, des d’un racó on es veuran els alumnes d’esquenes i caminant per la rampa.
3. Si li haguessis de posar un títol al teu Minut, quin seria?
Sortida de l’escola
4.- En quin lloc filmareu. (Sortida del metro, arribada del tren…)
La sortida de l’institut
5. Quin horari seria el més adient ? Per la llum, quantitat de gent, sortida d’escoles, horari de trens i metros …..etc. ( De 13h. a 17h .)
A les 14h perquè és quan els nens de l’institut surten per anar a dinar a les seves cases.
6. Foto del lloc.
no la tenim aquí, te l’enviarem en breu.
Podria pendre imatges de tot el moviment de masses de consumidors que creen les rebaixes postnadalenques. Segurament la localitzacio es trobara pel centre de Barcelona. Habia pensat fer fotos sobre de les 17:00 fins a les 21:00. Penso colcar la camara en llocs elevats, amb un temps d’exposició llarg perque prengui tota l’estela que deixa la gent en el moviment frenetic d’un dia de rebaixes.
1. Descriu allò que et proposes amb aquest Minut: per què en aquest lloc? amb quina intenció d’enquadrament? quin resultat plàstic? quines dinàmiques de moviment desitges que es produeixin? etc.
Primer de tot, el nostre Minut Lumière tindrà lloc en el moment en que es possen en moviment una sèrie de cotxes aturats davant d’un semàfor d’una carretera de Bellvitge.
Hem decidit agafar aquest lloc perquè és una carretera bastant transitada.
Hem agafat un enquadrament on es veuen els cotxes al costat de la càmera, amb el semàfor davant posant-se en verd. I de fons, la carretera amb arbres pels dos costats, així conseguim un fons colorit.
Volem que es vegi la rapidessa dels cotxes alhora d’arrancar, quan es posa el semàfor en verd dirigint-se carretera endavant.
Volem un contrast de colors: el color dels cotxes destacat pel gris asfalt i pel fons verd.
2. Creus que és de l’estil dels minuts Lumière analitzats a classe? Va més enllà? És una còpia? Aporta res nou? Compara-ho.
Creiem que potser se’n dona un aire, però que no és igual que els minuts d’ells, principalment perquè abans no hi havia els cotxes que hi ha actualment, ni semàfors.
3. Si li haguessis de posar un títol al teu Minut, quin seria?
Ja hem decidit agafar el títol: Llum Verda!, perquè és el color del semàfor que indica que els cotxes es poden possar en moviment. A més, hem posat exclamació perquè els conductors s’alegren quan es possa verd.
4.- En quin lloc filmareu. (Sortida del metro, arribada del tren…)
Al costat d’una carretera que hi ha davant d’un mercat.
5. Quin horari seria el més adient ? Per la llum, quantitat de gent, sortida d’escoles, horari de trens i metros …..etc. ( De 13h. a 17h .)
El nostre horari més adient és de 16:00-17:30, perquè es quan hi ha més activitat d’automòbils, ja que es quan els treballadors tornen a casa.
6. Foto del lloc.
Fitxa Minut Lumière.
1. Descriu allò que et proposes amb aquest Minut: per què en aquest lloc? amb quina intenció d’enquadrament? quines dinàmiques de moviment desitges que es produeixin?
Hem escollit el mercat de Bellvitge, ja que hi ha molt de moviment i molta vitalitat. Volem agafar l’enquadrament d’una parada de fruita, on es vegi el moviment del treballador, del comprador i del producte.
Quin resultat plàstic?
Quantitat gran del color i el dinamisme entre la gent del mercat i la parada de fruita.
2. Creus que és de l’estil dels minuts Lumière analitzats a classe? Va més enllà? És una còpia? Aporta res nou? Compara-ho?
S’assembla en que és una gravació improvisada i quotidiana però té color i vitalitat.
3. Si li haguessis de posar un títol al teu Minut, quin seria?
Fruites d’hora punta.
4.- En quin lloc filmareu. (Sortida del metro, arribada del tren…)
La parada de fruites del mercat de Bellvitge.
5. Quin horari seria el més adient ? Per la llum, quantitat de gent, sortida d’escoles, horari de trens i metros …..etc. ( De 13h. a 17h .)
13:00h -> Hora punta del mercat.
Hem demanat permís a la propietària de la fruiteria per poder fer la filmació.
6. Foto del lloc.
Marina i Maria.
Hem escollit genereacions en la classe passada, ja que havia sortit animals i a la meitat de la classe no ens semblava bé.
