Les escoles catalanes tancaran quan hi hagi dos positius en grups diferents

Salut i Educació faran PCR a tota una classe quan hi hagi un contagi. Per què no fer-ho abans de començar el curs i saber de que partim? Fer test a tothom qui formi part de la comunitat educativa. No a posteriori, podria donar seguretat?

Cada escola o institut tindrà un ambulatori o sanitari de referència al setembre.  Recordem que fer classe en aquestes condicions pot ser complicat.

Una pregunta més, les distàncies entre alumnes es podrà mantenir com a la foto? Hi ha moltes aules que no tindran aquest aspecte, més aviat al contrari.

Tots els alumnes d’una mateixa classe (o grup bombolla) seran sotmesos a proves PCR quan es confirmi l’existència d’un cas positiu de contagi per coronavirus en aquest grup, ha avançat aquest dijous el conseller d’Educació, Josep Bargalló, que ha indicat que, en principi, només els estudiants i professors que hagin tingut un contacte estret amb aquesta classe hauran de confinar-se a casa seva i deixar d’anar a l’escola durant dues setmanes. Continua la lectura de Les escoles catalanes tancaran quan hi hagi dos positius en grups diferents

Sanitat anuncia la prohibició de fumar al carrer i el tancament de les discoteques a tot Espanya davant l’increment de casos de COVID-19

Tancament de locals d’oci nocturn, prohibició de fumar, augmentar la distància de seguretat entre clients als bars i terrasses, limitació a 10 persones per taula. Totes les mesures són poques. Si no complim estrictament, s’insinua que l’alternativa pot incloure un confinament total per evitar el virus. Ens hi juguem molt. La nostra economia no pot resistir un nou confinament total. El Ministeri de Sanitat s’ha reunit d’urgència aquest divendres amb les comunitats autònomes per abordar l’avanç dels rebrots i acordar 11 mesures per unanimitat. No fumar sempre ens beneficiarà en tots els aspectes de la nostra salut. No sé si és apropiat, donada la virulència del virus, dir que no hi ha mal que per bé no vingui.

Ah, i se m’oblidava, una bona part de l’oci nocturn ens ho podrem estalviar pel nostre bé.