“Plogging”: córrer recollint escombraries

Córrer mentre es recullen residus sòlids, és la iniciativa que estan promovent els amants de l’esport i el medi ambient. La idea és que més persones es vinculin a aquesta activitat, que està integrada per professionals en cultura física, els quals poden orientar les persones durant el trajecte mentre entre tots es fa una bona contribució al medi ambient.

Uns quants ciutadans han inventat la paraula plogging, que és una contracció de “jogging” i del verb suec que significa recollir “plocka upp”. La moda del plogging va néixer a Estocolm l’estiu passat i des de llavors va guanyant adeptes dia a dia.

Unes 20.000 persones surten cada dia en un centenar de països per fer “plogging”, una pràctica cada cop més estesa que consisteix a córrer i recollir escombraries.

A Catalunya ja hi ha diversos grups que organitzen sortides d’aquest tipus. Per exemple, a les platges de Barcelona. Es troben a través de Facebook i de l’aplicació Meetup.

Priscila Fernández, una de les impulsores del grup, dona les instruccions abans de començar a córrer:

“Sobretot, buscarem plàstics i microplàstics per posar al contenidor groc. El que volem és evitar que arribin al mar, perquè no faci mal als animals marins, no contamini el fons marí i no es facin illes de plàstic.”

Tothom es posa guants, agafa bosses d’escombraries i comencen a recórrer la platja, una part del grup caminant i l’altra corrent.

“No és tan complicat. T’ajups mentre corres i ho reculls. Això també és un esport. Al final, treballes altres parts del cos que no sols treballar quan corres. Amb aquest moviment de baixar i recollir fas més esport.”

De fet, les bosses s’omplen molt ràpid amb tota mena d’objectes, especialment a la zona de bars i discoteques.

“Fan festes a la platja i ho deixen tot aquí: ampolles, bosses… I molts cigarrets.”

En una hora de feina omplen fàcilment una vintena de bosses. A la web que promou el “plogging” diuen que només amb mitja hora combinant la recollida d’escombraries i córrer es cremen unes 300 calories.

La idea va sorgir a Estocolm i de seguida es va escampar per tot Suècia. La paraula “plogging” és una contracció de “jogging” (“córrer” en anglès) i de “plocka upp” (“recollir” en suec). Ara ja es practica arreu.

Ver imagen en TwitterVer imagen en TwitterVer imagen en Twitter

#GironaEnjoySport@esports_gi

Aquest matí, l’Escoleta del club d’orientació @aligots a + a + de realitzar el seu entrenament, han recollit tota la brossa que han trobat a la zona del Castell de Montjuïc
Felicitats per ensenyar i transmetre aquests valors!
Feu una gran tasca!

Ver los otros Tweets de #GironaEnjoySport
Ver imagen en TwitterVer imagen en TwitterVer imagen en Twitter

Sweden in India

@SwedeninIndia

Last week, the Sweden Alumni Network India in Mumbai organized a -event on World Health Day. The Consulate General of Sweden in Mumbai joined a big group of ploggers to promote the healthy and pro-environmental activity of jogging and picking up litter at same time!

Ver los otros Tweets de Sweden in India
Ver imagen en TwitterVer imagen en TwitterVer imagen en TwitterVer imagen en Twitter

bobby devito@bobbydevito

Sugarloaf Key, . Still cleaning up, got 8 more bags today.

Ver los otros Tweets de bobby devito

ARXIVAT A:
MEDI AMBIENT