Fem un altre puzle
jchivite | 4 febrer 2010 | 23:21Després de l’èxit del puzle anterior penjo un altre puzle. Aquest de quan estàvem treballant amb les lupes binoculars. Les peces són diferents per fer-lo més difícil.
Espero que us agradi.
Després de l’èxit del puzle anterior penjo un altre puzle. Aquest de quan estàvem treballant amb les lupes binoculars. Les peces són diferents per fer-lo més difícil.
Espero que us agradi.
El divendres passat vam programar la càmera amb l’ordinador per fer un altre vídeo. Aquest el volíem fer una mica més llarg i sobre una llentia que teníem en una ampolla tallada.
Vam escriure en el programa que volíem una foto cada 15 minuts.
Vam fer càlculs fer esbrinar quantes hores estaria fent fotos a partir del divendres a les 11 del matí. Entre tots vam calcular que eren 61 hores entre el divendres, dissabte i diumenge.
Com feia una foto cada 15 minuts també vam haver de calcular quantes fotos havia de fer la càmera: 244 fotos, que després s’encarregaria l’ordinador d’enllaçar-les i fer un vídeo.
El Jesús a posat les lletres, música i tenim això.
Sobre les fotografies que li vam fer a les mongetes amb la lupa binocular i la càmera, hem estat mesurant en mil·límetres diferents parts de l’interior de la llavor. Aquí podem veure les imatges.
El dijous a les 11 hores, abans del pati, vam deixar la càmera Moticam programada per que fes fotografies cada 15 minuts durant 24 hores. Després aquestes imatges l’ordinador les enllaçava i feia un vídeo. El divendres ens vam trobar que havíem aconseguit veure molt ràpid com creixien aquestes plantetes en un dia sencer.
Aquest és el vídeo que ens va sortir després que el Jesús li posés les lletres i música.
Aquest cap de setmana ens agradaria que féssiu una feina al bloc de classe:
Heu de veure, amb els pares, aquests dos vídeos que parlen sobre les llavors. El primer d’ells es titula El planter de Gerri de la Sal i dura només 4 minuts i el segon es diu Sistema de conservación de semillas para conservar especies i dura 2,14 minuts. La setmana vinent els comentarem a classe i farem una feina.
Anem a veure el primer vídeo
i ara el segon vídeo SISTEMA DE CONSERVACIÓN DE SEMILLAS PARA CONSERVAR ESPECIES
Hem estat observant les llavors de la col·lecció de la nostra classe i després hem escrit un llistat entre tots amb l’ordinador i per veure-ho tots amb el projector.
Les llavors que tenim fins ara són aquestes:
Fava tendra, nou pacana, alubia de la granja, coco, avellanes, blat de moro, ordi, castanya, pipes, llenties, mango, carabassa, alvocat, cereal, llimona, aglà, mongeta, tomàquet, escaiola, oliva, caqui, kiwi, pera, xirimoia, raïm, poma, mandarina, meló, garrofa, carbassó
Mireu algunes imatges i dibuixos:
Hem vist que amb els 2 augments de la lupa de mà no teníem prou. Per poder mirar amb més detall necessitem un altre aparell: la lupa binocular. Aquesta lupa pot arribar a augmentar fins a 30 vegades les coses. El Jesús ens a “fet cinc cèntims” i hem començat a mirar per ella la nostra llavor de mongeta oberta. A més teníem una avantatge i es que en un dels oculars de la lupa posàvem una càmera, que connectada a l’ordinador, ens permetia veure la imatge en ell i capturar-la i escriure sobre ella. Ens han dit que seguirem aprenent més coses que es poden fer amb aquestes màquines. De moment podeu veure quines imatges hem fet aquesta tarda de les nostres mongetes i el que hem vist a dins d’elles. Al·lucinant!!!
Hem de dir també, que mentre esperàvem que ens toques anar a treballar amb les lupes binoculars observàvem els germinats d’altres llavors que teníem a la classe com: faves, llenties, cigrons, soja, ordi, pipes de gira-sol, etc.
Seguint amb el treball de les llavors, avui hem comparat la mongeta seca i remullada. L’hem observat amb la lupa de mà que té dos augments i també hem descobert que en obrir-la a dins té com un brot amb unes fulles petites. Al final de la classe hem parlat i comentàvem, que segurament, deu ser d’aquí d’on surt l’arrel, la tija i les fulles de la planta de la mongetera. Mireu unes imatges que hem fet.
Si vols jugar una estona fent un puzle de 35 peces fes clic sobre la foto que vam fer el dia que estàvem treballant a la classe. Ja pots començar!
Avui hem fet les conclusions del diari d’investigació d’una mongeta. Hem observat totes les mongetes nascudes i les que no ho han fet, ens hem fixat en la forma de les fulles i la tija, hem pensat que hi devia haver a dins de la llavor per que surtis una planta, quines accions han afavorit el creixement i quines no.
Al final de la sessió hem vist aquest vídeo que ens ha portat el Jesús a la classe per veure com creix una mongeta.
El vídeo dura uns 3 minuts però el creixement real de les mongetes va ser de 10 dies.