Pequín torna a estar en situació d’alerta per un rebrot de Covid-19. Les autoritats han confinat onze barris de la capital xinesa després de detectar contagis als voltants del gran mercat majorista de Xinfadi, que ha tancat aquesta matinada. Cinc mercats més també han abaixat les persianes. Han tancat totes les escoles i llars d’infants que hi ha a la vora.

L’objectiu és evitar una segona onada de la pandèmia després de detectar 45 positius en els més de 500 testos que han fet prop del mercat. D’aquests 45 positius, almenys nou han mostrat símptomes de la Covid-19.

La capital xinesa ha suspès també els esdeveniments esportius i el turisme provinent d’altres províncies. Les autoritats sanitàries del país asseguren que la meitat dels contagis detectats procedeixen de l’exterior.

Retiren el salmó a Pequín

El president del mercat majorista de carn de Xinfadi ha explicat que el virus s’ha detectat en les taules de fusta que es fan servir per tallar el salmó importat, segons informen alguns mitjans com el Beijing Youth Daily o el Global Times. Les principals cadenes de supermercats, com Wumart i Carrefour, han decidit eliminar totes les existències de salmó a Pequín.

A més del mercat de Xinfadi, les autoritats han tancat també cinc mercats més de la capital especialitzats en carn i peix per evitar focus de contagi.

Es tracta d’una mesura que podria provocar desproveïment d’aliments, però des del govern s’afirma que ja s’estan prenent les mesures oportunes en el cas que hi hagi una allau de compres compulsives.

Confinen onze barris de Pequín per un rebrot de Covid-19 en un mercat majorista
Parades de carn del mercat de Xinfadi (Reuters/Tingshu Wang)
Confinen onze barris de Pequín per un rebrot de Covid-19 en un mercat majorista
Ciutadans amb mascareta a l’entrada d’un dels mercats afectats pel rebrot (Reuters/Thomas Peter)

Més enllà dels possibles problemes alimentaris, Pequín suspèn la reobertura dels centres escolars per als més petits, les llars d’infants i els tres primers cursos de primària. També ha ajornat el pla perquè els cinemes reprenguin l’activitat.

El govern xinès ja havia advertit de la possibilitat que hi hagués rebrots. I es vol remarcar des dels responsables sanitaris que la Covid-19 continua “amenaçant” els ciutadans, tal com avisa Jian Zhou, president de l’Hospital de Xuhui, a Xangai:

“El virus no s’ha erradicat. Continua entre nosaltres. Per això és inevitable que estigui present en algunes cadenes de transmissió local. La bona notícia és que ara sabem més sobre el coronavirus i que tenim els protocols necessaris per acotar, controlar i rastrejar aquests focus.”

Aquest dijous hi va haver el primer contagi a la Xina dels últims 18 dies. Ara mateix hi ha actius 74 casos del virus del total de 83.075 confirmats des del començament de la pandèmia, que ha causat 4.634 víctimes mortals.

Tot i que l’origen de la Covid-19 va ser la ciutat xinesa de Wuhan, ja hi ha 17 països a tot el món on hi ha hagut més infectats que al gegant asiàtic Continua la lectura de Xina decreta el confinament en una zona de Pequín després d’un nou focus de coronavirus

L’enigma d’un altre món: investiguen un senyal a l’espai repetit cada 157 dies

L’observatori britànic Jodrell Bank estudia des de fa quatre anys uns senyals còsmics d’origen desconegut

Un equip d’investigadors ha trobat, per segona vegada en la història, un senyal que actua cíclicament en un espai de temps i, després de silencia, a 3.000 milions d’anys llum

L’univers ens envia un senyal de ràdio d’origen desconegut que es repeteix exactament cada 157 dies. Els experts estan desconcertats. Ja fa quatre anys que l’observatori britànic Jodrell Bank, a través del telescopi Lovell, està analitzant uns senyals còsmics que arriben des d’algun lloc molt llunyà. Ara, però, han descobert que una de les anomenades ràfegues ràpides de ràdio (FRB) registra una conducta regular que està sorprenent els científics.

El telescopi Lovell ha permès descobrir que l’emissió coneguda com a 121102 segueix un patró cíclic, amb ràfegues de ràdio que duren 90 dies per continuar amb un silenci de 67 dies. Un comportament que es repeteix després de 157 dies, tal com assenyala el compte de Twitter de l’observatori Jodrell Bank.

The SETI Institute

@SETIInstitute

A team led by @jodrellbank has discovered that emission from 121102 follows a cyclic pattern, with radio bursts observed in a window lasting ~90 days followed by a silent period of 67 days. The same behaviour then repeats every 157 days. https://buff.ly/3fdouB5  @OfficialUoM

Mostra la imatge al Twitter
134 persones estan parlant sobre això

L'enigma d'un altre món: investiguen un senyal a l'espai repetit cada 157 dies
El telescopi Lovell continua oferint-nos nous descobriments extragalàctics (Pixabay)

Origen desconegut

Ningú sap encara com es produeixen els FRB. Entre les teories que analitzen els científics hi ha la possibilitat que provinguin dels magnetars, unes estrelles molt denses amb potents camps magnètics.

Aquests senyals duren molt poc temps, unes mil·lèsimes de segon, i es poden percebre a tot l’univers.

Tothom és lliure de fer volar la imaginació. Hi ha qui creu, fins i tot, la hipòtesi de vida extraterrestre, però tot apunta que els senyals són d’origen natural i que venen més enllà de la Via Làctia.

El fet que sigui una seqüència regular podria fer pensar que les explosions potents estan vinculades al moviment orbital d’una estrella massiva, una estrella de neutrons o un forat negre.

Sigui com sigui, aquest nou descobriment ha aixecat molta expectació a les xarxes… Continua la lectura de Què és la misteriosa ona de ràdio de l’espai que repeteix el seu patró cada 157 dies?