Té molt més de suc generacions, ja que si no ets fotògraf professional, fer fotografies a animals pot arribar a ser molt complicat, a més a més de que no tothom dispossa d’animals propis per fotografiar, ni d’altres.
sembla interessant…
No ficarem punts de vista ni com farem les fotografies,perquè això serà al moment.
Per cert som Karla i Georgina, així que la pràtica és de les 2, cadascuna ha fet un pàrraf !
Hem pensat que seria interessant que els grupets dels Minuts, demà, aprofitant la localització, també féssiu un petit text sobre el seu minut. Com a una fitxa.
D’aquesta manera, la podeu penjar al blog del projecte fotogràfic i podem fer un seguiment d’allò que filmarem.
Per descomptat que també els servirà d’eina de reflexió. Crec que seria idoni que fet el Minut, anotéssiu qualque cosa sobre si s’han acomplert o no les seves expectatives. Tant la fitxa d’inici, com les notes finals, com el propi Minut, es pot, després, penjar al blog
general..
1. Descriu allò que et proposes amb aquest Minut: per què en aquest lloc? amb quina intenció d’enquadrament? quin resultat plàstic? quines dinàmiques de moviment desitges que es produeixin? etc.
2. Creus que és de l’estil dels minuts Lumière analitzats a classe? Va més enllà? És una còpia? Aporta res nou? Compara-ho.
3. Si li haguessis de posar un títol al teu Minut, quin seria?
4.- En quin lloc filmareu. (Sortida del metro, arribada del tren…)
5. Quin horari seria el més adient ? Per la llum, quantitat de gent, sortida d’escoles, horari de trens i metros …..etc. ( De 13h. a 17h .)
6. Foto del lloc.
A partir d’ara tots tindreu un usuari propi per entrar al bloc. Així es convertirà en una eina d’intercanvi amb el Miquel Àngel, el Carlos i la Maite. Si voleu escriure algun missatge recordeu que heu d’entrar fent clic a la icona que hi ha a la dreta del títol del bloc ().
Observareu que a l’escriure un missatge surt una panell a la dreta anomenat Categories. Escolliu l’adient: Projecte fotogràfic o Minuts Lumière.
Recordeu que s’ha d’escriure amb correcció i eviteu fer abreviacions o faltes d’ortografia.
El dimarts dia 20 de novembre vam fer la segona sessió. Hem entrat en contacte amb la càmera. El Miquel Àngel ens ha explicat com treballar en equip, com tenir cura del material, muntar la càmera i conneixer les seves parts
Després vam començar a fer petites pràctiques per conèixer el seu funcionament:
Vam gravar petits plans i de seguida vam continuar amb el só on vam fer petites proves per comprovar la direccionalitat del micròfon extern.
Les dues hores vam passar volant i els participants encantats de la vida.
Escoltant amb atenció | Molt bé aquest enquadrament |
Cal ajustar bé la càmera al trípode |
Enfoquem això una mica millor |
Diguem que veus? | Se’m sent bé? |
Avui és el primer dia. I hem iniciat la sessió amb diverses preguntes: és, el cinema, un art? i, tot el cinema és art?. La resposta ens ha permès situar quina mena d’històries intentarem que es narrin en el nostre taller i amb quina mena de temes ens proposem treballar. La conversa ha estat fluida i dinàmica.
Després hem fet un petit viatge per altres formes de l’àudivisual, les no narratives, les que quedaran al marge del nostre taller. Ha servit només per saber que existeixen i són possibles com a formes d’experimentació i creació. Hem vist dues videocreacions d’un projecte nomenat The Big Idea, un inquietant videoart de Daniel Askill i, finalment, un videoclip de Michel Gondry, veritable exercici de creador. Tot plegat ens ha permès parlar de què ens diuen les imatges, des d’on i com ens parlen. Hem començat a reflexionar.
Ja en la part final de la sessió, s’han introduït les pràctiques. I hem vist un trosset d’una pel·lícula titulada Buffalo ’66 de Vincent Gallo, una pel·lícula petita i segurament defectuosa, però feta amb el coratje i la bellesa de qui explica una història molt des de dins.
Hem introduït la idea que el taller és un camí d’aprenentatge i que no importen tant els finals com l’experimentació en comú.
A classe de francés, els alumnes veuran La haine, de Mathieu Kassovitz, una pel·lícula que obliga a reflexionar sobre la violència entre els joves i que converteix en atractiu material visual un barri de característiques semblants a Bellvitge.