“L’escola és l’entorn més segur que tenim a la societat”. Així s’ha expressat aquest dissabte el director general de Centres Públics, Josep González Cambray, que malgrat tot ha reconegut que no es pot descartar el seu tancament.

Educació no descarta el tancament de les escoles

“Aquest tema no el tenim sobre la taula. En el cas de confinament total, seria el moment de valorar-ho”, ha indicat a Rac1, on ha insistit que l’escola és l’últim que es tancarà, i en tot cas mai del tot, perquè sempre estarà disponible per a fills de treballadors essencials i perfils vulnerables. González Cambray ha reivindicat que ara mateix no hi ha cap centre tancat, i el 95% dels alumnes van a l’aula. “No hi ha cadenes de transmissió. “, ha insistit.

González Cambray ha subratllat que l’increment de casos a la societat es tradueix també en els centres educatius, però també ha reivindicat que la gestió s’ha anat millorant aquestes setmanes, i els tests d’antígens facilitaran enormement la tasca a partir d’ara.En preguntar-li si els alumnes de Batxillerat i Formació Professional podrien fer ensenyament telemàtic, ha indicat que ja ho fan un 7 i un 20%, respectivament, i l’ampliació d’aquests percentatges és un dels escenaris que es treballaran en els propers dies. “Haurem d’analitzar aquest escenari i altres”, ha dit.

La portavoz del Gobierno y consellera de la Presidència, Meritxell Budó, aseguró que un confinamiento domiciliario como en el mes de marzo “es una posibilidad” y que “probablemente” conllevaría el cierre de las escuelas. “El tema del confinamiento domiciliario está presente en los debates. Es una posibilidad a tener en cuenta en función de la evolución de los datos epidemiológicos y del criterio de las autoridades sanitarias”, reconoció Budó este sábado en ‘Vía Lliure’ de Rac1. “No está previsto de manera inmediata, pero no podemos hacer ninguna afirmación categórica”, ha apuntado la dirigente, que también ha justificado la necesidad del estado de alarma en Catalunya “como un paraguas legal” para decretar un toque de queda nocturno. Continua la lectura de El Govern veu possible un confinament domiciliari que comportaria el tancament d’escoles

Detectats gairebé 1.000 nous positius en el sistema educatiu català en 24 hores

Les escoles catalanes comptabilitzen aquest dissabte 2.546 grups estables confinats -un 3,54% del total- i cap centre tancat per brots de coronavirus, segons ha informat la Conselleria d’Educació de la Generalitat en una actualització de dades a partir del buidatge que cada centre introdueix en l’aplicació ‘Traçacovid’.

Les escoles catalanes ja tenen 2.399 grups confinats. Sánchez demana que no es tanquin col·legis sense consultar amb Sanitat per evitar rebrots. Hi ha un total de 62.078 persones que pertanyen a la comunitat educativa en quarantena: 59.365 alumnes, 2.597 docents i personal intern i 116 treballadors externs.

Aquesta xifra de 62.078 suposa un creixement de prop de 4.025 confinats respecte a la comptabilitzada el divendres, quan eren 58.053.

Pel que fa a positius des del començament de el curs, hi ha 12.025-946 més que els comptabilitzats el divendres -: 10.759 d’alumnes, 1.146 de docents i personal intern i 120 entre el personal extern.

D’altra banda, els centres educatius catalans han registrat 5.035 positius en els últims 10 dies: 4.522 entre els alumnes, 467 entre els docents i personal d’administració i serveis i 46 entre el personal extern.