Científics de la Universitat de Granada alerten que 20 nens en una aula generen contacte amb 800 persones en dos dies. Preveuen que aquesta circumstància pot provocar el tancament d’aules a la tardor i demanen “més rigor” en la planificació de tornada a les escoles
Els plans per a la tornada a l’escola al setembre s’obliden tant de metro i mig de distància de seguretat com de reduir les ràtios, i alguns fins i tot del reforç de docents.

Mentre a qualsevol esdeveniment es respecta la distància de seguretat i la mascareta és obligatòria, per a un nombre important de persones, aquestes mesures de seguretat, sembla que no existeixen quan es tracta d’un institut o col·legi de de primària. Si aquestes mesures són necessàries, ho són per qualsevol motiu que exigeixi la concentració de persones.

Mentre a qualsevol esdeveniment es respecta la distància de seguretat i la mascareta és obligatòria, per a un nombre important de persones, aquestes mesures de seguretat sembla que no existeixen quan es tracta d’un institut o col·legi de de primària. Si aquestes mesures són necessàries, ho són per qualsevol motiu que exigeixi la concentració de persones.
No per ignorar-lo, desapareix el risc que estem disposats a assumir, alumnes, pares i professors, en definitiva, tota la comunitat educativa.

Veure també :https://www.eldiario.es/sociedad/Apuntan-ninos-generan-contacto-personas_0_1038696583.html

Catalunya contratará 5.000 profesionales para sus colegios y la vuelta a clases será presencial para todos; Madrid propone que los alumnos acudan a los centros por turnos y, por el momento, no aumentará su plantilla docente; Euskadi, entre una y otra: la vuelta es presencial, por lo que considera que no necesita docentes nuevos; Andalucía anuncia 6.500 contrataciones y permitirá “agrupar” dos asignaturas distintas para compartir aula. Castilla y León y Aragón prevén contar con más docentes, pero no los cuantifican todavía. Continua la lectura de Les comunitats es neguen a reduir el nombre d’alumnes per aula i sumaran com a molt un docent més per centre

El CERN anuncia el descobriment d’una rara partícula amb quatre quarks

Ni la partícula ni la classe a la qual pertanyeria havien estat observades amb anterioritat, i són especialment rars atès que els quarks, partícules elementals mínimes en la física subatòmica, se solen agrupar en parelles o trios per formar hadrons (dels que els protons i neutrons són exemples).

En física de partícules, un quark és una partícula elemental i un component fonamental de la matèria. Els quarks es combinen per formar partícules compostes anomenades hadrons, els més estables dels quals són els protons i els neutrons, els components dels nuclis atòmics.[1] A causa d’un fenomen conegut com a confinament de color, els quarks no es poden observar directament ni es troben en solitari; es poden trobar només a dins d’hadrons, com ara els barions (dels quals, els protons i els neutrons en són exemples) i els mesons.[2][3] Per aquest motiu, la major part d’informació sobre els quarks s’ha extret d’observacions dels mateixos hadrons. Només en situacions d’altes temperatures i/o densitats, els quarks esdevenen quasi-lliures dins una fase deconfinada del plasma de quarks i gluons.

El Centro Europeo de Física de Partículas (CERN) anunció hoy el descubrimiento de una nueva partícula formada por cuatro quarks que, según los investigadores, ayudará a entender la forma en que éstos interactúan para formar los protones y neutrones que se encuentran en el núcleo de los átomos.

Ni la partícula ni la clase a la que pertenecería habían sido observadas con anterioridad, y son especialmente raros dado que los quarks, partículas elementales mínimas en la física subatómica, se suelen agrupar en parejas o tríos para formar hadrones (de los que los protones y neutrones son ejemplos). Continua la lectura de El CERN anuncia el descobriment d’una rara partícula amb quatre quarks