[kml_flashembed movie="http://www.anth.ucsb.edu/projects/hbe/Selva.JPG" width="300" height="300" wmode="transparent" /]
Les idees principals d’aquesta unitat didàctica estan resumides en aquesta presentació:
Contesteu a les següents preguntes tot mirant el programa Què, qui, com? Que parla sobre l’efecte hivernacle i el canvi climàtic del següent enllaç:
- Enumera quins són els símptomes que associem al canvi climàtic?
- Quants graus de més hi ha a 20 metres de profunditat que fa 30 anys?
- I quants a 80 metres ?
- Què implica una temperatura del mar molt alta a l’agost?
- Indica quins registres hi ha per mesurar la temperatura global al llarg del temps
- Quins són els gasos hivernacles?
- Si al llarg del temps sempre hi ha hagut canvis climàtics, què té aquest d’avui en dia d’especial?
- Al Montseny les espècies vegetals han anat canviant d’alçada. A què és degut aquest canvi?
- Com expliquen la causa del perquè fa 20 anys no hi havia la papallona Monarca al Montseny i ara sí?
- I què li ha passat a la papallona del Montseny?
- Quina és la predicció per l’any 2100?
- Com s’explica que el mar Mediterrani es converteixi en desert?
- Què s’ha de complir abans del 2012 segons el protocol de Kyoto?
- Anota totes les principals característiques de la casa sostenible: