Un fet històric que permet que es canviï el model actual i s’aconsegueixi posar en valor els beneficis que el mamífer aporta als ecosistemes.

El Gobierno y las comunidades autónomas han acordado este jueves incluir al lobo en el Listado de Especies Silvestres en régimen de Protección Especial, lo que implica que dejará de ser considerada como una especie cinegética y su caza quedará restringida en todo el país, informan fuentes del Ministerio para la Transición Ecológica.  Continua la lectura de El Govern acorda amb les comunitats autònomes elevar la protecció del llop per impedir la seva caça

Ara que hi ha acord que el virus es transmet a través de l’aire, en gotes grans i petites, els esforços per prevenir-ne l’expansió s’hauria de focalitzar a millorar la ventilació o a instal·lar purificadors d’aire provats rigorosament. També s’hauria de recordar a la gent que ha de portar mascaretes i mantenir les distàncies segures.

Així de contundent es mostra la revista científica britànica Nature en l’editorial publicat dimarts. El títol és explícit: “El coronavirus és a l’aire –es posa massa el focus en les superfícies”.

La revista remarca que les proves són clares: el virus es transmet de forma predominant a través de l’aire, tant en gotetes com en aerosols, i infectar-se amb el virus tocant una superfície, si bé és possible, sembla molt rar.

“En la meva opinió, les probabilitats de transmissió per superfícies inanimades és molt petita i només en casos en què una persona infectada tus o esternuda a la superfície i algú altre la toca poc després de l’estossegada o l’esternut. No estic en desacord a pecar per massa precaució, però això pot portar a extrems que no estan justificats per dades”.

“Fins i tot amb contacte diari amb superfícies inanimades i fòmits de pacients en àrees contaminades que poden ser un mitjà d’infecció, les nostres dades obtingudes en condicions reals suggereixen que ha de ser menys usual del que fins ara se suposava.”

Continua la lectura de Menys desinfecció i més ventilació: afirmen que el coronavirus es transmet més per aire que per les superfícies