La nau israeliana Beresheet va poder escampar milers de ‘óssos d’aigua’ a la Lluna (tardígrads)

Els tardígrads es coneixen comunament com ‘óssos d’aigua’. Els tardígrads (Tardigrada, del llatí “Tardus”, lent i “Gradus”, pas) són  petits i aquàtics, tenen vuit potes i estan segmentats. Són similars i probablement estiguin emparentats amb els artròpodes.

Els tardígrads són capaços de resistir a condicions ambientals extremes que matarien a quasi qualsevol altre animal. Alguns poden sobreviure a temperatures properes al zero absolut (-273 °C)[5] i temperatures elevades fins a 151 °C, poden suportar 1.000 vegades més radiació que altres animals i poden passar fins a una dècada sense aigua.[6]

https://www.lavanguardia.com/ciencia/20190807/463937798187/nave-israeli-beresheet-esparcir-miles-osos-de-agua-luna.html

En 2007, se colocaron tardígrados en la sonda espacial Foton M3 de Rusia y la ESA, y se comprobó que sobrevivieron a las condiciones del espacio exterior. Spivack cree que no existe riesgo de que los tardígrados “tomen” la luna, ya que tendrían que regresar a la atmósfera para ser rehidratados para poder reproducirse.

El proyecto, definido como una “biblioteca lunar”, incluía 30 millones de páginas de información sobre la historia y civilización humana, literatura, fotos, canciones, dibujos de niños israelíes, entre otros.

Beresheet (Génesis, en hebreo) se convirtió el pasado abril en la primera misión financiada por iniciativa privada que llegó a la Luna, aunque el módulo perdió su motor principal antes de aterrizar y se precipitó hacia un descenso incontrolado en la maniobra de aterrizaje.

La organización sin ánimo de lucro SpaceI, participó en 2015 en el concurso de Google Lunar, XPRIZE Competition, que proponía llevar a la Luna un vehículo espacial no pilotado por humanos. Google canceló el concurso en 2018 pero SpaceIL se alió con la Industria Aeroespacial Israelí (IAI) para continuar el proyecto y recaudó los cien millones de dólares necesarios para su construcción.

‘Beresheet’ (Génesis, en hebreo) se convirtió el pasado abril en la primera misión financiada por iniciativa privada que llegó a la Luna, aunque el módulo perdió su motor principal antes de aterrizar y se precipitó hacia un descenso incontrolado en la maniobra de aterrizaje

https://ca.wikipedia.org/wiki/Tard%C3%ADgrads

3 pensaments a “La nau israeliana Beresheet va poder escampar milers de ‘óssos d’aigua’ a la Lluna (tardígrads)”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *