Costos i estalvi de temps: el perquè els nens no mengen sa a l’escola

Els nutricionistes demanen més control en els menús escolars després de constatar que hi ha mancances greus i alerten d’una pandèmia d’obesitat infantil. Aquest article es refereix a València però serveix per a qualsevol regió d’Espanya.

Costes y ahorro de tiempo: el por qué los niños no comen sano en el colegio

Uno de cada tres niños valencianos de entre 2 y 17 años no está en su peso, una realidad contra la que hay que luchar desde casa pero también desde el colegio. Los nutricionistas valencianos alertaron ayer de esta «pandemia» de sobrepeso y obesidad de los niños y adolescentes valencianos y reclamaron mayor control en los comedores escolares -donde ya comen cuatro de cada diez menores- para intentar revertir estas cifras e intentar que esos criterios de dieta saludable se apliquen también en casa. Continua la lectura de Costos i estalvi de temps: el perquè els nens no mengen sa a l’escola

5 morts i 450 ingressats per vapejar cigarretes electròniques als Estats Units

Segons dades del Ministeri de Sanitat espanyol, un de cada dos estudiants d’entre 14 i 18 anys ha provat alguna vegada una cigarreta electrònica.

Les autoritats nord-americanes han informat de la mort de cinc persones, tres d’elles aquest divendres, a conseqüència de l’ús de cigarretes electròniques, una pràctica sobre la qual s’estan imposant prohibicions pels seus riscos.

Va començar amb algun cas aïllat a l’abril i ha crescut exponencialment durant l’estiu fins a les 450 persones. Totes han hagut de ser ingressades d’urgència en 33 estats amb greus problemes pulmonars semblants als de la pneumònia.

Cinc ja han mort; les quatre últimes, aquesta setmana. Totes havien fumat els populars cigarrets electrònics i la majoria eren joves. Què va causar la malaltia és la gran incògnita que les autoritats sanitàries intenten resoldre contrarellotge.

La comissionada de Salut de l’estat d’Indiana, Kristine Box, ha assenyalat en un comunicat: “La tràgica pèrdua d’un pacient i el nombre creixent de lesions relacionades amb el vapeig són advertències que no podem ignorar.”

“Sabem que aquests productes, normalment, contenen nicotina, que és altament addictiva.”

Les autoritats no saben si l’element tòxic perjudicial el produeixen els mateixos vapejadors o és resultat d’alguna de les substàncies químics que cremen. En aquest sentit, el 37% dels malalts van inhalar derivats legals de marihuana; el 17%, de nicotina, i la resta, combinacions de tots dos.

Els experts creuen que potser algun d’aquests productes químics estava adulterat o a l’hora de barrejar-se i cremar-se amb altres es converteix en més tòxic.    Continua la lectura de 5 morts i 450 ingressats per vapejar cigarretes electròniques als Estats Units