El Parlament Europeu rebutja subvencionar la tauromàquia

L’Eurocambra ha votat per majoria en contra de les ajudes públiques als toros. No es pot subvencionar la barbàrie, de fet s’hauria d’abolir. Magnífica notícia des del Parlament Europeu.

El Parlamento Europeo ha rechazado subvencionar a la tauromaquia a través de la mayoría de la Cámara para evitar que “las actividades relacionadas con la tauromaquia” obtengan subvenciones a través de la Política Agraria Común (PAC).

Con 335 votos a favor, 297 en contra y 60 abstenciones, la Eurocámara ha decidido poner fin a las ayudas públicas que Europa estaba destinando, hasta el momento, a las actividades relacionadas con los toros.

De esta manera, se dejarán de enviar subvenciones a “las cabezas de ganado cuyo destino final sea la venta para actividades relacionadas con la tauromaquia, ya sean vendidas directamente o a través de intermediarios”. Continua la lectura de El Parlament Europeu rebutja subvencionar la tauromàquia

Declaren un episodi d’alta contaminació per partícules a tot Catalunya. Amb pandèmia i la necessitat de ventilació, això no ajuda

El Govern ha declarat un episodi per alta contaminació per partícules PM10 a tot Catalunya a causa de la intrusió de pols d’origen saharià. En aquests moments de pandèmia on necessitem 5 vegades ventilar les aules perquè ens hi va la vida no és una bona notícia. Són paràmetres que no ens podem permetre i que posen en joc a llarg termini la nostra supervivència.

Els experts del CSIC recomanen avançar en sistemes de ventilació o purificació de l’aire que es combinin amb l’obertura de finestres, més difícil en ple hivern. Varia segons la mida de la classe, el nombre d’alumnes i la seva edat, o la incidència de la Covid a la zona, però els experts han arribat a un consens sobre com i amb quina freqüència s’han de ventilar les aules.

Per reduir el risc de contagi per Covid en una aula de 100 metres quadrats amb 25 estudiants d’entre 5 i 8 anys, és necessari obrir les finestres una mitjana d’entre cinc i sis vegades cada hora. Això permet renovar 14 litres d’aire per persona i segon.

Aquestes són algunes de les pautes d’una guia que ha publicat aquest dimecres el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) i l’Associació Mesura, que inclou consells per impedir la propagació del virus a les escoles i que dona eines per determinar si les condicions de ventilació són les adequades. La guia segueix les recomanacions de les pautes marcades per la Universitat de Harvard en la reobertura de les escoles.

Veure també https://www.ccma.cat/324/una-aula-sha-de-ventilar-5-vegades-cada-hora-per-reduir-el-risc-de-contagi-de-covid/noticia/3054456/

El Govern ha declarado un episodio por alta contaminación por partículas PM10 en toda Catalunya debido a la intrusión de polvo de origen sahariano, por lo que ha pedido a la ciudadanía que modere la actividad física al aire libre, sobre todo a las personas con enfermedades respiratorias y cardiovasculares.

La declaración de este episodio de contaminación, que no restringe la circulación de vehículos, incluye la recomendación de desplazarse a pie o en bicicleta y utilizar el transporte público, y así reducir los desplazamientos en vehículos privados y hacer en todo caso una conducción eficiente.

El Departamento de Territorio y Sostenibilidad ha declarado este episodio de alta contaminación por partículas en toda Catalunya tras medir niveles altos de partículas PM10 en diferentes estaciones de la Red de Vigilancia y Previsión de la Contaminación Atmosférica y de la previsión de que la intrusión de polvo sahariano que les está provocando persista durante el día de hoy.