La Junta andalusa busca l’origen de la infecció i recomana 42.000 veïns protegir-se contra els insectes. Un total de 18 casos de meningoencefalitis vírica han estat detectats a la província de Sevilla, concretament a l’àrea dels municipis de Pobla de el Riu i Coria de el Riu, que es troben dins dels aiguamolls del Guadalquivir, segons ha informat la Conselleria de Salut .

Entre les potencials manifestacions clíniques que es poden experimentar en cas de patir una meningoencfalitis vírica es troben les nàusees, vòmits, febre, cefalea o convulsions. De agreujar-se i afectar el sistema nerviós, passaria a ser una malaltia neuroinvasiva que pot presentar-se en forma d’encefalitis, meningitis o paràlisi d’un altre tipus, que poden ocasionar danys més si es donen factors de risc com edat avançada, hipertensió malalties renals o diabetis, entre d’altres

La Consejería de Salud de la Junta de Andalucía ha comunicado la existencia de 18 casos de meningoencefalitis vírica en la provincia de Sevilla, con 16 ingresados en hospital, cinco de ellos en la Unidad de Cuidados Intensivos (UCI). Los casos se concentran en las localidades de Puebla del Río y Coria del Río, que se encuentran dentro del área de marismas del Guadalquivir. Continua la lectura de Sevilla acumula 16 ingressats a l’hospital, cinc a UCI, per meningoencefalitis vírica

Les associacions de pares i mares es mostren inquietes davant uns plans febles de tornada a les aules que poden provocar que les famílies assumeixin de nou l’ensenyament a casa. Qui es queda a casa educant el nen?Si un professor es contagia, cal enviar a casa a tots els seus alumnes? Si en una aula hi ha positius i negatius, seguiran les classes de forma telemàtica als nens que no puguin assistir presencialment? I si les famílies no poden acompanyar el menor durant el seu confinament per causes laborals? Les preguntes 6 mesos desprès són les mateixes i de difícil resposta.

https://www.eldiario.es/sociedad/familias-corazon-vuelta-cole-incierta-fuego-lento-cierre_1_6158143.html Continua la lectura de Les famílies afronten indignades una volta a l’escola plena d’incertesa: “Estan cuinant un nou tancament”